Endüstriyel işletmelerin başarısı yeni ürün geliştirmeyle mümkün olmaktadır. Dolayısıyla endüstriyel işletmelerin; rekabet güçlerini, satışlarını ve kârlılıklarını artırmaları ve kaliteli olabilmeleri için müşteri istek ve beklentilerine uygun yeni ürün geliştirerek pazara sunmaları gerekmektedir. Yeni ürün geliştirilmesinde müşterilerin katılımının önemli rolü bulunmaktadır. Müşterilerin ihtiyaç, istek ve beklentileri sürekli değişmekte ve uzun dönemde takip edilmesi gerekmektedir. Bu nedenle müşterilerle uzun dönemli ilişkiler kurma yeni ürün geliştirmede oldukça etkilidir. Endüstriyel pazarlamada müşterilerin yeni ürün geliştirilmesine katılımının amacı; müşteri istek ve ihtiyaçlarını belirlemek, yeni fikirler ortaya koymak, ürün pazarlamasını kolaylaştırmak ve maliyetleri en düşük düzeye indirmektir. Müşteri katılımının diğer amacı ise işletme için gerekli olan bilgi kaynaklarını elde etmektir. Yeni ürün geliştirmeye müşteri katılımını sağlamak için çeşitli yöntemler kullanılmaktadır. Bunlar; Anket, Odak Grup Görüşmesi ve İnternettir. Bu yöntemler kullanılarak müşterilerin istek ve beklentileri belirlenmekte ve bu doğrultuda yeni ürün geliştirilmektedir. Bu çalışmanın amacı, yeni ürün geliştirilmesinde müşteri katılımını teorik çerçevede tartışmak ve önemini ortaya koymaktır. Bu kapsamda çalışmada endüstriyel işletmeler ve yeni ürün, yeni ürün geliştirme süreci ve endüstriyel işletmelerin yeni ürün geliştirme sürecinde müşteri katılımı konuları incelenmektedir. Çalışmanın sonunda, yeni ürün geliştirme sürecinde müşterilerin düşüncelerine başvurulması ve bu doğrultuda ürün geliştirilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmaktadır. Müşterilerle uzun dönemli iyi ilişkiler kurularak başka bir ifade ile ilişkisel pazarlama anlayışı geliştirilerek yeni ürün geliştirmeye müşteri katılımının sağlanması işletmenin başarısına önemli katkı sağlamaktadır. Bu çalışmanın pazarlama yöneticilerine ve yenilik yönetimi bilimsel yazınına katkı sağlaması beklenmektedir.
Endüstriyel İşletmeler Yeni Ürün Yeni Ürün Geliştirme Müşteri Katılımı İnovasyon Yönetimi Müşteri İlişkileri Yönetimi
The success of industrial enterprises is made possible by new product development. Therefore, industrial enterprises need to develop new products according to customer demands and expectations in order to increase their competitiveness, sales and profitability. Participation of customers plays an important role in the development of new products. The needs, demands and expectations of the customers are constantly changing and need to be followed in the long run. Therefore, establishing long-term relationships with customers is very effective in developing new products. The aim of the participation of the customers in the development of new products in industrial marketing is to determine the needs of the customers, to put forward new ideas, to facilitate the product marketing and to minimize the costs. The other purpose of customer engagement is to obtain the necessary information resources for the enterprise. Various methods are used to ensure customer participation in new product development. These are survey, focus group interview and internet. Using these methods, customers' wishes and expectations are determined and new products are developed accordingly. The aim of this study is to discuss the importance of customer participation in the development of new products in a theoretical framework. In this context, customer participation in new product development process of industrial enterprises are examined. As a conclusion, establishing long-term good relations with customers with a relational marketing approach and providing customer participation in the development of new products make a significant contribution to the success of the enterprise. This study is expected to contribute to marketing managers and scientific literature on innovation management.
Industrial Enterprises New Product New Product Development Customer Involvement Innovation Management Customer Relationship Management.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Mart 2020 |
Gönderilme Tarihi | 17 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 2 |
Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.