Araştırmada temel olarak; dönüşümcü liderlik özellikleri ve davranışlarının, takım üyelerinin motivasyonuna etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda hazırlanan anket formu, Haziran 2013-Eylül 2013 tarihleri arasında Ege Bölgesi’nde kozmetik sektöründe çalışan 410 kadın girişimciye (313 yönetici olmayan grup üyesi, 97 yönetici grubu üyesi) uygulanmıştır. Genel olarak; dönüşümcü liderlik kapsamında “vizyoner olma” ve “model olma” eğilimlerinin, takımlarda yer alan çalışanların motivasyonunu arttıracağı belirlenmiştir. Bunun yanı sıra “vizyoner olma” ve “model olma” eğilimlerinin, iki tür çalışan kapsamında farklı olmadığı görülmüştür. Son olarak; “vizyoner olma” ve “model olma” eğilimleri arasında güçlü pozitif bir ilişki saptanmıştır
Dönüşümcü liderlik motivasyon takım çalışması kadın girişimciler kozmetik sektörü
The main objective of the research is to determine the effect of transformational leadership characteristics and behaviors on motivation of team members. The questionnarie used in the study was applied to 410 women entrepreneurs (313 non-administrator group members, 97 administrator group members) working in the cosmetics industry in Aegean Region between the dates of 2013, June and 2013, September. Generally, it was determined that tendencies of "being visionary"and "being a model" within the context of transformational leadership will increase motivation of team members. In addition to this, that there were no differences between tendencies of "being visionary" and "being a model" within the context of two groups was found. Consequently, a strong positive correlation between two tendencies was stated
Transformational leadership motivation teamwork women entrepreneurs cosmetics industry
Diğer ID | JA57GD24AG |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Ağustos 2016 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 4 Sayı: 9 |