Özellikle son yıllarda
globalleşmenin de etkisiyle üretim yönetimi
alanında ve yönetim felsefelerinde görülen değişimler, gıda
işletmelerinin performans sistemlerini de gözden geçirmelerini gerektirmiştir.
İşletmelerin performanslarını belirlemede yalnızca kârlılık boyutuna ilişkin
göstergeler, tek başlarına, işletmelerin rekabet edici performansını belirleyememektedir.
Özellikle gıda işletmelerinde performans analizinde kârlılık boyutuna ilişkin
göstergelerle birlikte kalite, müşteri
memnuniyeti, yenilik ve verimlilik boyutları da göz önünde
bulundurulmalıdırlar. Performans ölçüm sistemlerinin tasarımında, kârlılık
boyutu ile rekabetin güçlü silahları arasında gösterilen kalite, müşteri
memnuniyeti, verimlilik boyutlarına ilişkin göstergeler arasında bir denge kurmalıdırlar.
Bunlara ilave olarak; performans ölçüm sistemlerinin tasarımında birçok kriter
değerlendirilmelidir. Bu çalışmada,
mevcut performans ölçüm sistemleri, gıda işletmelerinin değişen üretim
yöntemleri, yönetim felsefeleri ve rekabet koşulları doğrultusunda performans
ölçüm sistemlerini tasarlayabilmeleri için dikkat etmeleri gereken yönler irdelenmiştir.
Performans Ölçüm ve Değerlendirme Sistemleri Performans Boyutları Performans Göstergeleri
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Temmuz 2004 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Sayı: 3 |
Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.