Çalışmada, Konya’da
bir kamu hastanesinde hastalarla doğrudan iletişimde bulunulan birimlerde
(dahili, cerrahi ve özel birimlerde) hizmet veren tıbbi sekreterlerin duygusal
emek ve kişilerarası iletişim becerilerinin nitel olarak değerlendirilmesi
amaçlanmıştır. Araştırma nitel veri toplama yöntemlerinden derinlemesine
görüşme tekniği kullanılarak yürütülmüştür. Çalışmanın amacına uygun olarak araştırmacılar tarafından soru formu hazırlanmıştır. Katılımcılara
kendilerini tanıtıcı bilgiler, duygusal emek davranışları ile
ilgili görüşleri ve iletişim becerilerini içeren sorular yöneltilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, kartopu
örneklem yöntemi ile seçilen bir kamu hastanesinde
hizmet veren 14 tıbbi sekreter oluşturmaktadır. Yapılan analizler sonucunda; katılımcıların duygusal emek
gösterim sürecindeki davranış türlerinin zamana, duruma ve yerine göre değiştiği bulunmuştur.
Ayrıca katılımcıların
birçoğunun kişilerarası iletişimde dikkat edilmesi gerekenler hususunda bilgi
sahibi oldukları ve çoğunlukla bu durumlara dikkat etmeye çalıştıkları, ancak
zaman zaman şartlar neticesiyle uygulamakta zorlandıkları görülmektedir.
Aim of this study is to evaluate emotional labor and interpersonal
communication skills of medical secretaries in their serving units (internal,
surgical and private units) where considered to communicate directly with
patients a public hospital in Konya. The research was conducted using in-depth
interview techniques from qualitative data collection techniques. A
questionnaire was prepared by the researchers in accordance with the purpose of
the study. Participants were inquired questions that included self-introducing
variables and their views about communication skills and emotional labor
behaviors. The sample of the research consists of 14 medical secretaries serving
at a public hospital selected by snowball sampling method. As a result, it was
found that behavioral patterns of the participants in emotional labor display
process had changed according to time, situation and place. It is also found
that many of the participants have knowledge of points to take into account in
interpersonal communication and often try to pay attention to these points, but
occasionally it seems difficult for them to apply due to circumstances.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Kasım 2017 |
Gönderilme Tarihi | 14 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 8 Sayı: 19 |