The aim of this study is to
analyse consumers' attitudes towards online clothes shopping and the factors
that affect the level of increasing shopping possibility. The study group
involved students (424) from Sinop University. The data was collected via
personal information form and University Students Doing Online Shopping Scale.
According to the findings, factors that such as having tools for online
shopping, family's monthly income and information sources for online shopping
have an effect on online shopping whereas factors such as gender, age, major,
duration of using internet, connection point, aim of using internet, online
payment types, and way of acquiring online information about clothes do not
affect doing online clothes shopping. Also, although students' major and aims
for using the internet increased the possibility of doing online clothes
shopping, there was not a meaningful relationship between gender, age, having
tools for online shopping, family's income, duration of using the internet,
internet connection point and levels of increasing doing online clothes
shopping.
Bu çalışmanın amacı tüketicilerin internetten giysi
alışverişine karşı tutumlarını ve alışveriş ihtimalini artırma düzeyine etki
eden faktörleri incelemektir. Araştırma grubunu Sinop Üniversitesi öğrencileri
(424) oluşturmuştur. Veriler kişisel bilgi formu ve Üniversite Öğrencilerinin
İnternetten Alışveriş Ölçeği ile toplanmıştır. Bulgulara göre; tüketicilerinin
internetten alışverişi sağlayacak araçlara sahipliği, aile aylık geliri ve
internetten alışveriş için kullanılan bilgi kaynakları gibi faktörlerin
internetten alışveriş üzerinde etkili olduğu fakat cinsiyet, yaş, eğitim görülen
program, interneti kullanım süresi, internete bağlanma noktası, interneti
kullanım amacı, internette ödeme şekli ve internetten giysilerle ilgili bilgi
edinme şekli gibi faktörlerin ise internetten giysi alışverişi üzerine
etkisinin olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca eğitim gördükleri program ve
interneti kullanım amaçlarının öğrencilerin internetten giysi alışveriş
ihtimalini artırmada etkili iken; cinsiyet, yaş, internetten alışveriş
araçlarına sahiplik, aile geliri, internet kullanım süresi ve internete
bağlanma noktasının ise internetten giysi alışveriş ihtimalini artırma
düzeyleri arasında anlamlı bir ilişkiye ulaşılamamıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 15 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 4 |
Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.