Birey, aile, grup ve toplum ihtiyaçlarının karşılanması ve toplumsal refah seviyesinin en üst düzeye çıkarılması amacını taşıyan sosyal hizmet işletmeleri, ihtiyaç sahibi bireylere psikolojik, sosyal ve ekonomik anlamda çeşitli yardımlar sağlamaktadırlar. Bu işletmeler, birey gereksinmelerini profesyonel olarak karşılayan kurumlar oldukları için sosyal hizmet çalışanlarının da mesleki bilgi ve beceriye sahip profesyonel kimseler olmaları gerekmektedir. İhtiyaç sahiplerinin hizmet kalitesi algılarının oluşumunda, büyük ölçüde verilen hizmet kadar hizmeti sağlayanların da etkili olduğu sosyal hizmet işletmelerinde, aslında bu işletmelerin varlık nedeni olan insan faktörüne daha geniş açıdan bakılması gerekliliği söz konusudur. İşletme yönetimi tarafından insan unsurunun değeri ile ilgili uygulamalar sadece sosyal hizmetten faydalananları değil, aynı zamanda hizmeti sağlayanları da kapsamalıdır. Bu nedenle sosyal hizmet işletmelerinin temel amacı olan güçlendirme uygulamaları, hem toplumun güçlendirilmesi hem de sosyal hizmet çalışanlarının güçlendirilmesi şeklinde söz konusu işletmelerin yönetim politikalarında yer almalıdır. Sosyal hizmet işletmelerinde personel güçlendirme uygulamaları başlıklı bu makalede; sosyal hizmet işletmeleri, personel güçlendirme kavramı, sosyal hizmet işletmelerinde personel güçlendirme uygulamaları ile ilgili literatürde yer alan bilimsel araştırmalar ve bu araştırmaların sonuçları, sosyal hizmet çalışanlarının güçlendirilmesinde liderlik, örgüt kültürü ve çalışma yaşamı kalitesi kavramları ile sosyal hizmet işletmelerinde çalışanların güçlendirilmesinin sonucu olan örgütsel bağlılık, duygusal bağlılık, iş tatmini ve performans, örgütsel özdeşleşme ve örgütsel vatandaşlık davranışı kavramları yer almaktadır
Sosyal Hizmet İşletmeleri Sosyal Hizmet İşletmeleri Çalışanları Personel Güçlendirme Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Liderlik
The social service enterprises that aim to meet the needs of individual, family, group and society and maximize the level of social welfare provide various supports for individuals in psychological, social and economic terms. Since these enterprises meet individual requirements professionally, social workers should also be professional workers having professional knowledge and skills. The service providers are as effective as the service itself in the formation of individuals‟ perception of service quality; in fact, the need for a broader view towards the human factor, which is the reason of presence of these enterprises, is involved. The managerial practices related to the value of human factor should include both beneficiaries and providers of social services. Therefore, the empowerment practices that are the main objective of social service enterprises should be included in these enterprises‟ management policies for both society and social service workers. „Empowerment practices in social service enterprises‟ article includes social service enterprises, (employee) empowerment, scientific researches and obtained results on empowerment practices in social service enterprises, leadership in empowering social service workers, organizational commitment, affective commitment, job satisfaction and performance, organizational identification and organizational citizenship behaviour as a result of organizational culture, quality of worklife and empowering social service workers
Social Service Enterprises Employee of Social Service Enterprises Empowerment Organizational Citizenship Behaviour Leadership
Diğer ID | JA57ED93SF |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Ağustos 2016 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sosyal Hizmet Özel Sayısı Yıl 2015 |