Bu çalışmada kamu sektöründe
gerçekleştirilen örgütsel değişimin hizmet kalitesine ve çalışan memnuniyetine
olan etkileri incelenmektedir. Çalışmanın amacı, kamu örgütlerinde yüklü bir
maliyete gereksinim duymadan, süreçlerde gerçekleştirecek değişimlerle hizmet
alan vatandaşların memnuniyetinin artırılabileceğinin mümkün olup olmadığını
keşfetmektir. Kamu hizmet kalitesi artışının, kamunun hantal ve merkeziyetçi yapısına
rağmen iyi bir lider ve iyi tahlil edilmiş süreç değişimi ile
gerçekleştirilebilirliğinin sorgulanmasıdır. Bu kapsamda Isparta İl Nüfus ve
Vatandaşlık Müdürlüğünün geçirmiş olduğu değişim sonrası durumun analiz
edilmesi için bir haftalık süre zarfında, müdürlüğe hizmet alımı için gelmiş
olan vatandaşlardan rastgele yöntemle seçilmiş 350 kişiye, yüz yüze anket
yöntemi ile hizmet kalitesi değerlendirme anketi uygulanmıştır. Değişimle
birlikte çalışanların iş tatmin düzeylerinde bir değişim olup olmadığının
incelenmesi için ise çalışanların iş tatmin düzeyleri değişim öncesi ve sonrası
şeklinde ölçülmüş ve değişimin iş tatmini çerçevesinde çalışanlar üzerindeki
etkileri tespit edilmeye çalışılmıştır. Değişimle beraber algılanan hizmet
kalitesinin önemli ölçüde yükseldiği, iş tatmininde ise önemli bir değişimin
olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Örgütsel Değişim Kamu Sektörü İş Tatmini Hizmet Kalitesi Değişimde Liderlik
In this study, the
effects of organizational change on service quality and employee satisfaction in
public sector are examined. The aim of the work is to discover whether it is
possible to increase the satisfaction of citizens receiving services through
changes in the processes without the need for a financial burden in public
organizations. It is the question of whether the increase in public service
quality can be achieved with a good leader and well-resolved process change,
despite the bulky and decentralized structure of the public. Within this scope,
350 people who were randomly selected from the citizens who came for the
service of the directorate, a face-to-face survey method and a service quality
evaluation questionnaire were applied within one week to analyze the results
after the change that the Isparta Provincial Directorate of Population and
Citizenship had passed. In order to examine whether there is a difference in
the job satisfaction level of the employees with the change, the job
satisfaction levels of the employees were measured before and after the change
and it was tried to determine the effects on the employees who work in the
framework of change job satisfaction. With the organizational change, it has
been found that the perceived service quality has increased significantly and
there has not been a significant change in job satisfaction.
Organizational Change Public Sector Job Satisfaction Service Quality Leadership in Change
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Temmuz 2017 |
Gönderilme Tarihi | 15 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 8 Sayı: 18 |