Bilindiği gibi e-Devletin tanımı, devletin
vatandaşlara karşı yerine getirmekte yükümlü olduğu görev ve hizmetler ile
vatandaşların buna karşılık devlete karşı olan görev ve hizmetlerinin
karşılıklı olarak elektronik iletişim ve işlem ortamlarında, devlet servisleri
üzerinden kesintisiz ve güvenli olarak yürütülmesidir.
Dünyadaki e-Devlet organizasyonu
ve hizmetlerine baktığımızda, bunların sosyal güvenlik yönetimi başta olmak
üzere vatandaşlık hakları, e-ticaret için gerekli belge izinleri, vergi ödeme
kolaylıkları ile belediye hizmetlerinin sunulması gibi öncelikli devlet
hizmetlerinin kurulmasıyla başlatıldığını görmekteyiz.
Bu çalışmada söz konusu kuramsal
çerçevede Türkiye’de ve Kazakistan’da e-Devlet uygulamalarının mevcut durumu
değerlendirilecek, geleceğe dönük daha etkin e-Devlet uygulamaları için
yapılması gerekenler tartışılacaktır. Özellikle her iki ülkede e-Devlet uygulamalarının
tarihsel süreci karşılaştırılacak, istatistiklerdeki durum değerlendirilecek ve
e-Devlet uygulamalarında gelinen aşamanın her iki ülke kamu yönetimi
yapılarının verimliliğine katkıları incelenecektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 7 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 4 |
Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.