Çalışmanın amacı,
Türkiye’de faaliyet gösteren bankaların sosyal medya kullanımlarını araştırmak
ve bankacılık pazarlamasında verimlilik artışı için ucuz ve etkili bir mecra
olan sosyal medyanın bankalar tarafından kullanılıp kullanılmadığını içerik
analizi ile irdelemektir. Çalışmada, bankaların sosyal medya uygulamalarından
en popülerler arasında olan Facebook, Instagram, Twitter ve Youtube üzerindeki
faaliyetleri dikkate alınmıştır. Çalışmamızda bankalar, yerli sermayeli
bankalar, yabancı sermayeli bankalar, katılım bankaları ve kamu bankaları
olarak gruplara ayrılarak analiz edilmiştir. Çalışmamızda bankaların sosyal medya
üzerinden tüketiciye ulaşmaya çabaladıkları ve marka bilinirliklerini artırmaya
çalıştıkları görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 1 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 2 |
Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.