Çok hızlı değişimlerin
yaşandığı turizm sektöründe işletme yönetiminde kabul gören yaklaşımların da
hızla değiştiği görülmektedir. Bu değişimi yönetecek olan kişiler ise,
dönüşümcü liderlerdir. Bu konu ile ilgili yapılan literatür taraması sonucunda,
dönüşümcü liderliği oluşturan on kriter belirlenmiştir. Çalışmanın alan
araştırması kısmında, belirlenen bu kriterlerle ilgili yerli ve yabancı zincir
otellerdeki yöneticilerin algılamaları belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla,
kritik olay tekniğinden yararlanılmış, araştırmaya 79 otel genel müdürü
katılmış ve bulguların analizinde ortalamalar ve One Way Anova tekniği
kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, yabancı yöneticilerin dönüşümcü liderlikle
ilgili belirlenen kriterle karşı olumlu algılamalar içinde oldukları, ancak, yerli
zincir yöneticilerinin, değişim, yaratıcılık ve izleyenlerle özel ve adil
olarak ilgilenme boyutlarında dönüşümcü liderlikle ilgili kriterleri olumsuz
algıladıkları yolunda bulgulara ulaşılmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Mayıs 2004 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Sayı: 2 |
Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.