Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ENDÜSTRİYEL İŞLETMELERİN YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİNDE MÜŞTERİ KATILIMININ ROLÜ: KAVRAMSAL BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2020, Sayı: 2, 179 - 193, 18.03.2020

Öz

Endüstriyel işletmelerin başarısı yeni ürün geliştirmeyle mümkün olmaktadır. Dolayısıyla endüstriyel işletmelerin; rekabet güçlerini, satışlarını ve kârlılıklarını artırmaları ve kaliteli olabilmeleri için müşteri istek ve beklentilerine uygun yeni ürün geliştirerek pazara sunmaları gerekmektedir. Yeni ürün geliştirilmesinde müşterilerin katılımının önemli rolü bulunmaktadır. Müşterilerin ihtiyaç, istek ve beklentileri sürekli değişmekte ve uzun dönemde takip edilmesi gerekmektedir. Bu nedenle müşterilerle uzun dönemli ilişkiler kurma yeni ürün geliştirmede oldukça etkilidir. Endüstriyel pazarlamada müşterilerin yeni ürün geliştirilmesine katılımının amacı; müşteri istek ve ihtiyaçlarını belirlemek, yeni fikirler ortaya koymak, ürün pazarlamasını kolaylaştırmak ve maliyetleri en düşük düzeye indirmektir. Müşteri katılımının diğer amacı ise işletme için gerekli olan bilgi kaynaklarını elde etmektir. Yeni ürün geliştirmeye müşteri katılımını sağlamak için çeşitli yöntemler kullanılmaktadır. Bunlar; Anket, Odak Grup Görüşmesi ve İnternettir. Bu yöntemler kullanılarak müşterilerin istek ve beklentileri belirlenmekte ve bu doğrultuda yeni ürün geliştirilmektedir. Bu çalışmanın amacı, yeni ürün geliştirilmesinde müşteri katılımını teorik çerçevede tartışmak ve önemini ortaya koymaktır. Bu kapsamda çalışmada endüstriyel işletmeler ve yeni ürün, yeni ürün geliştirme süreci ve endüstriyel işletmelerin yeni ürün geliştirme sürecinde müşteri katılımı konuları incelenmektedir. Çalışmanın sonunda, yeni ürün geliştirme sürecinde müşterilerin düşüncelerine başvurulması ve bu doğrultuda ürün geliştirilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmaktadır. Müşterilerle uzun dönemli iyi ilişkiler kurularak başka bir ifade ile ilişkisel pazarlama anlayışı geliştirilerek yeni ürün geliştirmeye müşteri katılımının sağlanması işletmenin başarısına önemli katkı sağlamaktadır. Bu çalışmanın pazarlama yöneticilerine ve yenilik yönetimi bilimsel yazınına katkı sağlaması beklenmektedir.

Kaynakça

  • . ABDULMALEKI, K. & AHMEDIAN, S., (2016), The Relataionship Between Product Characteristic, Customer and Supplier Involvement and New Product Development, Procedia Economics and Finance, (36), 147-156.
  • • ALTUĞ, N., (2017), İşletmelerde Yeni Ürün Geliştirme Çalışmaları ve Başarı Faktörleri, Balkan ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi, 3 (2), 20-28.
  • • ANNING- DORSON, T., (2018), Customer Involvement Capabiltiy and Service Firm Performance: The Mediating Role of Innovation, Journal of Business Resource, (86), 269-280.
  • • BALTA, F., (2006), Endüstriyel Pazarlama Örgütsel Pazarlamanın Tüketim Ürünleri Pazarlamasında Farklı Yönleri, Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • • BEKOĞLU, F. B. & ERGEN, A., (2016), Yeni Ürün Geliştirme ve Lansman Stratejileri, International Journal of Human Science, 13 (1), 923-938.
  • • BULUT, H. & ER, B., (2012), Katılım Finansmanı-Katılım Bankacılığı ve Girişim Sermayesi, (3 ed.), İstanbul: Türkiye Katılım Bankaları Birliği.
  • • CENGİZ, E., AYYILDIZ, H. & KIRKBİR, F., (2005), Yeni Ürün Geliştirme Sürecinin Başarısında Etkili Olan Faktörler, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (24), 133-147.
  • • CHIEN, S.-H. & CHEN, J.-J., (2010), Supplier Involvement and Customer Involvement Effect on New Product Development Success in the Financial Service Industry, The Service Industries Journal, 30 (2), 185-201.
  • • DURMAZ, Y. & YARDIMCIOĞLU, M., (2016), Ürün Kararları ve Stratejileri Üzerine Teorik Bir Yaklaşım, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5 (2), 367-387.
  • • FESEL, N., (2014), Üretim Yönetimi: Yeni Ürün Geliştirme, Kalkınmada Anahtar Verimlilik, (310), 1-10.
  • • GÜLÇUBUK, S., (2009), Yeni Ürünlerde Markalama Stratejilerinin Önemi, Seçimi ve Değerlendirilmesi, MUFAD Muhasebe ve Finansman Dergisi, (44), 190-198.
  • • HEMETSBERGER, A. & GODULA, G., (2007), Virtual Customer Integration in New Product Development in Industrial Markets: The QLL Framework, Journal of Business to Business Marketing, 14 (2), 1-40.
  • • LEAGE-HELLMAN, J. & FRIDA LIND, A. P., (2014), Customer Involvement in Product Development an Industrial Network Perspective, Journal of Business to Business Marketing, 21 (4), 257-276.
  • • LI, Y. & FENG, T., (2015), Effects of Suppliers Trust and Commitment on Customer Involvement, Industrial Management and Data Systems, 115 (6), 1041-1066.
  • • MORGAN, T., OBAL, M. & ANOKHIN, S., (2018), Customer Participation and New Product Performance: Towards the Understanding of the Mechanisms and Key Contingencies, Research Policy, 47 (2), 498-510.
  • • MUCUK, İ., (2014), Modern İşletmecilik (Gözden Geçirilmiş Ondokuzuncu Basım ), İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • • PADO, G., (2017), Açık İnovasyonda Yeni Ürün Geliştirme İçin Müşteri Entegrasyonu, Uluslararası Bilimsel Araştırma Dergisi, 2 (1), 75-85.
  • • PERÇİN, S., (2006), İmalat Firmalarının Yeni Ürün Geliştirme Performansını Etkileyen Faktörler: ISO 1000 Firmalarına Yönelik Bir Araştırma, İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 20 (1), 357-375.
  • • ROCCA, A. L., MOSCOTELLI, P., PERNA, A. & SENEHOTA, I., (2016), Customer Involvementin New Product Development, Industrial Marketing Management, (58), 45-57.
  • • STENMARK, P., TINNSTEN, M. & WIKLUND, H., (2011), Customer Involvement in Product Development: Experience from Scandinavian Outdoor Companies, 5th Asia-Pasific on Sport Technology (APCST), s. 538-543.
  • • SVEDSEN, M. F., HUGLAND, S. A., GRONHAUG, K. & HAMMERVOLL, T., (2011), Marketing Strategy and Customer Involvement in Product Development, European Journal of Marketing, 45 (4), 513-530.
  • • ŞAHİNLİ, M. A. & KILINÇ, E., (2013), İnovasyon ve İnovasyon Göstergeleri: AB Ülkeleri ve Türkiye Karşılaştırması, Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 13 (25), 329-355.
  • • TENGİLİMOĞLU, D., ATİLLA, E. A. & BEKTAŞ, M., (2014), İşletme Yönetimi, Temel Kavramlar, İşletme ve Yönetim Fonksiyonları, Çağdaş Yaklaşımlar (Gözden Geçirilmiş ve Güncellenmiş 5.Baskı), Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • • ÜNSALAN, E. & ŞİMŞEKLER, B., (2011), İşletme Yönetimi I-II, (1. ed.), Ankara: Detay Yayıncılık.
  • • YLIMAKI, J., (2014), A Dynamic Model Supplier-Customer Product Development Collabration Strategies, Industrial Marketing Management, 43, 996-1004.

ROLE OF CUSTOMER INVOLVEMENT IN NEW PRODUCT DEVELOPMENT PROCESS OF INDUSTRIAL ENTERPRISES: A CONCEPTIONAL RESEARCH

Yıl 2020, Sayı: 2, 179 - 193, 18.03.2020

Öz

The success of industrial enterprises is made possible by new product development. Therefore, industrial enterprises need to develop new products according to customer demands and expectations in order to increase their competitiveness, sales and profitability. Participation of customers plays an important role in the development of new products. The needs, demands and expectations of the customers are constantly changing and need to be followed in the long run. Therefore, establishing long-term relationships with customers is very effective in developing new products. The aim of the participation of the customers in the development of new products in industrial marketing is to determine the needs of the customers, to put forward new ideas, to facilitate the product marketing and to minimize the costs. The other purpose of customer engagement is to obtain the necessary information resources for the enterprise. Various methods are used to ensure customer participation in new product development. These are survey, focus group interview and internet. Using these methods, customers' wishes and expectations are determined and new products are developed accordingly. The aim of this study is to discuss the importance of customer participation in the development of new products in a theoretical framework. In this context, customer participation in new product development process of industrial enterprises are examined. As a conclusion, establishing long-term good relations with customers with a relational marketing approach and providing customer participation in the development of new products make a significant contribution to the success of the enterprise. This study is expected to contribute to marketing managers and scientific literature on innovation management.

Kaynakça

  • . ABDULMALEKI, K. & AHMEDIAN, S., (2016), The Relataionship Between Product Characteristic, Customer and Supplier Involvement and New Product Development, Procedia Economics and Finance, (36), 147-156.
  • • ALTUĞ, N., (2017), İşletmelerde Yeni Ürün Geliştirme Çalışmaları ve Başarı Faktörleri, Balkan ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi, 3 (2), 20-28.
  • • ANNING- DORSON, T., (2018), Customer Involvement Capabiltiy and Service Firm Performance: The Mediating Role of Innovation, Journal of Business Resource, (86), 269-280.
  • • BALTA, F., (2006), Endüstriyel Pazarlama Örgütsel Pazarlamanın Tüketim Ürünleri Pazarlamasında Farklı Yönleri, Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • • BEKOĞLU, F. B. & ERGEN, A., (2016), Yeni Ürün Geliştirme ve Lansman Stratejileri, International Journal of Human Science, 13 (1), 923-938.
  • • BULUT, H. & ER, B., (2012), Katılım Finansmanı-Katılım Bankacılığı ve Girişim Sermayesi, (3 ed.), İstanbul: Türkiye Katılım Bankaları Birliği.
  • • CENGİZ, E., AYYILDIZ, H. & KIRKBİR, F., (2005), Yeni Ürün Geliştirme Sürecinin Başarısında Etkili Olan Faktörler, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (24), 133-147.
  • • CHIEN, S.-H. & CHEN, J.-J., (2010), Supplier Involvement and Customer Involvement Effect on New Product Development Success in the Financial Service Industry, The Service Industries Journal, 30 (2), 185-201.
  • • DURMAZ, Y. & YARDIMCIOĞLU, M., (2016), Ürün Kararları ve Stratejileri Üzerine Teorik Bir Yaklaşım, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5 (2), 367-387.
  • • FESEL, N., (2014), Üretim Yönetimi: Yeni Ürün Geliştirme, Kalkınmada Anahtar Verimlilik, (310), 1-10.
  • • GÜLÇUBUK, S., (2009), Yeni Ürünlerde Markalama Stratejilerinin Önemi, Seçimi ve Değerlendirilmesi, MUFAD Muhasebe ve Finansman Dergisi, (44), 190-198.
  • • HEMETSBERGER, A. & GODULA, G., (2007), Virtual Customer Integration in New Product Development in Industrial Markets: The QLL Framework, Journal of Business to Business Marketing, 14 (2), 1-40.
  • • LEAGE-HELLMAN, J. & FRIDA LIND, A. P., (2014), Customer Involvement in Product Development an Industrial Network Perspective, Journal of Business to Business Marketing, 21 (4), 257-276.
  • • LI, Y. & FENG, T., (2015), Effects of Suppliers Trust and Commitment on Customer Involvement, Industrial Management and Data Systems, 115 (6), 1041-1066.
  • • MORGAN, T., OBAL, M. & ANOKHIN, S., (2018), Customer Participation and New Product Performance: Towards the Understanding of the Mechanisms and Key Contingencies, Research Policy, 47 (2), 498-510.
  • • MUCUK, İ., (2014), Modern İşletmecilik (Gözden Geçirilmiş Ondokuzuncu Basım ), İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • • PADO, G., (2017), Açık İnovasyonda Yeni Ürün Geliştirme İçin Müşteri Entegrasyonu, Uluslararası Bilimsel Araştırma Dergisi, 2 (1), 75-85.
  • • PERÇİN, S., (2006), İmalat Firmalarının Yeni Ürün Geliştirme Performansını Etkileyen Faktörler: ISO 1000 Firmalarına Yönelik Bir Araştırma, İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 20 (1), 357-375.
  • • ROCCA, A. L., MOSCOTELLI, P., PERNA, A. & SENEHOTA, I., (2016), Customer Involvementin New Product Development, Industrial Marketing Management, (58), 45-57.
  • • STENMARK, P., TINNSTEN, M. & WIKLUND, H., (2011), Customer Involvement in Product Development: Experience from Scandinavian Outdoor Companies, 5th Asia-Pasific on Sport Technology (APCST), s. 538-543.
  • • SVEDSEN, M. F., HUGLAND, S. A., GRONHAUG, K. & HAMMERVOLL, T., (2011), Marketing Strategy and Customer Involvement in Product Development, European Journal of Marketing, 45 (4), 513-530.
  • • ŞAHİNLİ, M. A. & KILINÇ, E., (2013), İnovasyon ve İnovasyon Göstergeleri: AB Ülkeleri ve Türkiye Karşılaştırması, Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 13 (25), 329-355.
  • • TENGİLİMOĞLU, D., ATİLLA, E. A. & BEKTAŞ, M., (2014), İşletme Yönetimi, Temel Kavramlar, İşletme ve Yönetim Fonksiyonları, Çağdaş Yaklaşımlar (Gözden Geçirilmiş ve Güncellenmiş 5.Baskı), Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • • ÜNSALAN, E. & ŞİMŞEKLER, B., (2011), İşletme Yönetimi I-II, (1. ed.), Ankara: Detay Yayıncılık.
  • • YLIMAKI, J., (2014), A Dynamic Model Supplier-Customer Product Development Collabration Strategies, Industrial Marketing Management, 43, 996-1004.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yusuf Esmer

Onur Şaylan

Yayımlanma Tarihi 18 Mart 2020
Gönderilme Tarihi 17 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Esmer, Y., & Şaylan, O. (2020). ROLE OF CUSTOMER INVOLVEMENT IN NEW PRODUCT DEVELOPMENT PROCESS OF INDUSTRIAL ENTERPRISES: A CONCEPTIONAL RESEARCH. Verimlilik Dergisi(2), 179-193.

                                                                                                          23139       23140           29293

22408  Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.