Bu çalışmada Veteriner Fakültesi lisans öğrencilerinin sürekli kaygı ile kişisel kararsızlık arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla Selçuk Üniversitesi Veteriner Fakültesi'nde 244 lisans öğrencisine anket uygulanmıştır. Bu ankette sürekli kaygı ve kişisel kararsızlık ölçekleri kullanılmıştır. Cronbach Alpha (α) katsayısı sürekli kaygı ölçeği için 0.798, kişisel kararsızlık ölçeği için 0.929 olarak hesaplanmıştır. Faktörler açıklayıcı faktör analizi ile belirlendikten sonra faktör yapılarının uygunluğunu test etmek için doğrulayıcı faktör analizi ile test edilmiştir. Doğrulayıcı faktör analizinde ki-kare testi, RMSEA, GFI ve CFI uyum indeksleri kullanılmıştır. Uyum indekslerinden elde edilen sonuçlar için ki-kare testi 1.621, RMSEA 0.051, GFI 0.851, CFI 0.930 olarak hesaplanmıştır. Uyum indeksi değerlerine göre elde edilen modelin iyi uyum sağladığı görülmüştür. Sonuç olarak, öğrencilerin sürekli kaygısı ile kişisel kararsızlığı arasında bir ilişki vardı. Bulgularımız sonucunda öğrencilerin sürekli kaygılarının karar verme süreçlerini etkilediği ortaya çıkmıştır. Üniversiteler bünyesinde her yıl benzer çalışmalar yapılarak öğrencilerin kişisel gelişimlerine yönelik olumlu veya olumsuz yönleri tespit edilebilir ve ileride sağlıklı hekimler olmaları sağlanabilir. Sonuçlar, üniversitelerdeki bazı iyileştirme ve gelişmelere ilişkin kararlar konusunda yöneticilere fikir verebilir.
Sürekli Kaygı Kişisel Kararsızlık Açıklayıcı Faktör Analizi Doğrulayıcı Faktör Analizi
In this study, it was aimed to determine the relationship between trait anxiety and personal indecisiveness of undergraduate students of the Faculty of Veterinary Medicine. For this purpose, a questionnaire was applied to 244 undergraduate students at Selcuk University Faculty of Veterinary Medicine. Trait anxiety and personal indecisiveness scales were used for this questionnaire. The Cronbach’s Alpha (α) coefficient was calculated as 0.798 for the trait anxiety scale and 0.929 for the personal indecisiveness scale. After the factors were determined by explanatory factor analysis, they were tested by confirmatory factor analysis to test the appropriateness of factor structures. Chi-square test, RMSEA, GFI and CFI fit indices were used in confirmatory factor analysis. For the results obtained from indices of fit, the chi-square test was calculated as 1.621, RMSEA 0.051, GFI 0.851, CFI 0.930. The model obtained according to the fit index values was found to fit well. As a result, there was a correlation between students’ trait anxiety and personal indecisiveness. As a result of our findings, it was revealed that trait anxiety of students affected the decision-making processes. By carrying out similar studies annually within the universities, positive or negative aspects for the personal development of students can be determined, and it can be ensured that they become healthy physicians in the future. The results can give an idea to the managers about decisions concerning some improvements and developments in universities.
Trait Anxiety Personal Indecisiveness Explanatory Factor Analysis Confirmatory Factor Analysis
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Veteriner Cerrahi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2021 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ekim 2020 |
Kabul Tarihi | 27 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
Veteriner Hekimler Derneği Dergisi açık erişimli bir dergi olup, derginin yayın modeli Budapeşte Erişim Girişimi (BOAI) bildirisine dayanmaktadır. Yayınlanan tüm içerik, çevrimiçi ve ücretsiz olarak sunulan Creative Commons CC BY-NC 4.0 lisansı altında lisanslanmıştır. Yazarlar, Veteriner Hekimler Derneği Dergisi'nde yayınlanan eserlerinin telif haklarını saklı tutarlar.
Veteriner Hekimler Derneği / Turkish Veterinary Medical Society