Pazarlama zekâsı, işletmelerin pazar fırsatlarını, pazara nüfuz etme stratejilerini ve pazar geliştirme yöntemlerini belirlemeye yöneliktir. Bu kapsamda pazar ile ilgili bilgileri toplama ve analiz etme sürecidir. Bu araştırmada Isparta ilindeki konaklama işletmelerinin pazarlama zekâsı incelenmesi amaçlanmıştır. Pazarlama zekâsı kapsamında işletmenin kaynakları ve müşteri yönlülüğü ele alınmıştır. Yapılan analiz sonucunda pazarlama zekâsında işletme kaynaklarının belirleyici rol oynadığı görülmüştür
Marketing intelligence is intended to determine market opportunities of businesses, methods of market penetration and market development strategies. In this context, marketing intelligence is the process of collecting and analyzing information on the market. In this study, we investigate the marketing intelligence of hospitality business in Isparta. Marketing intelligence is discussed under the entity's resources and customer versatility. As a result of the analysis, it was found to play a decisive role of business resources in marketing intelligence
marketing intelligence hospitality business competitive advantage
Diğer ID | JA57GB63VU |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Ağustos 2016 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 4 Sayı: 9 |