Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TURİZM İŞLETMELERİNDE KRİZLER, ETKİLERİ ve KRİZDEN ÇIKIŞ: KRİZ YÖNETİMİ

Yıl 2004, Sayı: 2, 0 - 0, 02.05.2004

Öz

-

Kaynakça

  • • Akdoğan A. Asuman , “Kayseri Özel Sektör İşletmelerinde Teknolojik Değişim ve Uyum Çabaları”, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 8: 385-400, 1999
  • • Aksu A. Akın, “Otel İşletmelerinin Başarısını Etkileyen Dış Çevre Faktörleri”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3 (4): 269-281, 2000
  • • Arat Melih, “Karizmatik Stratejiler”, KalDer Forum, 1 (2): 13-15, 2001
  • • Arslan Müge ve Pirtini Serdar, “Uluslar Arası Pazarlamada Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörlerden Kültür ve Önemi”, Pazarlama Dünyası, 14 (84): 36-41, 2000
  • • Ashcroft Linda S., “Crisis Management-Public Relations”, Journal of Managerial Psychology, 12 (5): 325-332, 1997
  • • Ataman Göksel, İşletme Yönetimi Temel Kavramlar&Yeni Yakla-şımlar, Türkmen Kitabevi, İst. 2001,
  • • Aydın Ahmet Hamdi, Yönetimin Fonksiyonları, İçinde S. Güney (Editör), Yönetim ve Organizasyon (ss.57-86), Nobel Yayın-Dağıtım, Ankara., 2001
  • • Aykaç Burhan, “Kamu Yönetiminde Kriz ve Kriz Yönetimi”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2/2001:123-132, 2001
  • • Barton Laurence, “Preparing the Marketing Manager for Crisis: The Use and Application of New Strategic Tools”, Marketing Intel-ligence&Planning, 12(11):41-46, 1994
  • • Barton Laurence ve Hardigree Donald, “Risk and Crisis Manage-ment in Facilities: Emerging Paradigms in Assessing Critical Inci-dents”, Facilities, 13(9/10): 11-14, 1995
  • • Bland Michael, “Training Managers to Handle a Crisis”, Industrial and Commercial Training, 27(2): 28-31, 1995
  • • Bolat Oya İnci , “Havayolu İşletmelerinde Pazarlama Etkinlikleri ve Bir Uygulama Örneği”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balı-kesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir, 1998
  • • Bolat Tamer, Toplam Kalite Yönetimi (Konaklama İşletmelerinde Uygulanması), Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, 2000
  • • Chong, John K.S. ve Escarraz, Donald R., “Anticipating and Dea-ling with Financial Crisis”, Management Decision, 36(10):637-640, 1998
  • • Darling, John. R., “Crisis Management in International Businesses: Keys to Effective Decision Making”, Leadership&Organization De-velopment Journal, 15(8):3-8, 1994
  • • Dinçer Ömer, Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Gen. ve Yen. 5. baskı, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş, İstanbul, 1998
  • • Doğan Zeki , “Kur Değişmelerinin İşletmeler Üzerindeki Etkileri ve Bu Etkilerin Yönetimine İlişkin Bir Alan Çalışması”, Çukurova Üni-versitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(6):303-329, 2000
  • • Eleren Ali, “Afyon Gıda Sektöründe Faaliyet Gösteren KOBİ’lerin Finansal Yapıları ve 1994-1998 Arası Küresel Krizlerin Etkileri”, Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(2):33-49, 2001
  • • Eren Erol, Yönetim ve Organizasyon, 2.b., Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, 1993
  • • Ertürk Mümin , İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon, Beta Ba-sım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, 1998
  • • Gegez A. Ercan , “Uluslararası Pazarlara Girişte Karşılaşılan En-geller”, Pazarlama Dünyası, 15(85):12-16, 2001
  • • Gün Ö. Rengin , “Uluslararası Terörizm: Dünya Savaşının Yeni Boyutu”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(4):79-93, 2000
  • • Gürbüz Ahmet, “Pazar Değişikliğinden Kaynaklanan Risk Yöneti-mi”, Pazarlama Dünyası, 15(86):10-14, 2001
  • • Gürbüz Ali Kemal, Ekonomik Krizlerin Genel Teorisi:Ekonomik Krizlerin Evrensel Özellikleri, Ortak Sebepleri ve Genel Bir Kriz Po-itikası Anlayışının Geliştirilmesi Üzerine Bir Araştırma, Alem Ba-sım Yayın Tesisleri, Balıkesir, 1999
  • • Hançerlioğlu Orhan , Ekonomi Sözlüğü,6.b., Remzi Kitabevi A.Ş., İstanbul, 1995
  • • Haşit Gürkan, İşletmelerde Kriz Yönetimi ve Türkiye’nin Büyük Sanayi İşletmeleri Üzerinde Yapılan Araştırma Çalışması, Anadolu Üniversitesi Yayınları: 1177, Eskişehir, 2000
  • • İslamoğlu Ahmet Hamdi , Pazarlama Yönetimi (Stratejik ve Global Yaklaşım), Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, 1999
  • • Kash Toby J. ve Darling John R, “Crisis Management: Preven-tion, Diagnosis and Intervention”, Leadership&Organization Deve-lopment Journal,19(4):179-186., 1998
  • • Keown, McMullan Caroline , “Crisis: When Does a Molehill Beco-me a Mountain?”, Disaster Prevention and Management, 6(1):4-10, 1997
  • • Koçel Tamer, İşletme Yöneticiliği, 8.b., Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, 2001
  • • Küskü Fatma , “Krizde İnsan Kaynakları Yönetimi: Türk Tekstil Sektöründe Bir Araştırma”, 25-27
  • • Erciyes Ün.8. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildiriler, ss.703-709, Nevşehir, Mayıs 2000
  • • Mucuk İsmet, Pazarlama İlkeleri, Gen. 5.b., Der Yayınları, İstanbul, 1991
  • • Okumuş Fevzi , “2001 Yılı Başında Ortaya Çıkan Ekonomik Krizin Bodrum’daki Konaklama İşletmeleri Üzerine Etkileri”, 2.Ulusal Tür-kiye Turizmi Sempozyumu Tebliğler Kitabı, Türkiye Turizmini Araş-tırma Enstitüsü, İzmir, ss.234-254, 2001
  • • Parsons Will , “Crisis Management”, Career Development Interna-tional, 1(5):26-28, 1996
  • • Pheng Low Sui, Ho David K.H. ve Ann Yeap Soon “Crisis Mana-gement: A Survey of Property Development Firms”, Property Ma-nagement, 17(3):231-151, 1999
  • • Power Peter , “Business Continuity Management-Preventing Chaos in a Crisis”, 2002
  • • http://www.dti.gov.uk/mbp/bpgt/m9ba91001/m9ba91001.pdf
  • • Ren Chiang H., “Understanding and Managing the Dynamics of Linked Crisis Events”, Disaster Prevention and Management, 9(1):12-17, 2000
  • • Richardson Bill , “Crisis Management and Management Strategy- Time to Loop the Loop?”, Disaster Prevention and Management, 3(3):59-80, 1994
  • • Sabuncuoğlu Zeyyat , İnsan Kaynakları Yönetimi, Ezgi Kitabevi, Bursa, 2000
  • • Seymen Oya Aytemiz, “Pazarlama Yönetiminde Koordinasyon Sorunlarının Konaklama İşletmeleri Açısından Analizi ve Bir Uygu-lama”, Pazarlama Dünyası, 16(2002-03/93):12-23, 2002
  • • Siomkos George J., “On Achieving Exoneration Alter a Product Safety Industrial Crisis”, Journal of Business&Industrial Marketing, 14(1):17-29, 1999
  • • Smallman Clive ve Weir David, “Communication and Cultural Dis-tortion During Crises”, Disaster Prevention and Management, 8(1):33-41, 1999
  • • Şahin Ümit ve Ünlüoğlu İlhami, “Hastanelerde Risk Yönetimi (Yö-netimde Kalite)”, Standard Ekonomik ve Teknik Dergi, 39(466):47-51, 2000
  • • Şimşek Şerif, Yönetim ve Organizasyon, Nobel Yayın Dağıtım Ltd. Şti., Ankara, 1999
  • • Tavmergen İge Pırnar, “Turizm Sektörü ve Çalışma Hayatında Kalite Çok Önemli Rol Oynuyor”, Standard Teknik ve Ekonomik Dergi, Şubat 2000:47-50, 2000
  • • Thompson John L., “Strategic Crisis Aversion: The Value of a 'Style Audit’” , The Learning Organization, 5(1):36-46, 1998
  • • Tutar Hasan, Kriz ve Stres Ortamında Yönetim, Hayat Yayıncılık, İletişim, Eğitim Hizmetleri ve Ticaret Ltd. Şti., İstanbul, 2000a
  • • Tutar, Hasan, Küreselleşme Sürecinde İşletme Yönetimi, Hayat Yayıncılık, İletişim, Eğitim Hizmetleri ve Ticaret Ltd. Şti., İstanbul, 2000b
  • • TDK , Türkçe Sözlük 2 K-Z, 9.b., Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara, 1998
  • • Vardar Abdül, Bireysel ve Kurumsal Değişimde Yeniden Yapılan-ma Stratejileri, Kariyer Yayıncılık İletişim Eğitim, İstanbul, 2001
Yıl 2004, Sayı: 2, 0 - 0, 02.05.2004

Öz

Kaynakça

  • • Akdoğan A. Asuman , “Kayseri Özel Sektör İşletmelerinde Teknolojik Değişim ve Uyum Çabaları”, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 8: 385-400, 1999
  • • Aksu A. Akın, “Otel İşletmelerinin Başarısını Etkileyen Dış Çevre Faktörleri”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3 (4): 269-281, 2000
  • • Arat Melih, “Karizmatik Stratejiler”, KalDer Forum, 1 (2): 13-15, 2001
  • • Arslan Müge ve Pirtini Serdar, “Uluslar Arası Pazarlamada Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörlerden Kültür ve Önemi”, Pazarlama Dünyası, 14 (84): 36-41, 2000
  • • Ashcroft Linda S., “Crisis Management-Public Relations”, Journal of Managerial Psychology, 12 (5): 325-332, 1997
  • • Ataman Göksel, İşletme Yönetimi Temel Kavramlar&Yeni Yakla-şımlar, Türkmen Kitabevi, İst. 2001,
  • • Aydın Ahmet Hamdi, Yönetimin Fonksiyonları, İçinde S. Güney (Editör), Yönetim ve Organizasyon (ss.57-86), Nobel Yayın-Dağıtım, Ankara., 2001
  • • Aykaç Burhan, “Kamu Yönetiminde Kriz ve Kriz Yönetimi”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2/2001:123-132, 2001
  • • Barton Laurence, “Preparing the Marketing Manager for Crisis: The Use and Application of New Strategic Tools”, Marketing Intel-ligence&Planning, 12(11):41-46, 1994
  • • Barton Laurence ve Hardigree Donald, “Risk and Crisis Manage-ment in Facilities: Emerging Paradigms in Assessing Critical Inci-dents”, Facilities, 13(9/10): 11-14, 1995
  • • Bland Michael, “Training Managers to Handle a Crisis”, Industrial and Commercial Training, 27(2): 28-31, 1995
  • • Bolat Oya İnci , “Havayolu İşletmelerinde Pazarlama Etkinlikleri ve Bir Uygulama Örneği”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balı-kesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir, 1998
  • • Bolat Tamer, Toplam Kalite Yönetimi (Konaklama İşletmelerinde Uygulanması), Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, 2000
  • • Chong, John K.S. ve Escarraz, Donald R., “Anticipating and Dea-ling with Financial Crisis”, Management Decision, 36(10):637-640, 1998
  • • Darling, John. R., “Crisis Management in International Businesses: Keys to Effective Decision Making”, Leadership&Organization De-velopment Journal, 15(8):3-8, 1994
  • • Dinçer Ömer, Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Gen. ve Yen. 5. baskı, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş, İstanbul, 1998
  • • Doğan Zeki , “Kur Değişmelerinin İşletmeler Üzerindeki Etkileri ve Bu Etkilerin Yönetimine İlişkin Bir Alan Çalışması”, Çukurova Üni-versitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(6):303-329, 2000
  • • Eleren Ali, “Afyon Gıda Sektöründe Faaliyet Gösteren KOBİ’lerin Finansal Yapıları ve 1994-1998 Arası Küresel Krizlerin Etkileri”, Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(2):33-49, 2001
  • • Eren Erol, Yönetim ve Organizasyon, 2.b., Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, 1993
  • • Ertürk Mümin , İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon, Beta Ba-sım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, 1998
  • • Gegez A. Ercan , “Uluslararası Pazarlara Girişte Karşılaşılan En-geller”, Pazarlama Dünyası, 15(85):12-16, 2001
  • • Gün Ö. Rengin , “Uluslararası Terörizm: Dünya Savaşının Yeni Boyutu”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(4):79-93, 2000
  • • Gürbüz Ahmet, “Pazar Değişikliğinden Kaynaklanan Risk Yöneti-mi”, Pazarlama Dünyası, 15(86):10-14, 2001
  • • Gürbüz Ali Kemal, Ekonomik Krizlerin Genel Teorisi:Ekonomik Krizlerin Evrensel Özellikleri, Ortak Sebepleri ve Genel Bir Kriz Po-itikası Anlayışının Geliştirilmesi Üzerine Bir Araştırma, Alem Ba-sım Yayın Tesisleri, Balıkesir, 1999
  • • Hançerlioğlu Orhan , Ekonomi Sözlüğü,6.b., Remzi Kitabevi A.Ş., İstanbul, 1995
  • • Haşit Gürkan, İşletmelerde Kriz Yönetimi ve Türkiye’nin Büyük Sanayi İşletmeleri Üzerinde Yapılan Araştırma Çalışması, Anadolu Üniversitesi Yayınları: 1177, Eskişehir, 2000
  • • İslamoğlu Ahmet Hamdi , Pazarlama Yönetimi (Stratejik ve Global Yaklaşım), Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, 1999
  • • Kash Toby J. ve Darling John R, “Crisis Management: Preven-tion, Diagnosis and Intervention”, Leadership&Organization Deve-lopment Journal,19(4):179-186., 1998
  • • Keown, McMullan Caroline , “Crisis: When Does a Molehill Beco-me a Mountain?”, Disaster Prevention and Management, 6(1):4-10, 1997
  • • Koçel Tamer, İşletme Yöneticiliği, 8.b., Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, 2001
  • • Küskü Fatma , “Krizde İnsan Kaynakları Yönetimi: Türk Tekstil Sektöründe Bir Araştırma”, 25-27
  • • Erciyes Ün.8. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildiriler, ss.703-709, Nevşehir, Mayıs 2000
  • • Mucuk İsmet, Pazarlama İlkeleri, Gen. 5.b., Der Yayınları, İstanbul, 1991
  • • Okumuş Fevzi , “2001 Yılı Başında Ortaya Çıkan Ekonomik Krizin Bodrum’daki Konaklama İşletmeleri Üzerine Etkileri”, 2.Ulusal Tür-kiye Turizmi Sempozyumu Tebliğler Kitabı, Türkiye Turizmini Araş-tırma Enstitüsü, İzmir, ss.234-254, 2001
  • • Parsons Will , “Crisis Management”, Career Development Interna-tional, 1(5):26-28, 1996
  • • Pheng Low Sui, Ho David K.H. ve Ann Yeap Soon “Crisis Mana-gement: A Survey of Property Development Firms”, Property Ma-nagement, 17(3):231-151, 1999
  • • Power Peter , “Business Continuity Management-Preventing Chaos in a Crisis”, 2002
  • • http://www.dti.gov.uk/mbp/bpgt/m9ba91001/m9ba91001.pdf
  • • Ren Chiang H., “Understanding and Managing the Dynamics of Linked Crisis Events”, Disaster Prevention and Management, 9(1):12-17, 2000
  • • Richardson Bill , “Crisis Management and Management Strategy- Time to Loop the Loop?”, Disaster Prevention and Management, 3(3):59-80, 1994
  • • Sabuncuoğlu Zeyyat , İnsan Kaynakları Yönetimi, Ezgi Kitabevi, Bursa, 2000
  • • Seymen Oya Aytemiz, “Pazarlama Yönetiminde Koordinasyon Sorunlarının Konaklama İşletmeleri Açısından Analizi ve Bir Uygu-lama”, Pazarlama Dünyası, 16(2002-03/93):12-23, 2002
  • • Siomkos George J., “On Achieving Exoneration Alter a Product Safety Industrial Crisis”, Journal of Business&Industrial Marketing, 14(1):17-29, 1999
  • • Smallman Clive ve Weir David, “Communication and Cultural Dis-tortion During Crises”, Disaster Prevention and Management, 8(1):33-41, 1999
  • • Şahin Ümit ve Ünlüoğlu İlhami, “Hastanelerde Risk Yönetimi (Yö-netimde Kalite)”, Standard Ekonomik ve Teknik Dergi, 39(466):47-51, 2000
  • • Şimşek Şerif, Yönetim ve Organizasyon, Nobel Yayın Dağıtım Ltd. Şti., Ankara, 1999
  • • Tavmergen İge Pırnar, “Turizm Sektörü ve Çalışma Hayatında Kalite Çok Önemli Rol Oynuyor”, Standard Teknik ve Ekonomik Dergi, Şubat 2000:47-50, 2000
  • • Thompson John L., “Strategic Crisis Aversion: The Value of a 'Style Audit’” , The Learning Organization, 5(1):36-46, 1998
  • • Tutar Hasan, Kriz ve Stres Ortamında Yönetim, Hayat Yayıncılık, İletişim, Eğitim Hizmetleri ve Ticaret Ltd. Şti., İstanbul, 2000a
  • • Tutar, Hasan, Küreselleşme Sürecinde İşletme Yönetimi, Hayat Yayıncılık, İletişim, Eğitim Hizmetleri ve Ticaret Ltd. Şti., İstanbul, 2000b
  • • TDK , Türkçe Sözlük 2 K-Z, 9.b., Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara, 1998
  • • Vardar Abdül, Bireysel ve Kurumsal Değişimde Yeniden Yapılan-ma Stratejileri, Kariyer Yayıncılık İletişim Eğitim, İstanbul, 2001
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Oya Aytemiz Seymen Bu kişi benim

Tamer Bolat Bu kişi benim

Hüseyin Çeken Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 2 Mayıs 2004
Gönderilme Tarihi 1 Ağustos 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aytemiz Seymen, O., Bolat, T., & Çeken, H. (2004). TURİZM İŞLETMELERİNDE KRİZLER, ETKİLERİ ve KRİZDEN ÇIKIŞ: KRİZ YÖNETİMİ. Verimlilik Dergisi(2).

                                                                                                          23139       23140           29293

22408  Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.