Günümüzde
insan hayatının önemli bir parçası haline gelen akıllı telefon, tüketici
davranışlarını da etkilemektedir. Akıllı telefon tüketimle ilgili bilgi arama,
iletişim veya alışverişi gerçekleştirme gibi amaçlar için kullanılabilmektedir.
Her ne kadar günlük hayatta akıllı telefonun kullanılma oranı yüksek olsa da,
tüketimle ilgili davranışlarda benzer yaygınlığın olmaması, akıllı telefon
aracılığıyla gerçekleştirilen tüketim davranışlarıyla ilişkili faktörlerin
neler olduğunun incelenmesini gerektirmektedir. Bu çalışmada, öncelikle akıllı
telefonla tüketim davranışlarını etkileyen faktörlerin neler olduğuna yönelik gerçekleştirilen
araştırmalar incelenmektedir. Ardından belirlenen değişkenler arasındaki
ilişkileri incelemede kullanmak üzere Kırıkkale ilinde Anket Yöntemiyle, bu araştırma
amaçlarına ulaşmada yararlanılan birincil veriler toplanmaktadır. Elde edilen
veriler istatistiksel analizlere tabi tutulmakta ve sonuçlar yorumlanmaktadır. Araştırma
sonuçları, akıllı telefon aracılığıyla gerçekleştirilen çeşitli davranışların, risk
algılamaları, akıllı telefonla alışverişe yönelik tutum ve memnuniyet,
algılanan kolaylık, somut fayda algılamaları, psikolojik fayda algılamaları,
akıllı telefonla alışveriş eğilimi ve kredi kartı sahipliğiyle ilişkili
olduğunu göstermektedir. Ayrıca araştırma değişkenlerinin demografik
özelliklere göre farklılıkları incelenmektedir. Son olarak araştırmada elde
edilen bulgular yorumlanmaktadır.
Today, the smart phone, which has become an important
part of human life, also affects consumer behavior. The smartphone can be used for
purposes such as information, communication and consumption. Although the rate
of use of smartphones in daily life is high, the lack of similar prevalence in
consumption-related behaviors necessitates an examination of the factors
associated with consumption behavior via smartphone. First, studies about the
factors affecting the consumption behavior via smart phone are examined in this
study. Then, the primary data is collected in Kırıkkale province with survey
method in order to evaluate the relationship between the determined variables.
The data obtained are subjected to statistical analysis and the results are
interpreted. The results of the research show that the various behaviors
carried out by smart phone are related to risk perceptions, attitude and
satisfaction towards smart phone shopping, perceived convenience, concrete
benefit perceptions, psychological benefit perceptions, smart phone shopping
tendency and credit card ownership. In addition, differences of research
variables according to demographic characteristics are examined. Finally, the
findings obtained in the study are interpreted.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 4 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 4 |
Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.