Öz
Araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin parayla olan ilişkilerini; yalnızca ailelerindeki finansal sosyalleşme düzeyleri açısından değil, aynı zamanda demografik ve sosyo-ekonomik özellikleri açısından açıkça ortaya koymaktır. Bunun dışında, üniversite öğrencilerinin aile finansal sosyalleşme düzeylerini ölçmek için “finansal deneyim ve öğrenme” ile “para yönetimi becerilerinden” oluşan iki boyutlu yeni bir ölçek geliştirilmiştir. Bu araştırma, ailede yaygın eğitimin geliştirilmesi yoluyla ebeveynler ve öğrenciler arasında olumlu finansal davranışlar yaratma olasılığının yüksek olması sebebiyle önem arz etmektedir. Ayrıca, araştırma, eğitim kurumlarında, özellikle para tutumları ve finansal sosyalleşme konularında yeni finansal eğitim programları oluşturmak için büyük olasılıkla faydalı olacaktır. Neden-sonuç ilişkilerine gelince, öğrencilerin finansal deneyimleri ve öğrenmeleri arttıkça birikim ve finansal okuryazarlık konusundaki endişelerinin azaldığı tespit edilmiştir. Bu sonuca ilave olarak, öğrencilerin para yönetimi becerilerinin artmasıyla dikkatli ve sorumlu tutumlarının arttığı görülmüştür. Son olarak, aile finansal sosyalleşmesi ile demografik ve sosyo-ekonomik özellikler arasında ve ayrıca parasal tutumlar ile demografik ve sosyo-ekonomik özellikler arasında önemli farklılıklar tespit edilmiştir.