Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

THE IMPORTANCE OF HUMAN RESOURCES MANAGEMENT IN HEALTH INSTITUTIONS

Yıl 2019, Sayı: 3, 143 - 160, 15.06.0209

Öz

Human resources management in strategic planning is
vital for the institutions who are working for achieving their goals.
Institutions make a difference not only by their financial strength but also
with their human resources. In our rapidly developing world in terms of
technology and economy, day by day the worth of human resources is realized.
Managing the human resources in the best way, which is a key towards the
success of an organization, has quite significant impacts on both individual
and social realms. No matter how great an organization’s physical and financial
opportunities are, competitive power is impossible without qualified human
resources. As long as human resources management is effective in health
institutions, the success of employees and the motivation of the corporation
will increase which in return result in profit increase. Management of human
resources is essential for health institutions in efficient functioning and
competitiveness and established to serve humanity. 

Kaynakça

  • • AKDAĞ, R. (Ed.), (2011), Sağlıkta İnsan Kaynakları 2023 Vizyonu, T. C. Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü, 1. Baskı, Ankara, Başak Matbaacılık, sayfa: 29.
  • • AYTAÇ, S., (2005), Çalışma Yaşamında Kariyer: Yönetimi, Planlanması, Gelişimi ve Sorunları, 2. Baskı, Ezgi Kitabevi, Bursa, sayfa:8.
  • • CAN, H., KAVUNCUBAŞI, Ş., YILDIRIM S., (2009), Kamu ve Özel Kesimde İnsan Kaynakları Yönetimi, 6. Baskı, Ankara, Siyasal Kitabevi, sayfa:81-281.
  • • CANTÜRK, Ö., (2012), Sağlık Sektöründe Hizmet Konumlandırması: Ankara İlinde Kamu Hastanesi Uygulama Örneği, Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, Yüksek Lisans Tezi, sayfa:14.
  • • ÇAVDAR, H., ÇAVDAR, M., (2010), İşletmelerde İşgören Bulma ve Seçme Aşamaları, Journal of Naval Science and Engineering, Vol. 6, No.1, sayfa: 79-93.
  • • ERDOĞAN, Kaya S., (2014), Kamu Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları Temini ve Seçiminde Karşılaşılan Sorunlar ve Bir Uygulama, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, Yüksek Lisans Tezi, sayfa: 8.
  • • ERKAN, A., (2011), Performansa Dayalı Ödeme: T. C. Sağlık Bakanlığı Uygulaması, Maliye Dergisi, Sayı 160, Ocak -Haziran sayfa: 423.
  • • KARACAN, E., ERDOĞAN, Ö. N., (2011), İşçi Sağlığı ve İş Güvenliğine İnsan Kaynakları Yönetimi Fonksiyonları Açısından Çözümsel Bir Yaklaşım, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (21) 2011 / 1,102-116.
  • • KAVUNCUBAŞI, Ş., (2000), Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi, 1. Baskı, Ankara, Siyasal Yayınevi, sayfa: 18-56.
  • • KAVUNCUBAŞI, Ş., YILDIRIM S., (2010), Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi, 2. Baskı, Ankara, Siyasal Kitabevi, sayfa: 363-379.
  • • KEYİK, H., (2014), Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları Yönetimi ve Eğitim-Geliştirme Faaliyetleri, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, Yüksek Lisans Tezi, sayfa: 3-37.
  • • ÖZGİRİN, K., TAS, Y., (1996), Hastane Yönetiminde Kalite Uygulamaları ve Toplam Kalite Yönetimi Projesi Kapsamında Personel Memnuniyeti Ölçme Çalışması, Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi ve Performans Ölçümü Sempozyumu, Ankara, sayfa: 34.
  • • SOYSAL, M., KENANOĞLU, G. T., EMRE, A., HAMEŞOĞLU S., (1993), Hastanelerde Bilgisayar Kullanımı, 1. Baskı, Ankara, Mülga Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları, sayfa: 71.
  • • T. C. SAĞLIK BAKANLIĞI, (2012), Türkiye Sağlıkta Dönüşüm Programı Değerlendirme Raporu 2003-2011, sayfa: 8.
  • • TENGİLİMOĞLU, D., IŞIK, O., AKBOLAT, M., (2011), Sağlık İşletmeleri Yönetimi, 3. Baskı, Nobel Yayınevi, Ankara, sayfa: 71-380.
  • • TUNÇER, P., (2011), İnsan Kaynakları Yönetimi, 1. Baskı, Bursa, Ekin Basım Yayın Dağıtım, sayfa: 6.
  • • TUNÇER, P., (2016), İnsan Kaynakları Yönetimi, 2. Baskı, Bursa, Ekin Basım Yayın Dağıtım, sayfa: 135-256.
  • • UYARGİL, C., ADAL, Z., ATALAY, D. İ., ACAR, A. C., ÖZÇELİK, O. A., DÜNDAR, G., SADULLAH, Ö., TÜZÜNER, L., (2009), İnsan Kaynakları Yönetimi, 4. Baskı, Beta Basım Dağıtım A.Ş., 2-347.
  • • YALÇIN, S., (1991), Personel Yönetimi, 4. Baskı, İşletme Fakültesi Yayın No: 246, İstanbul, sayfa: 101.
  • • YILDIZ Y., (2008), Yataklı Sağlık Kuruluşlarında Yönetsel Sorunların İncelenmesi Edirne İlinde Örnek Bir Uygulama, Edirne Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne, Yüksek Lisans Tezi, sayfa:87.
  • • YILDIRIM, S., IŞIKHAN, V., (2014), Sağlık İnsan Gücü Planlaması: Sosyal Hizmet Uzmanlarına Yönelik Bir Durum Analizi, Toplum ve Sosyal Hizmet, Cilt 25, Sayı 1, sayfa: 133-148.

SAĞLIK KURUMLARINDA İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNİN ÖNEMİ

Yıl 2019, Sayı: 3, 143 - 160, 15.06.0209

Öz



ÖZET



Amaç ve
hedeflerine ulaşmak için çalışan kurumların stratejik planlarında, insan
kaynakları yönetimi konusu hayati önem taşımaktadır. Kurumlar, finansal güçleri
kadar, sahip oldukları insan kaynağıyla da fark yaratmaktadırlar. Teknolojik ve
ekonomik alanda hızla gelişen dünyamızda her geçen gün insanın ne kadar değerli
olduğu anlaşılmaktadır. Örgüt başarısının anahtarı konumunda olan insan
kaynağının en iyi şekilde yönetilmesi, bireysel ve toplumsal acıdan çok önemli
etkilere sahiptir. Örgütün, fiziki alanları ve ekonomik imkânı ne kadar güçlü
olursa olsun, bunları kullanacak yeterli insan gücüne sahip değilse rekabet
edebilmesi mümkün değildir. Sağlık kurumlarındaki insan kaynağı yönetiminin
etkili olarak uygulanması durumunda çalışanların bireysel başarıları artacak,
kurum motivasyonu yükselecek, artan katkı nedeniyle de kurum kârını
artıracaktır. İnsanın insana hizmet ettiği, toplumda olmazsa olmazı konumunda
olan sağlık hizmetlerinin en iyi şekilde devam ettirilerek sağlık kurumunun
rekabet gücünü artırması için insan kaynakları yönetiminin uygulanması şarttır. 

Kaynakça

  • • AKDAĞ, R. (Ed.), (2011), Sağlıkta İnsan Kaynakları 2023 Vizyonu, T. C. Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü, 1. Baskı, Ankara, Başak Matbaacılık, sayfa: 29.
  • • AYTAÇ, S., (2005), Çalışma Yaşamında Kariyer: Yönetimi, Planlanması, Gelişimi ve Sorunları, 2. Baskı, Ezgi Kitabevi, Bursa, sayfa:8.
  • • CAN, H., KAVUNCUBAŞI, Ş., YILDIRIM S., (2009), Kamu ve Özel Kesimde İnsan Kaynakları Yönetimi, 6. Baskı, Ankara, Siyasal Kitabevi, sayfa:81-281.
  • • CANTÜRK, Ö., (2012), Sağlık Sektöründe Hizmet Konumlandırması: Ankara İlinde Kamu Hastanesi Uygulama Örneği, Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, Yüksek Lisans Tezi, sayfa:14.
  • • ÇAVDAR, H., ÇAVDAR, M., (2010), İşletmelerde İşgören Bulma ve Seçme Aşamaları, Journal of Naval Science and Engineering, Vol. 6, No.1, sayfa: 79-93.
  • • ERDOĞAN, Kaya S., (2014), Kamu Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları Temini ve Seçiminde Karşılaşılan Sorunlar ve Bir Uygulama, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, Yüksek Lisans Tezi, sayfa: 8.
  • • ERKAN, A., (2011), Performansa Dayalı Ödeme: T. C. Sağlık Bakanlığı Uygulaması, Maliye Dergisi, Sayı 160, Ocak -Haziran sayfa: 423.
  • • KARACAN, E., ERDOĞAN, Ö. N., (2011), İşçi Sağlığı ve İş Güvenliğine İnsan Kaynakları Yönetimi Fonksiyonları Açısından Çözümsel Bir Yaklaşım, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (21) 2011 / 1,102-116.
  • • KAVUNCUBAŞI, Ş., (2000), Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi, 1. Baskı, Ankara, Siyasal Yayınevi, sayfa: 18-56.
  • • KAVUNCUBAŞI, Ş., YILDIRIM S., (2010), Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi, 2. Baskı, Ankara, Siyasal Kitabevi, sayfa: 363-379.
  • • KEYİK, H., (2014), Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları Yönetimi ve Eğitim-Geliştirme Faaliyetleri, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, Yüksek Lisans Tezi, sayfa: 3-37.
  • • ÖZGİRİN, K., TAS, Y., (1996), Hastane Yönetiminde Kalite Uygulamaları ve Toplam Kalite Yönetimi Projesi Kapsamında Personel Memnuniyeti Ölçme Çalışması, Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi ve Performans Ölçümü Sempozyumu, Ankara, sayfa: 34.
  • • SOYSAL, M., KENANOĞLU, G. T., EMRE, A., HAMEŞOĞLU S., (1993), Hastanelerde Bilgisayar Kullanımı, 1. Baskı, Ankara, Mülga Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları, sayfa: 71.
  • • T. C. SAĞLIK BAKANLIĞI, (2012), Türkiye Sağlıkta Dönüşüm Programı Değerlendirme Raporu 2003-2011, sayfa: 8.
  • • TENGİLİMOĞLU, D., IŞIK, O., AKBOLAT, M., (2011), Sağlık İşletmeleri Yönetimi, 3. Baskı, Nobel Yayınevi, Ankara, sayfa: 71-380.
  • • TUNÇER, P., (2011), İnsan Kaynakları Yönetimi, 1. Baskı, Bursa, Ekin Basım Yayın Dağıtım, sayfa: 6.
  • • TUNÇER, P., (2016), İnsan Kaynakları Yönetimi, 2. Baskı, Bursa, Ekin Basım Yayın Dağıtım, sayfa: 135-256.
  • • UYARGİL, C., ADAL, Z., ATALAY, D. İ., ACAR, A. C., ÖZÇELİK, O. A., DÜNDAR, G., SADULLAH, Ö., TÜZÜNER, L., (2009), İnsan Kaynakları Yönetimi, 4. Baskı, Beta Basım Dağıtım A.Ş., 2-347.
  • • YALÇIN, S., (1991), Personel Yönetimi, 4. Baskı, İşletme Fakültesi Yayın No: 246, İstanbul, sayfa: 101.
  • • YILDIZ Y., (2008), Yataklı Sağlık Kuruluşlarında Yönetsel Sorunların İncelenmesi Edirne İlinde Örnek Bir Uygulama, Edirne Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne, Yüksek Lisans Tezi, sayfa:87.
  • • YILDIRIM, S., IŞIKHAN, V., (2014), Sağlık İnsan Gücü Planlaması: Sosyal Hizmet Uzmanlarına Yönelik Bir Durum Analizi, Toplum ve Sosyal Hizmet, Cilt 25, Sayı 1, sayfa: 133-148.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Minenur Sunter

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 209
Gönderilme Tarihi 3 Ocak 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Sunter, M. SAĞLIK KURUMLARINDA İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNİN ÖNEMİ. Verimlilik Dergisi(3), 143-160.

                                                                                                          23139       23140           29293

22408  Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.