Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

LİSANS TURİZM ÖĞRENCİLERİNİN BARINMA HİZMETLERİNE YÖNELİK KALİTE ALGILAMALARI

Yıl 2021, Sayı: 2, 127 - 139, 29.04.2021
https://doi.org/10.51551/verimlilik.671476

Öz

Amaç: Bu çalışmanın amacı, lisans düzeyinde turizm eğitimi almakta olan öğrencilerin barınma hizmetlerinin kalitesine ilişkin algılamalarının belirlenmesidir.


Yöntem:
Araştırma verileri, kolayda örnekleme yöntemiyle Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Turizm Fakültesi’nde lisans düzeyinde turizm eğitimi gören ve devlet yurdu, özel yurt ve öğrenci apartı gibi konaklama işletmelerinde kalan toplam 334 öğrenciye anket uygulanarak toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde faktör, güvenilirlik ve ANOVA gibi istatistiksel analiz yöntemlerinden faydalanılmıştır.

Bulgular: Analiz sonuçları, öğrencilerin hizmet kalitesi algılamalarının beş faktörlü bir yapıya sahip olduğunu göstermektedir. Bu faktörler “personel”, “yönetim anlayışı”, “binanın fiziksel özellikleri”, “maddi ve sosyokültürel unsurlar” ve “diğer özellikler/imkânlar” şeklinde adlandırılmıştır. Öğrencilerin söz konusu beş faktöre (hizmet kalitesine) ilişkin beklentilerinin yeterince karşılanamadığı ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin hizmet kalitesi ile ilgili en fazla memnuniyetsizlik duydukları hususlar; “görüşlerine yeterince başvurulmaması”, “ortak kullanım alanlarının yetersizliği” ve “sürekli iyileştirme anlayışının benimsenmemesidir”. Öğrenciler en fazla “24 saat sıcak su imkânından”, “ısınma sorunu olmamasından” ve “personelin dış görünüşünün temiz ve düzgün olmasından” memnundur. Ayrıca öğrencilerin hizmet kalitesi algılamaları arasında bazı barınma yerlerine ve barınma yeri tercih nedenlerine göre anlamlı fark bulunmuştur.

Özgünlük: Araştırmada turizm eğitimi alan üniversite öğrencilerinin barınma hizmetlerinin kalitesi ile ilgili görüşlerine yer verilmiş olması, özellikle konuyla ilgili Türkçe literatüre kayda değer bir katkı sunmaktadır. Literatürde barınma hizmetleri kalitesi konusunu turizm öğrencileri örnekleminde ele alan ilk araştırmalardan biri olduğu söylenebilir.

Kaynakça

  • AKÇİL OK, M. ve GİRGİN, F. M. (2015), Ankara’da İki Özel Yurt İşletmesinde SERVQUAL Yöntemi İle Hizmet Kalitesinin Ölçülmesi, Yönetim Bilimleri Dergisi, 13 (25), 295-323.
  • AKSARAYLI, M. ve SAYGIN, Ö. (2011), Algılanan Hizmet Kalitesi ve Lojistik Regresyon Analizi İle Hizmet Tercihine Etkisinin Belirlenmesi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13 (1), 21-37.
  • AKTAŞ, E. (2017), Yurtlarda Kullanıcı Gereksinimleri ve Mersin Kız Öğrenci Yurdu Örneğinde İncelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yakın Doğu Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Lefkoşa.
  • ALTUNSOY, M. ve YENER, D. (2020), Hizmet Kalitesi ve Hizmet Kalitesini Etkileyen Faktörler: KYK Örneği, Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7 (58), 2402-2413.
  • ASUBONTENG, P., McCLEARY, K. J. ve SWAN, J. E. (1996), SERVQUAL Revisited: A Critical Review of Service Quality, The Jour¬nal of Services Marketing, 10 (6), 62-81.
  • AYAZ, N. ve BAŞDAĞ, S. (2016), Hizmet Satın Alma Davranışı: Üniversite Öğrencilerinin Özel Yurt Seçimleri, Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13 (3), 122-135.
  • AYTEKİN, A. ve BARIŞIK, S. (2016), Öğrencilerin Yurt veya Ev Ortamını Tercih Etme Önceliklerinin Araştırılması (Bartın Orman Fakültesi Örneği), Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1, 1-16.
  • BRADY, M. K., CRONIN, J. J. ve BRAND, R. R. (2002), Performance-Only Measurement of Service Quality: A Replication and Ex¬tension, Journal of Business Research, 55 (1), 17-31.
  • BROWN, T. J., GILBERT, A. C. ve PETER, J. P. (1993), Improving the Me-asurement of Service Quality, Journal of Retailing, 69 (1), 127-139.
  • CRONIN, J. J. ve TAYLOR, S. A. (1992), Measuring Service Quality: A Reexamination and Extension, Journal of Marketing, 56, 55-68.
  • FİLİZ, Z. (2011), Servqual Yöntemiyle Yurt İşletmesinde Hizmet Kalitesinin Ölçülmesi, International Journal of Research and Development, 3 (1), 38-48.
  • GHOBADIAN, A., SPELLER, S. ve JONES, M. (1994), Service Quality Con¬cept and Models, International Journal of Quality & Reliabi¬lity Management, 11 (9), 43-66.
  • GUSTA, S. ve GUSTA, I. (2019), Problems of Providing Affordable High Quality Student Housing in Context of Development of Major Latvian Universities, 18th International Scientific Conference Engineering for Rural Development, Jelgava, 1801-1810.
  • GÜLLÜ, K. ve KUŞDERCİ, S. (2011), Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumunun Verdiği Hizmetlerin Üniversite Öğrencileri Tarafından Algılanması: Sivas YURTKUR Örneği, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 30 (1), 185-209.
  • GÜRBÜZ, S. ve ŞAHİN, F. (2018), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Felsefe - Yöntem - Analiz (5. Baskı), Seçkin Yayınevi, Ankara.
  • İBİLİ, E. ve UYANIK, H. (2018), Öğrencilerin Yurt Memnuniyet Düzeyleri İle Kişisel Gelişim Yönelimleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Yükseköğretim Dergisi, 8 (3), 293-300.
  • İKİZ, M. (2008), Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu’nda Hizmet Kalitesi ve Müşteri Tatmin Düzeyinin Ölçülmesi: Edirne Selimiye Öğrenci Yurdu Müdürlüğü Örneği, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • KARABACAK, M. ve SAYILI, M. (2016), Üniversite Öğrencilerinin Barınma Yeri Tercihleri: Havza Meslek Yüksekokulu Örneği, Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7 (1), 195-216.
  • KARATAŞ, S. (2012), Yükseköğretim Öğrencilerinin Kredi ve Yurtlar Kurumu’nda Hizmet Kalitesi ve Memnuniyetleri Üzerine Görüşleri, The Journal of Academic Social Science Studies, 5 (5), 185-200.
  • KOÇOĞLU, C. M. ve AKSOY, R. (2012), Hizmet Kalitesinin SERVPERF Yöntemi İle Ölçülmesi: Otobüs İşletmeleri Üzerinde Bir Uygulama, Akademik Bakış Dergisi, 29, 1-20.
  • KOZAK, M. (2014), Bilimsel Araştırma: Tasarım, Yazım ve Yayım Teknikleri, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • KÖKALAN, Ö. ve KORKMAZ, C. (2019), Devlet ve Özel/Vakıf Öğrenci Yurtlarının Hizmet Kalitesinin Ölçülmesi: Türk ve Yabancı Öğrenciler Açısından Karşılaştırma, Yükseköğretim Dergisi, 9 (3), 263-278.
  • LEE, H., LEE, Y. ve YOO, D. (2000), The Determinants of Perceived Service Quality and its Relationship with Satisfaction, Jo¬urnal of Services Marketing, 14 (3), 217-231.
  • LIU, M. S. (2013), Assessing Student Dormitory Service Quality by Integrating Kano Elaborative Mode with Quality Function Deployment Method-A Case Study in a Hospitality College in Southern Taiwan, The International Journal of Organizational Innovation, 5 (3), 133-157.
  • NABILOU, B. ve KHANI, M. (2015), Quality of Dormitory Services in Urmia University of Medical Science: Female Student's Perceptions, Journal of Education and Management Studies, 5 (4), 233-239.
  • NAJIB, N. U. M., YUSOF, N. A. ve TABASSI, A. A. (2017), Service Quality Performance of Student Housing: The Effects on Students’ Behavioural Intentions, 15th Student Conference on Research and Development, 204-209.
  • NING, Y. ve CHEN, J. (2016), Improving Residential Satisfaction of University Dormitories through Post-Occupancy Evaluation in China: A Socio-Technical System Approach, Sustainability, 8, 1-17.
  • ÖZGÜR, G., BABACAN GÜMÜŞ, A. ve DURDU, B. (2010), Evde ve Yurtta Kalan Üniversite Öğrencilerinde Yaşam Doyumu, Journal of Psychiatric Nurses, 1 (1), 25-32.
  • PARASURAMAN, A., ZEITHAML, V. A. ve BERRY, L. L. (1988), SERVQU¬AL: A Multiple-Item Scale for Measuring Consumer Per¬ceptions of Service Quality. Journal of Retailing, 64 (1), 12-40.
  • RESMİ GAZETE, (2017), Özel Öğrenci Barınma Hizmetleri Yönetmeliği, https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2017/05/20170506-5.pdf, (Erişim Tarihi: 02.01.2020).
  • SANNI-ANIBIRE, M. O. ve HASSANAIN, M. A. (2016), Quality Assessment of Student Housing Facilities through Post-Occupancy Evaluation, Architectural Engineering and Design Management, 1285, 367-380.
  • SONGUR, L., TURAN, A. ve SONGUR, G. (2017), Sağlık Sektöründe Hizmet Kalitesinin SERVPERF Ölçeği İle Ölçülmesi: Şereflikoçhisar Devlet Hastanesi Örneği, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10 (53), 807-819.
  • TEAS, R. K. (1994), Expecatations as a Comparison Standard in Measuring Service Quality: An Assessment of a Reassess¬ment. Journal of Marketing, 58, 132-139.
  • TURAN, A. H. ve ÜNSEL, A. (2014), Üniversite Öğrencilerinin Yurt Memnuniyetleri Anketi, Siyaset, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2 (4), 92-100.
  • TÜMER, M., AGHAEI, I. ve LASISI, T. T. (2019), Assessment of Housing Choice Criteria for The Universities’ Students in North Cyprus Using AHP Method, International European Journal of Managerial Research, 3 (4), 65-86.
  • YILDIZ, O. ve ERDİL, S. (2013), Türkiye Havayolu Yolcu Taşımacılığı Sektöründe Hizmet Kalitesinin Karşılaştırmalı Ölçümlenmesi, Öneri Dergisi, 10 (39), 89-100.
  • YILMAZ, İ. (2011), Müze Ziyaretçilerinin Hizmet Kalitesi Algılamaları: Göreme Açık Hava Müzesi Örneği, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 22 (2), 183-193.
  • YÜKSEL, S. K. (2018), Özel Yüksek Öğretim Öğrenci Yurtlarında Hizmet Kalitesi Kapsamında Öğrenci Memnuniyetinin Değerlendirilmesi: Balıkesir Örneği, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.

UNDERGRADUATE TOURISM STUDENTS PERCEPTION of SERVICE QUALITY in STUDENT HOUSING PLACES

Yıl 2021, Sayı: 2, 127 - 139, 29.04.2021
https://doi.org/10.51551/verimlilik.671476

Öz

Purpose: The aim of this study is to determine the perceptions of students, studying tourism at the undergraduate level, regarding the quality of student housing places.


Methodology:
A survey was conducted and the data was collected using purposive
sampling method form 334 students, studying at Tourism Faculty in Nevşehir Hacı Bektaş Veli University and staying in state dormitories, private dormitories and student apartments. Statistical analysis methods such as factor analysis, reliability analysis and ANOVA analysis were used in the analysis of the data obtained.

Findings: The results of the analyses show that students' perceptions of service quality have a five-factor structure. These factors are; "staff", "managerial approach", "physical characteristics of the building", "financial and socio-cultural elements" and "other features/amenities". It has been found that the expectations of the students regarding these five factors (quality of service) have not been adequately met. Students evaluate low the following issiues related with housing service quality: “lack of adequate reference to their opinions”, “inadequacy of common areas of use” and “lack of continuous improvement”. Students evaluate high the “24 hour hot water facility”, “lack of heating problems” and the “clean and smooth appearance of the staff”. In addition, it was found that there is a significant difference between the students' perceptions of service quality by different housing types and that there are differences by reasons for choosing housing place.

Originality: In this study, the perception of housing services quality by undergraduate tourism students were investigated, which makes a significant contribution in particular to Turkish literature on the subject. It’s believed to be one of the first housing service guality studies, carried out among undergraduate tourism students.

Kaynakça

  • AKÇİL OK, M. ve GİRGİN, F. M. (2015), Ankara’da İki Özel Yurt İşletmesinde SERVQUAL Yöntemi İle Hizmet Kalitesinin Ölçülmesi, Yönetim Bilimleri Dergisi, 13 (25), 295-323.
  • AKSARAYLI, M. ve SAYGIN, Ö. (2011), Algılanan Hizmet Kalitesi ve Lojistik Regresyon Analizi İle Hizmet Tercihine Etkisinin Belirlenmesi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13 (1), 21-37.
  • AKTAŞ, E. (2017), Yurtlarda Kullanıcı Gereksinimleri ve Mersin Kız Öğrenci Yurdu Örneğinde İncelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yakın Doğu Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Lefkoşa.
  • ALTUNSOY, M. ve YENER, D. (2020), Hizmet Kalitesi ve Hizmet Kalitesini Etkileyen Faktörler: KYK Örneği, Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7 (58), 2402-2413.
  • ASUBONTENG, P., McCLEARY, K. J. ve SWAN, J. E. (1996), SERVQUAL Revisited: A Critical Review of Service Quality, The Jour¬nal of Services Marketing, 10 (6), 62-81.
  • AYAZ, N. ve BAŞDAĞ, S. (2016), Hizmet Satın Alma Davranışı: Üniversite Öğrencilerinin Özel Yurt Seçimleri, Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13 (3), 122-135.
  • AYTEKİN, A. ve BARIŞIK, S. (2016), Öğrencilerin Yurt veya Ev Ortamını Tercih Etme Önceliklerinin Araştırılması (Bartın Orman Fakültesi Örneği), Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1, 1-16.
  • BRADY, M. K., CRONIN, J. J. ve BRAND, R. R. (2002), Performance-Only Measurement of Service Quality: A Replication and Ex¬tension, Journal of Business Research, 55 (1), 17-31.
  • BROWN, T. J., GILBERT, A. C. ve PETER, J. P. (1993), Improving the Me-asurement of Service Quality, Journal of Retailing, 69 (1), 127-139.
  • CRONIN, J. J. ve TAYLOR, S. A. (1992), Measuring Service Quality: A Reexamination and Extension, Journal of Marketing, 56, 55-68.
  • FİLİZ, Z. (2011), Servqual Yöntemiyle Yurt İşletmesinde Hizmet Kalitesinin Ölçülmesi, International Journal of Research and Development, 3 (1), 38-48.
  • GHOBADIAN, A., SPELLER, S. ve JONES, M. (1994), Service Quality Con¬cept and Models, International Journal of Quality & Reliabi¬lity Management, 11 (9), 43-66.
  • GUSTA, S. ve GUSTA, I. (2019), Problems of Providing Affordable High Quality Student Housing in Context of Development of Major Latvian Universities, 18th International Scientific Conference Engineering for Rural Development, Jelgava, 1801-1810.
  • GÜLLÜ, K. ve KUŞDERCİ, S. (2011), Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumunun Verdiği Hizmetlerin Üniversite Öğrencileri Tarafından Algılanması: Sivas YURTKUR Örneği, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 30 (1), 185-209.
  • GÜRBÜZ, S. ve ŞAHİN, F. (2018), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Felsefe - Yöntem - Analiz (5. Baskı), Seçkin Yayınevi, Ankara.
  • İBİLİ, E. ve UYANIK, H. (2018), Öğrencilerin Yurt Memnuniyet Düzeyleri İle Kişisel Gelişim Yönelimleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Yükseköğretim Dergisi, 8 (3), 293-300.
  • İKİZ, M. (2008), Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu’nda Hizmet Kalitesi ve Müşteri Tatmin Düzeyinin Ölçülmesi: Edirne Selimiye Öğrenci Yurdu Müdürlüğü Örneği, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • KARABACAK, M. ve SAYILI, M. (2016), Üniversite Öğrencilerinin Barınma Yeri Tercihleri: Havza Meslek Yüksekokulu Örneği, Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7 (1), 195-216.
  • KARATAŞ, S. (2012), Yükseköğretim Öğrencilerinin Kredi ve Yurtlar Kurumu’nda Hizmet Kalitesi ve Memnuniyetleri Üzerine Görüşleri, The Journal of Academic Social Science Studies, 5 (5), 185-200.
  • KOÇOĞLU, C. M. ve AKSOY, R. (2012), Hizmet Kalitesinin SERVPERF Yöntemi İle Ölçülmesi: Otobüs İşletmeleri Üzerinde Bir Uygulama, Akademik Bakış Dergisi, 29, 1-20.
  • KOZAK, M. (2014), Bilimsel Araştırma: Tasarım, Yazım ve Yayım Teknikleri, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • KÖKALAN, Ö. ve KORKMAZ, C. (2019), Devlet ve Özel/Vakıf Öğrenci Yurtlarının Hizmet Kalitesinin Ölçülmesi: Türk ve Yabancı Öğrenciler Açısından Karşılaştırma, Yükseköğretim Dergisi, 9 (3), 263-278.
  • LEE, H., LEE, Y. ve YOO, D. (2000), The Determinants of Perceived Service Quality and its Relationship with Satisfaction, Jo¬urnal of Services Marketing, 14 (3), 217-231.
  • LIU, M. S. (2013), Assessing Student Dormitory Service Quality by Integrating Kano Elaborative Mode with Quality Function Deployment Method-A Case Study in a Hospitality College in Southern Taiwan, The International Journal of Organizational Innovation, 5 (3), 133-157.
  • NABILOU, B. ve KHANI, M. (2015), Quality of Dormitory Services in Urmia University of Medical Science: Female Student's Perceptions, Journal of Education and Management Studies, 5 (4), 233-239.
  • NAJIB, N. U. M., YUSOF, N. A. ve TABASSI, A. A. (2017), Service Quality Performance of Student Housing: The Effects on Students’ Behavioural Intentions, 15th Student Conference on Research and Development, 204-209.
  • NING, Y. ve CHEN, J. (2016), Improving Residential Satisfaction of University Dormitories through Post-Occupancy Evaluation in China: A Socio-Technical System Approach, Sustainability, 8, 1-17.
  • ÖZGÜR, G., BABACAN GÜMÜŞ, A. ve DURDU, B. (2010), Evde ve Yurtta Kalan Üniversite Öğrencilerinde Yaşam Doyumu, Journal of Psychiatric Nurses, 1 (1), 25-32.
  • PARASURAMAN, A., ZEITHAML, V. A. ve BERRY, L. L. (1988), SERVQU¬AL: A Multiple-Item Scale for Measuring Consumer Per¬ceptions of Service Quality. Journal of Retailing, 64 (1), 12-40.
  • RESMİ GAZETE, (2017), Özel Öğrenci Barınma Hizmetleri Yönetmeliği, https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2017/05/20170506-5.pdf, (Erişim Tarihi: 02.01.2020).
  • SANNI-ANIBIRE, M. O. ve HASSANAIN, M. A. (2016), Quality Assessment of Student Housing Facilities through Post-Occupancy Evaluation, Architectural Engineering and Design Management, 1285, 367-380.
  • SONGUR, L., TURAN, A. ve SONGUR, G. (2017), Sağlık Sektöründe Hizmet Kalitesinin SERVPERF Ölçeği İle Ölçülmesi: Şereflikoçhisar Devlet Hastanesi Örneği, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10 (53), 807-819.
  • TEAS, R. K. (1994), Expecatations as a Comparison Standard in Measuring Service Quality: An Assessment of a Reassess¬ment. Journal of Marketing, 58, 132-139.
  • TURAN, A. H. ve ÜNSEL, A. (2014), Üniversite Öğrencilerinin Yurt Memnuniyetleri Anketi, Siyaset, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2 (4), 92-100.
  • TÜMER, M., AGHAEI, I. ve LASISI, T. T. (2019), Assessment of Housing Choice Criteria for The Universities’ Students in North Cyprus Using AHP Method, International European Journal of Managerial Research, 3 (4), 65-86.
  • YILDIZ, O. ve ERDİL, S. (2013), Türkiye Havayolu Yolcu Taşımacılığı Sektöründe Hizmet Kalitesinin Karşılaştırmalı Ölçümlenmesi, Öneri Dergisi, 10 (39), 89-100.
  • YILMAZ, İ. (2011), Müze Ziyaretçilerinin Hizmet Kalitesi Algılamaları: Göreme Açık Hava Müzesi Örneği, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 22 (2), 183-193.
  • YÜKSEL, S. K. (2018), Özel Yüksek Öğretim Öğrenci Yurtlarında Hizmet Kalitesi Kapsamında Öğrenci Memnuniyetinin Değerlendirilmesi: Balıkesir Örneği, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İbrahim Yılmaz Bu kişi benim

Nihat Çeşmeci

Yayımlanma Tarihi 29 Nisan 2021
Gönderilme Tarihi 7 Ocak 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yılmaz, İ., & Çeşmeci, N. (2021). LİSANS TURİZM ÖĞRENCİLERİNİN BARINMA HİZMETLERİNE YÖNELİK KALİTE ALGILAMALARI. Verimlilik Dergisi(2), 127-139. https://doi.org/10.51551/verimlilik.671476

                                                                                                          23139       23140           29293

22408  Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.