The aim of this research is to examine the perceptions
of students about Karacabey Vocational School's socio-cultural and economic
contribution to Karacabey and in terms of descriptive characteristics of
students to examine whether there is a difference in their perception about
Vocational School's socio-cultural and economic contribution to Karacabey. Research
was carried out on the 2015-2016 academic year with 768 students from Karacabey
Vocational School. Research data were collected through online questionnaires
prepared between May 15-30, 2015. Evaluation of the data was performed with
SPSS 22.0 computer program. At the result of the research, it has been
determined that Karacabey Vocational School's socio-cultural and economic
contribution to Karacabey is on medium level. Karacabey Vocational School has
brought a vitality to Karacabey in social and cultural aspects, has contributed
to the development of modern life and to the development of social and cultural
values, but vocational school's socio-cultural and economic contribution to
Karacabey is not sufficient, in this regard it couldn’t meet the expectations
of students. On the other hand, students differ from each other by their ages, departments,
the place where they live, monthly income, shelter, food and social spending
amounts and it has been determined that when their monthly amount of
expenditure increases the perception of the level of the vocational school's
contribution to Karacabey in general increases as well.
Bu araştırmanın amacı; Karacabey
Meslek Yüksekokulu’nun Karacabey’e yaptığı sosyo-kültürel ve ekonomik katkılara
ilişkin öğrenci algılarını incelemek, öğrencilerin tanımlayıcı özellikleri
açısından meslek yüksekokulunun Karacabey’e yaptığı sosyo-kültürel ve ekonomik
katkılara ilişkin algılarında farklılaşma olup olmadığını incelemektir. Araştırma
2015-2016 eğitim öğretim yılında Karacabey Meslek Yüksekokulu’nda eğitim gören
768 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veriler 15-30 Mayıs 2015
tarihleri arasında hazırlanan online anket formu ile toplanmıştır. Verilerin
değerlendirilmesi bilgisayar ortamında SPSS 22.0 programı ile
gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda; Karacabey Meslek Yüksekokulu’nun
Karacabey ekonomisine sosyo-kültürel ve ekonomik açıdan orta düzeyde katkı
sağladığı belirlenmiştir. Karacabey Meslek Yüksekokulu Karacabey’e sosyal ve
kültürel açıdan bir canlılık getirmiş, toplumsal ve kültürel değerlerin
gelişimine, modern yaşamının gelişmesine katkıda bulunmuştur, fakat meslek
yüksekokulunun Karacabey’e yaptığı sosyo-kültürel ve ekonomik katkı yeterli
düzeyde değildir, bu açıdan öğrenci beklentilerini karşılayamamıştır. Diğer
taraftan öğrencilerin yaşlarına, eğitim gördükleri bölümlere, kaldıkları
yerlere, aylık gelir düzeylerine, barınma, gıda ve sosyal harcama tutarlarına
göre farklılık gösterdiği, aylık olarak harcama tutarları arttığında genel
olarak meslek yüksekokulunun Karacabey’e yaptığı katkı düzeyine ilişkin
algılarının da arttığı belirlenmiştir.
Konular | İşletme |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Mart 2017 |
Gönderilme Tarihi | 20 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 8 Sayı: 17 |