Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Uluslararası Öğrenciler İçin Uzaktan Eğitimin Sürdürülebilirliği ve Fırsat Eşitliği: Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Örneği

Yıl 2022, Sayı: 3, 116 - 134, 30.06.2022

Öz

Günümüzde çevrimiçi ve uzaktan eğitimin önemi her geçen gün artmakta olup bu yeni eğitim yöntemi yaygın bir şekilde kullanılmaya başlanmıştır. Yüz yüze eğitimin yerine hızlıca geçmekte olan uzaktan eğitim sistemi, artık birçok insan için normal bir süreç olma yolundadır. 2020 yılının ilk aylarından itibaren bütün dünyayı etkisi altına alan COVID-19 pandemisi milyonlarca insanın hayatını etkilemiştir. Pandemi süreci bir tarafta insanların sağlığını ciddi anlamda tehdit ederken, diğer tarafta ülkelerin ekonomi ve eğitimini de ciddi anlamda zorlamaya başlamıştır. Bu süreçte ülkeler, hızlı bir şekilde çevrimiçi uzaktan eğitime geçmesine rağmen, eğitim programları ve eğitimin verimliliği halen tartışılmaya devam edilmektedir.
Bu çalışmada Van Yüzüncü Yıl Üniversitesinde eğitim görmekte iken salgın nedeniyle uzaktan eğitim sistemine geçmek zorunda kalan uluslararası öğrencilerin bu uygulamaya karşı tutumları ve sistemin sahip avantaj ve dezavantajları ele alınmıştır. Ayrıca uluslararası öğrenciler açısından yarattığı fırsat eşitliği ve sürdürülebilirliği konusu tartışılmıştır. Mülakat tekniğinin kullanıldığı çalışmada uluslararası öğrenicilerin bu yeni uygulamadan yeterince istifade edemediği ve dil bariyerinin de olması nedeniyle birçok konuda Türkiye’deki akranlarına göre geride kaldığı belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Akar, Y. ve Akar Vural, R (2020). Covid 19 Pandemisi ve Derinleşen Eğitim Eşitsizlikleri, Türk Tabipleri Birliği Covid 19 Pandemisi Altıncı Ay Değerlendirme Raporu.
  • AMOAH, P. A., ve MOK, K. H. (2020, Aralık). The COVID-19 Pandemic and Internationalisation of Higher Education: International Students’ Knowledge, Experiences, and Wellbeing. In National Chengchi University–Lingnan University International Research Seminar 2020: The Impact of COVID-19 Pandemic on Higher Education Policies: International Mobility, Student Learning Outcomes and Research Development. https://scholars.ln.edu.hk/en/publications/the-covid-19-pandemic-and-internationalisation-of-higher-educatio-2
  • Asanov, I., Flores, F., McKenzie, D., Mensmann, M., ve Schulte, M. (2021). Remote-Learning, Time-Use, and Mental Health of Ecuadorian High-School Students During the COVID-19 quarantine. World development, 138, 105225. https://doi.org/10.1016/j.worlddev.2020.105225
  • Bajaba S, Mandurah K, Yamin M. (2021). A Framework for Pandemic Compliant Higher Education National System. International Journal of Information Technology, 12:311-317. https://doi.org/10.1007/s41870-021-00629-7
  • Başaran Alagöz, S. ve Geçkil, S. (2017). Yabancı Uyruklu Üniversite Öğrencilerinin Sorunlarının İncelenmesi: Konya İli Örneği. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 20(4), 279-285. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/400209
  • Bebbington, W. (2021). Leadership Strategies for a Higher Education Sector in Flux. Studies in Higher Education, 46(1),158-165. https://doi.org/10.1080/03075079.2020.1859686
  • Biçer, N., Çoban, İ., ve Bakır, S. (2014). Türkçe Öğrenen Yabancı Öğrencilerin Karşılaştığı Sorunlar: Atatürk Üniversitesi Örneği. Journal Of International Social Research, 7(29). https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/227591
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) Pandemi Süreci ve Pandemi Sonrası Dünyada Eğitime Yönelik Değerlendirmeler: Yeni Normal ve Yeni Eğitim Paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırma Dergisi,6 (3), 112-142. http://earsiv.anadolu.edu.tr/xmlui/handle/11421/25005?locale-attribute=en
  • CAN, E. (2004). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Eğitimlerini Değerlendirmeleri. H. Atılgan ve İ. Çınar (Ed.) XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı (s.1-21) içinde. İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Cervi, L., Tornero, L., M., P. ve Tejedor, S. (2020). The Challenge of Teaching Mobile Journalism through MOOCs: A Case Study. Sustainability, 12, 1-15. https://doi.org/10.3390/su12135307
  • Cheema, M. S. (2020). Covid-19 Revolutionising Higher Education: An Educator’s Viewpoint of the Challenges, Benefits and the way Forward. Life Sciences, Medicine And Biomedicine, 4, 1-6. http://dx.doi.org/10.28916/lsmb.4.9.2020.61
  • Cicha, K., Rizun, M., Rutecka, P. ve Strzelecki, A. (20201). COVID-19 and Higher Education: First-Year Students’ Expectations toward Distance Learning. Sustainabilty, 13, 1-19. https://doi.org/10.3390/su13041889
  • Cooper H, Nye B, Charlton K, Lindsay J, Greathouse S. (1996). The Effects of Summer Vacation on Achievement Test Scores: A Narrative and Meta-Analytic Review. Review of Educational Research. 66 (3), 227-268. https://doi.org/10.3102%2F00346543066003227
  • Çelebi, N., Güner, H., Taşçıkaya, G. ve Korumaz, M. (2014). Neoliberal Eğitim Politikaları ve Eğitimde Fırsat Eşitliği Bağlamında Uluslararası Sınavların (PISA, TIMSS VE PIRLS) Analizi. Tarih Kültür ve Sanat Araştırmaları Dergisi, 3(3), 33-75. http://kutaksam.karabuk.edu.tr/index.php/ilk/article/view/329
  • Çelik, Z. (2020, Ağustos). Covid-19 Salgınının Gölgesinde Eğitim: Riskler ve Öneriler. (Odak Analiz No. 5). Eğitim-Bir-Sen Stratejik Araştırmalar Merkezi.
  • Demir, M. (2018). Eğitimde Fırsat Eşitliği ve Kamu Politikaları: Türkiye Üzerine Bir Değerlendirme. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20(2), 337-359. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ahbvuibfd/issue/39904/473769
  • Demirhan, K. (2017). Ulusal Alanyazında Uluslararası Öğrenciler ve Uluslararası Öğrencileri Siyasal Açıdan Düşünmek. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 13 (13), 547-562. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijmeb/issue/54601/744494
  • Esposito S, Principi N. (2020). School Closure During the Coronavirus Disease 2019 (COVID-19) Pandemic: An Effective Intervention at the Global Level? JAMA Pediatr. 174 (10):921–922. doi:10.1001/jamapediatrics.2020.1892
  • Firang, D. (2020). The İmpact of Covid-19 Pandemic on İnternational Students in Canada. İnternational Social Work, 63 (6), 820-824. https://doi.org/10.1177%2F0020872820940030
  • Fischer, H. ve Whatley, M. (2021). COVID-19 Impact Research Brief: International Students At Community Colleges, https://www.nafsa.org/professional-resources/browse-by-interest/covid-19-impact-research-brief-international-students (Erişim Tarihi: 24.03.2021).
  • Gözler, K. (2019). Üniversitelerde Yabancı Öğrenci Sayısı Sorunu: Akademinin Değersizleşmesi Üzerine Makaleme İkinci Ek, https://www.anayasa.gen.tr/yabanci-ogrenci.htm (Erişim Tarihi: 15.12.2020).
  • Halterbeck, M. Conlon, G. Williams, R. ve Miller, J. (2020). Impact of the Covid-19 Pandemic on University Finances https://londoneconomics.co.uk/wp-content/uploads/2020/04/LE-Impact-of-Covid-19-on-university-finances-FINAL.pdf (Erişim Tarihi: 07.03.2021).
  • https://www.goc.gov.tr/ikamet-izinleri (Erişim Tarihi: 20.02.2021).
  • https://www.speedtest.net/global-index (Erişim Tarihi: 09.04.2021).
  • https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/2019/Higher_Education_in_Turkey_2019_tr.pdf (Erişim Tarihi: 20.02.2021).
  • Iyengar, R. (2020). Education as the Path to a Sustainable Recovery From COVID‑19. Prospects, 49, 77-80. https://link.springer.com/article/10.1007/s11125-020-09488-9
  • İnan, M. ve Demir, M. (2018). Eğitimde Fırsat Eşitliği ve Kamu Politikaları: Türkiye Üzerine Bir Değerlendirme. Ankara Hacı Bayram Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20(2), 337-359. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ahbvuibfd/issue/39904/473769
  • Kumcağız, H. Dadashzadeh, R. ve Alakuş, K.(2016). Ondokuz Mayıs Üniversitesi’ndeki Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Sınıf Düzeylerine Göre Yaşadıkları Sorunlar. Ondokuz Mayıs Eğitim Fakültesi Dergisi, 35 (2), 37-50. https://dergipark.org.tr/tr/pub/omuefd/issue/26853/282416
  • Li, L., Xie, P., Ai, B. ve Li, L. (2020). Multilingual Cmmunication Experiences of İnternational Students During the Covid-19 Pandemic. Multilingua, 39(5), 529-539. https://doi.org/10.1515/multi-2020-0116
  • Long, B., T. (2012). The Financial Crisis and College Enrollment: How Have Student and Their Families Responded?, Brown, J., R. ve Hoxby, C., M. (ed), How the Financial Crisis and Great Recession Affected Higher Educaiton içinde (209-233. ss.). University of Chicago Press. https://www.nber.org/system/files/chapters/c12862/c12862.pdf
  • Marginson, S. (2020a). Global HE as we know it has forever changed. Times Higher Education, 26 March 2020. https://www.timeshighereducation.com/blog/global-he-we-know-it-has-forever-changed (Erişim Tarihi: 07.03.2021).
  • Nurhayat, Ç., Güner, H., Taşçıkaya, G. ve Korumaz, M. (2014). Neoliberal Eğitim Politikaları ve Eğitimde Fırsat Eşitliği Bağlamında Uluslararası Sınavların (PISA, TIMSS ve PIRLS) Analizi. Tarih, Kültür ve Sanat Araştırmaları Dergisi, 3(3), 33-75. http://kutaksam.karabuk.edu.tr/index.php/ilk/article/view/329
  • OHCHR, ‘Covid-19 and Women’s Human Rights: Guidance’ (OHCHR, 15 April 2020) https://www.ohchr.org/Documents/Issues/Women/COVID-19_and_Womens_Human_Rights.pdf (Erişim Tarihi: 29.12.2020).
  • Purcell, W., M. ve Lumbreras, J. (2021). Higher Education and the Covid 19 Pandemic: Navigating Disruption Using the Sustainable Development Goals. Discover Sustainability, 2(6), 1-16. doi.org/10.1007/s43621-021-00013-2
  • Reimers, M. F. (2020). Küresel Eğitim İnovasyon Girişimi, Harvard Eğitim Enstitüsü (https://globaled.gse.harvard.edu/files/geii/files/framework_guide_v4_tr.pdf ) Erişim Tarihi: 06.02.2021.
  • Şahin, M ve Demirtaş, H. (2014). Üniversitelerde Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Akademik Başarı Düzeyler, Yaşadıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Milli Eğitim Dergisi, 44 (204), 88-113. https://dergipark.org.tr/tr/pub/milliegitim/issue/36160/406467
  • UNHCR, How COVİD İmpacts Women and Girls (UNHCR, 06 October 2021) https://interactive.unwomen.org/multimedia/explainer/covid19/en/index.html?gclid=EAIaIQobChMIvqKItKi28wIVskaRBR14Sw4SEAAYASAAEgJ3qfD_BwE (Erişim Tarihi: 29.12.2020).
  • Velde, S., V., D.,Buffel, V., Bracke, P., Hal, G., V.,Somogyı, N., M.,Wıllems, B. ve Wouters., E. (2021). The Covid-19 International Student Well-being Study. Scandinavian Journal of Public Healt, 49, 114-122. https://doi.org/10.1177/1403494820981186
  • Wang, C. ve Zhao, H. (2020). The Impact of Covid-19 on Anxiety in Chinese University Students. Front.Psychol, 11, 1-8. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.01168 Waters, J. (2021). Covid-19 and International Student Mobility. Some Reflections, https://blogs.lse.ac.uk/seac/2021/01/05/covid-19-and-international-student-mobility-some-reflections/ (Erişim Tarihi: 07.03.2021).
  • Mok, K. H., Xiong, W., Ke, G., ve Cheung, J. O. W. (2021). Impact of COVID-19 Pandemic on International Higher Education and Student Mobility: Student Perspectives from Mainland China and Hong Kong. International Journal of Educational Research, 105, 101718. https://doi.org/10.1016/j.ijer.2020.101718
  • Yıldız, A. ve Akar Vural R.(2020). Covid-19 Pandemisi ve Derinleşen Eğitim Eşitsizlikleri: Türk Tabirleri Birliği Covid-19 Pandemisi Altıncı Ay Değerlendirme Rapor https://www.ttb.org.tr/kutuphane/covid19-rapor_6/covid19-rapor_6_Part64.pdf
  • Yılmaz Altuntaş, E., Başaran, M., Özeke, B. ve Yılmaz, H. (2020). Covid-19 Pandemisi Sürecinde Üniversite Öğrencilerinin Yükseköğretim Kurumlarının Uzaktan Eğitime Yönelik Stratejine ve Öğrenme Deneyimlerine İlişkin Algı Düzeyi. Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları Dergisi, 3 (2), 8-23. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1237190
  • Zhang, Q., He, Y.J., Zhu, Y. H., Dai, M. C., Pan, M. M., Wu, J. Q., Zhang, X., Gu, Y. E., Wang, F. F., Xu, X. R. ve Qu, F. (2020). The Evaluation of Online Course of Traditional Chinese Medicine for Medical Bachelor, Bachelor of Surgery International Students During the COVID-19 Epidemic Period. Integrative Medicine Research, 9 (3), 1-6. https://doi.org/10.1016/j.imr.2020.100449
  • Zhu, X. ve Liu, J. (2020). Education in and After Covid-19: Immediate Responses and Long-Term Visions. Postdigital Science and Education, 2, 695-699. https://dx.doi.org/10.1007%2Fs42438-020-00126-3

Sustainability of Distance Education and Equal Opportunity for International Students: The Case of Van Yüzüncü Yıl University

Yıl 2022, Sayı: 3, 116 - 134, 30.06.2022

Öz

Today, the significance of online and distance education is increasing day by day, and this new education method has started to have widespread use. The distance education system, which is rapidly replacing face-to-face education, is now on its way to becoming a normal process for many people. The COVID-19 pandemic, affecting the whole world since the first months of 2020, has affected the lives of millions of people. On the one hand, the pandemic process seriously threatens the health of people on the one hand, on the other hand, it has also forced countries in terms of economy and education. Despite the rapid transition of countries to online distance education in this process, educational programs and the efficiency of education still continue to be discussed.
In this study, the attitudes of international students who had to switch to the distance education system owing to the epidemic while studying at Van Yüzüncü Yıl University, and the advantages and disadvantages of the system were discussed. In addition, the issue of equality of opportunity and sustainability for international students was discussed. In the study, in which the interview technique was used, it was determined that international learners could not benefit from this new application sufficiently and that they lagged behind their peers in Turkey in many subjects due to the language barrier.

Kaynakça

  • Akar, Y. ve Akar Vural, R (2020). Covid 19 Pandemisi ve Derinleşen Eğitim Eşitsizlikleri, Türk Tabipleri Birliği Covid 19 Pandemisi Altıncı Ay Değerlendirme Raporu.
  • AMOAH, P. A., ve MOK, K. H. (2020, Aralık). The COVID-19 Pandemic and Internationalisation of Higher Education: International Students’ Knowledge, Experiences, and Wellbeing. In National Chengchi University–Lingnan University International Research Seminar 2020: The Impact of COVID-19 Pandemic on Higher Education Policies: International Mobility, Student Learning Outcomes and Research Development. https://scholars.ln.edu.hk/en/publications/the-covid-19-pandemic-and-internationalisation-of-higher-educatio-2
  • Asanov, I., Flores, F., McKenzie, D., Mensmann, M., ve Schulte, M. (2021). Remote-Learning, Time-Use, and Mental Health of Ecuadorian High-School Students During the COVID-19 quarantine. World development, 138, 105225. https://doi.org/10.1016/j.worlddev.2020.105225
  • Bajaba S, Mandurah K, Yamin M. (2021). A Framework for Pandemic Compliant Higher Education National System. International Journal of Information Technology, 12:311-317. https://doi.org/10.1007/s41870-021-00629-7
  • Başaran Alagöz, S. ve Geçkil, S. (2017). Yabancı Uyruklu Üniversite Öğrencilerinin Sorunlarının İncelenmesi: Konya İli Örneği. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 20(4), 279-285. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/400209
  • Bebbington, W. (2021). Leadership Strategies for a Higher Education Sector in Flux. Studies in Higher Education, 46(1),158-165. https://doi.org/10.1080/03075079.2020.1859686
  • Biçer, N., Çoban, İ., ve Bakır, S. (2014). Türkçe Öğrenen Yabancı Öğrencilerin Karşılaştığı Sorunlar: Atatürk Üniversitesi Örneği. Journal Of International Social Research, 7(29). https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/227591
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) Pandemi Süreci ve Pandemi Sonrası Dünyada Eğitime Yönelik Değerlendirmeler: Yeni Normal ve Yeni Eğitim Paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırma Dergisi,6 (3), 112-142. http://earsiv.anadolu.edu.tr/xmlui/handle/11421/25005?locale-attribute=en
  • CAN, E. (2004). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Eğitimlerini Değerlendirmeleri. H. Atılgan ve İ. Çınar (Ed.) XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı (s.1-21) içinde. İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Cervi, L., Tornero, L., M., P. ve Tejedor, S. (2020). The Challenge of Teaching Mobile Journalism through MOOCs: A Case Study. Sustainability, 12, 1-15. https://doi.org/10.3390/su12135307
  • Cheema, M. S. (2020). Covid-19 Revolutionising Higher Education: An Educator’s Viewpoint of the Challenges, Benefits and the way Forward. Life Sciences, Medicine And Biomedicine, 4, 1-6. http://dx.doi.org/10.28916/lsmb.4.9.2020.61
  • Cicha, K., Rizun, M., Rutecka, P. ve Strzelecki, A. (20201). COVID-19 and Higher Education: First-Year Students’ Expectations toward Distance Learning. Sustainabilty, 13, 1-19. https://doi.org/10.3390/su13041889
  • Cooper H, Nye B, Charlton K, Lindsay J, Greathouse S. (1996). The Effects of Summer Vacation on Achievement Test Scores: A Narrative and Meta-Analytic Review. Review of Educational Research. 66 (3), 227-268. https://doi.org/10.3102%2F00346543066003227
  • Çelebi, N., Güner, H., Taşçıkaya, G. ve Korumaz, M. (2014). Neoliberal Eğitim Politikaları ve Eğitimde Fırsat Eşitliği Bağlamında Uluslararası Sınavların (PISA, TIMSS VE PIRLS) Analizi. Tarih Kültür ve Sanat Araştırmaları Dergisi, 3(3), 33-75. http://kutaksam.karabuk.edu.tr/index.php/ilk/article/view/329
  • Çelik, Z. (2020, Ağustos). Covid-19 Salgınının Gölgesinde Eğitim: Riskler ve Öneriler. (Odak Analiz No. 5). Eğitim-Bir-Sen Stratejik Araştırmalar Merkezi.
  • Demir, M. (2018). Eğitimde Fırsat Eşitliği ve Kamu Politikaları: Türkiye Üzerine Bir Değerlendirme. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20(2), 337-359. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ahbvuibfd/issue/39904/473769
  • Demirhan, K. (2017). Ulusal Alanyazında Uluslararası Öğrenciler ve Uluslararası Öğrencileri Siyasal Açıdan Düşünmek. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 13 (13), 547-562. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijmeb/issue/54601/744494
  • Esposito S, Principi N. (2020). School Closure During the Coronavirus Disease 2019 (COVID-19) Pandemic: An Effective Intervention at the Global Level? JAMA Pediatr. 174 (10):921–922. doi:10.1001/jamapediatrics.2020.1892
  • Firang, D. (2020). The İmpact of Covid-19 Pandemic on İnternational Students in Canada. İnternational Social Work, 63 (6), 820-824. https://doi.org/10.1177%2F0020872820940030
  • Fischer, H. ve Whatley, M. (2021). COVID-19 Impact Research Brief: International Students At Community Colleges, https://www.nafsa.org/professional-resources/browse-by-interest/covid-19-impact-research-brief-international-students (Erişim Tarihi: 24.03.2021).
  • Gözler, K. (2019). Üniversitelerde Yabancı Öğrenci Sayısı Sorunu: Akademinin Değersizleşmesi Üzerine Makaleme İkinci Ek, https://www.anayasa.gen.tr/yabanci-ogrenci.htm (Erişim Tarihi: 15.12.2020).
  • Halterbeck, M. Conlon, G. Williams, R. ve Miller, J. (2020). Impact of the Covid-19 Pandemic on University Finances https://londoneconomics.co.uk/wp-content/uploads/2020/04/LE-Impact-of-Covid-19-on-university-finances-FINAL.pdf (Erişim Tarihi: 07.03.2021).
  • https://www.goc.gov.tr/ikamet-izinleri (Erişim Tarihi: 20.02.2021).
  • https://www.speedtest.net/global-index (Erişim Tarihi: 09.04.2021).
  • https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/2019/Higher_Education_in_Turkey_2019_tr.pdf (Erişim Tarihi: 20.02.2021).
  • Iyengar, R. (2020). Education as the Path to a Sustainable Recovery From COVID‑19. Prospects, 49, 77-80. https://link.springer.com/article/10.1007/s11125-020-09488-9
  • İnan, M. ve Demir, M. (2018). Eğitimde Fırsat Eşitliği ve Kamu Politikaları: Türkiye Üzerine Bir Değerlendirme. Ankara Hacı Bayram Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20(2), 337-359. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ahbvuibfd/issue/39904/473769
  • Kumcağız, H. Dadashzadeh, R. ve Alakuş, K.(2016). Ondokuz Mayıs Üniversitesi’ndeki Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Sınıf Düzeylerine Göre Yaşadıkları Sorunlar. Ondokuz Mayıs Eğitim Fakültesi Dergisi, 35 (2), 37-50. https://dergipark.org.tr/tr/pub/omuefd/issue/26853/282416
  • Li, L., Xie, P., Ai, B. ve Li, L. (2020). Multilingual Cmmunication Experiences of İnternational Students During the Covid-19 Pandemic. Multilingua, 39(5), 529-539. https://doi.org/10.1515/multi-2020-0116
  • Long, B., T. (2012). The Financial Crisis and College Enrollment: How Have Student and Their Families Responded?, Brown, J., R. ve Hoxby, C., M. (ed), How the Financial Crisis and Great Recession Affected Higher Educaiton içinde (209-233. ss.). University of Chicago Press. https://www.nber.org/system/files/chapters/c12862/c12862.pdf
  • Marginson, S. (2020a). Global HE as we know it has forever changed. Times Higher Education, 26 March 2020. https://www.timeshighereducation.com/blog/global-he-we-know-it-has-forever-changed (Erişim Tarihi: 07.03.2021).
  • Nurhayat, Ç., Güner, H., Taşçıkaya, G. ve Korumaz, M. (2014). Neoliberal Eğitim Politikaları ve Eğitimde Fırsat Eşitliği Bağlamında Uluslararası Sınavların (PISA, TIMSS ve PIRLS) Analizi. Tarih, Kültür ve Sanat Araştırmaları Dergisi, 3(3), 33-75. http://kutaksam.karabuk.edu.tr/index.php/ilk/article/view/329
  • OHCHR, ‘Covid-19 and Women’s Human Rights: Guidance’ (OHCHR, 15 April 2020) https://www.ohchr.org/Documents/Issues/Women/COVID-19_and_Womens_Human_Rights.pdf (Erişim Tarihi: 29.12.2020).
  • Purcell, W., M. ve Lumbreras, J. (2021). Higher Education and the Covid 19 Pandemic: Navigating Disruption Using the Sustainable Development Goals. Discover Sustainability, 2(6), 1-16. doi.org/10.1007/s43621-021-00013-2
  • Reimers, M. F. (2020). Küresel Eğitim İnovasyon Girişimi, Harvard Eğitim Enstitüsü (https://globaled.gse.harvard.edu/files/geii/files/framework_guide_v4_tr.pdf ) Erişim Tarihi: 06.02.2021.
  • Şahin, M ve Demirtaş, H. (2014). Üniversitelerde Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Akademik Başarı Düzeyler, Yaşadıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Milli Eğitim Dergisi, 44 (204), 88-113. https://dergipark.org.tr/tr/pub/milliegitim/issue/36160/406467
  • UNHCR, How COVİD İmpacts Women and Girls (UNHCR, 06 October 2021) https://interactive.unwomen.org/multimedia/explainer/covid19/en/index.html?gclid=EAIaIQobChMIvqKItKi28wIVskaRBR14Sw4SEAAYASAAEgJ3qfD_BwE (Erişim Tarihi: 29.12.2020).
  • Velde, S., V., D.,Buffel, V., Bracke, P., Hal, G., V.,Somogyı, N., M.,Wıllems, B. ve Wouters., E. (2021). The Covid-19 International Student Well-being Study. Scandinavian Journal of Public Healt, 49, 114-122. https://doi.org/10.1177/1403494820981186
  • Wang, C. ve Zhao, H. (2020). The Impact of Covid-19 on Anxiety in Chinese University Students. Front.Psychol, 11, 1-8. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.01168 Waters, J. (2021). Covid-19 and International Student Mobility. Some Reflections, https://blogs.lse.ac.uk/seac/2021/01/05/covid-19-and-international-student-mobility-some-reflections/ (Erişim Tarihi: 07.03.2021).
  • Mok, K. H., Xiong, W., Ke, G., ve Cheung, J. O. W. (2021). Impact of COVID-19 Pandemic on International Higher Education and Student Mobility: Student Perspectives from Mainland China and Hong Kong. International Journal of Educational Research, 105, 101718. https://doi.org/10.1016/j.ijer.2020.101718
  • Yıldız, A. ve Akar Vural R.(2020). Covid-19 Pandemisi ve Derinleşen Eğitim Eşitsizlikleri: Türk Tabirleri Birliği Covid-19 Pandemisi Altıncı Ay Değerlendirme Rapor https://www.ttb.org.tr/kutuphane/covid19-rapor_6/covid19-rapor_6_Part64.pdf
  • Yılmaz Altuntaş, E., Başaran, M., Özeke, B. ve Yılmaz, H. (2020). Covid-19 Pandemisi Sürecinde Üniversite Öğrencilerinin Yükseköğretim Kurumlarının Uzaktan Eğitime Yönelik Stratejine ve Öğrenme Deneyimlerine İlişkin Algı Düzeyi. Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları Dergisi, 3 (2), 8-23. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1237190
  • Zhang, Q., He, Y.J., Zhu, Y. H., Dai, M. C., Pan, M. M., Wu, J. Q., Zhang, X., Gu, Y. E., Wang, F. F., Xu, X. R. ve Qu, F. (2020). The Evaluation of Online Course of Traditional Chinese Medicine for Medical Bachelor, Bachelor of Surgery International Students During the COVID-19 Epidemic Period. Integrative Medicine Research, 9 (3), 1-6. https://doi.org/10.1016/j.imr.2020.100449
  • Zhu, X. ve Liu, J. (2020). Education in and After Covid-19: Immediate Responses and Long-Term Visions. Postdigital Science and Education, 2, 695-699. https://dx.doi.org/10.1007%2Fs42438-020-00126-3
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Cihat Uğurlu 0000-0001-7980-9141

Orhan Deniz 0000-0001-8882-1855

Erken Görünüm Tarihi 30 Haziran 2022
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 17 Mayıs 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Uğurlu, C., & Deniz, O. (2022). Uluslararası Öğrenciler İçin Uzaktan Eğitimin Sürdürülebilirliği ve Fırsat Eşitliği: Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Örneği. Van İnsani Ve Sosyal Bilimler Dergisi(3), 116-134.

ViSBiD, MLA ve Crossref tarafından indekslenmektedir. Ayrıca Index Copernicus takip sistemine alınmıştır.