Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of the Worries about Leadership of the Personnels at Provincial Directorate of Youth and Sport in Burdur

Yıl 2021, Cilt: 12 Sayı: 31, 752 - 765, 20.08.2021
https://doi.org/10.21076/vizyoner.873381

Öz

The aim of the study is to find out the perceptions on the worries about leadership of the personnel who work at Burdur Provincial Directorate of Youth and Sport. For that purpose, descriptive survey model is used. 245 personnel working at the Burdur Provincial Directorate of Youth and Sport, consisting of 38 officers and 207 workers, attend the research. The data of the research are collected by the researcher by using the worries about leadership scale which is adapted to Turkish from its English version. The analysis of the study is carried out in accordance with the variables of the personnel who work at Burdur Provincial Directorate of Youth and Sport, such as perceptions on worries about leadership, type of employment, gender, marital status, professional seniority, educational level, past leadership experiences, the will to become a leader. In conclusion, it is found out that the worries about leadership of the personnel differ on the basis of variables such as type of employment, gender, educational level, past leadership experiences, the will to become a leader. Considering the data obtained during the research, basic trainings preparatory for leadership and trainings on crisis and stress management is offered to reduce the personnel’s worries about leadership.

Kaynakça

  • Akbaş, G. ve Korkmaz, L. (2017). Kadın yöneticiler: Görünmez engellerin gölgesinde yükselme çabası. İş ve İnsan Dergisi, 4(2), 73-86.
  • Anderson, K., Brien, K., McNamara, G., O’Hara, J. ve McIsaac, D. (2011). Reluctant leaders: Why are some capable leaders not interested in the principalship?. International Journal of Management in Education, 5(4), 384-400.
  • Anderson, K., Brien, K., McNamara, G., O’Hara, J. ve McIsaac, D. (2011). Reluctant leaders: Why are some capable leaders not interested in the principalship?. International Journal of Management in Education, 5(4), 384-400.
  • Araç Ilgar, E. (2019). Beden eğitimi öğretmenlerinin yönetici olmaya isteklilik düzeylerinin belirlenmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 17(1), 63-77.
  • Aycan, Z. ve Shelia, S. (2019). “Leadership? No, thanks!” A new construct: worries about leadership. European Management Review, 16(1), 21-35.
  • Baloğlu, N. (2011). Dağıtımcı liderlik: Okullarda dikkate alınması gereken bir liderlik yaklaşımı. Journal of Kirsehir Education Faculty, 12(3). 127-148.
  • Binen, B. (2013). Kadın öğretmenlerin yönetici olma taleplerini etkileyen etkenler: Adana ili araştırması. Master's Thesis, Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
  • Brue, K. L. (2018). Harmony and help: Recognizing the ımpact of work-life balance for women leaders. Journal of Leadership Education, 17(4), 214-243.
  • Chan, K. Y. ve Drasgow, F. (2001). Toward a theory of individual differences and leadership: understanding the motivation to lead. Journal of Applied Psychology, 86(3), 481-498.
  • Çekiç, B. (2016). Bahçelievlerde meslek lisesi öğretmenlerinin idareciliğe bakış açıları ve idareciliği tercih nedenleri, Doktora Tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çelik, V. (1997). Eğitim yönetiminde vizyoner liderlik. Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi, 3(4), 465-474.
  • Demircioglu, M. A. ve Chowdhury, F. (2020). Entrepreneurship in public organizations: the role of leadership behavior. Small Business Economics, 1-17.
  • Dönmez, C. ve Uslu, S. (2013). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(1), 42-63.
  • Elmuti, D., Minnis, W. ve Abebe, M. (2005). Does education have a role in developing leadership skills?. Management Decision. 1018-1031.
  • Epitropaki, O. (2018). Self-selection bias in leadership. R. E. Riggio (Ed.), What’s wrong with leadership?: Improving leadership research and practice içinde (89-104). New York, NY: Routledge.
  • Eraslan, L. (2004). Liderlikte post-modern bir paradigma: Dönüşümcü liderlik. Journal of Human Sciences, 1(1). 1-32.
  • Garson, G. D. (2012). Testing Statistical Assumptions. Asheboro, Nc: Statistical Associates Publishing.
  • Giessner, S. R. ve Van Knippenberg, D. (2008). “License to fail”: Goal definition, leader group prototypicality, and perceptions of leadership effectiveness after leader failure. Organizational behavior and human decision processes, 105(1), 14-35.
  • Günay, G. ve Bener, Ö. (2011). Kadınların toplumsal cinsiyet rolleri çerçevesinde aile içi yaşamı algılama biçimleri. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 153(153). 157-171.
  • Günay, G. ve Özbilen, F. M. (2018). Öğretmenlerin okul yöneticiliği istekliliğini etkileyen faktörlerin belirlenmesi. Electronic Turkish Studies, 13(19). 1331-1344.
  • Hoşgör, H., Hoşgör, D. G., ve Memiş, K. (2016). Sosyo-demografik özellikler ile cam tavan sendromu arasındaki ilişki ve farklılıkların incelenmesi: Sağlık çalışanları örneği. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(35). 345-362.
  • Jacobsen, C. B. ve Bøgh Andersen, L. (2017). Leading public service organizations: How to obtain high employee self-efficacy and organizational performance. Public Management Review, 19(2), 253-273.
  • Mizrahi, R. ve Aracı, H. (2010). Kadın yöneticiler ve cam tavan sendromu üzerine bir araştırma. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(1), 149-156.
  • Pekel, E. (2019). Toplumsal cinsiyet rolleri ve kadının çalışma hayatındaki konumu. Balkan ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi, 5, 30-39.
  • Rigby, J. G. (2014). Three logics of instructional leadership. Educational Administration Quarterly, 50(4), 610-644.
  • Soysal, A. ve Baynal, T. (2016). Sağlık kurumlarında cam tavan sendromu: Kayseri özel sağlık kurumlarında bir araştırma. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(2). 225-264.
  • Spillane, J. P., Hallett, T. ve Diamond, J. B. (2003). Forms of capital and the construction of leadership: Instructional leadership in urban elementary schools. Sociology of Education, 76(1), 1-17
  • Şahin, A., Taşpınar, Y., Eryeşil, K., ve Örselli, E. (2016). Kamu yönetiminde liderlik: Yönetici ve çalışanların liderlik algısı. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 18(2), 73-96.
  • Şahin, K. ve Gül, H. (2011). Bilgi toplumunda yeni bir liderlik yaklaşımı olarak transformasyonel liderlik ve kamu çalışanlarının transformasyonel liderlik algısı. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (25) 237-249.
  • Tahaoğlu, F. ve Gedikoğlu, T. (2009). İlköğretim okulu müdürlerinin liderlik rolleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 15(2), 274-298.
  • Tunçer, P. (2011). Örgütsel değişim ve liderlik. Sayıştay Dergisi, 80(1), 57-83.
  • Yeşil, A. (2016). Liderlik ve motivasyon teorilerine yönelik kavramsal bir inceleme. Uluslararası Akademik Yönetim Bilimleri Dergisi, 2 (3), 158-180.

Burdur Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü Çalışanlarının Lider Olma Endişelerinin İncelenmesi

Yıl 2021, Cilt: 12 Sayı: 31, 752 - 765, 20.08.2021
https://doi.org/10.21076/vizyoner.873381

Öz

Araştırmanın amacı Burdur Gençlik ve Spor İl Müdürlüğünde çalışan personelin lider olma endişe düzeylerini tespit etmektir. Bu amaçla betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmaya Burdur Gençlik ve Spor İl Müdürlüğünde çalışan 38 memur ve 207 işçi olmak üzere 245 kişi katılmıştır. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından İngilizce’den Türkçe’ye uyarlanan lider olma endişesi ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın analizleri Burdur Gençlik ve Spor İl Müdürlüğünde çalışan personelin lider olma endişesi algıları istihdam türü, cinsiyet, medeni durum, mesleki kıdem, eğitim düzeyi, geçmiş yöneticilik deneyimi, yönetici olma istekleri değişkenlerine göre yapılmıştır. Buna göre çalışanların lider olma endişelerinin istihdam türü, cinsiyet, eğitim düzeyi, geçmiş yöneticilik deneyimi, yönetici olma istekleri değişkenlerine göre farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır Araştırmada elde edilen veriler sonucunda çalışanların lider olma endişelerini azaltmak için liderliğe hazırlayıcı temel eğitimler ile kriz ve stres yönetimi eğitimleri önerilmiştir.

Kaynakça

  • Akbaş, G. ve Korkmaz, L. (2017). Kadın yöneticiler: Görünmez engellerin gölgesinde yükselme çabası. İş ve İnsan Dergisi, 4(2), 73-86.
  • Anderson, K., Brien, K., McNamara, G., O’Hara, J. ve McIsaac, D. (2011). Reluctant leaders: Why are some capable leaders not interested in the principalship?. International Journal of Management in Education, 5(4), 384-400.
  • Anderson, K., Brien, K., McNamara, G., O’Hara, J. ve McIsaac, D. (2011). Reluctant leaders: Why are some capable leaders not interested in the principalship?. International Journal of Management in Education, 5(4), 384-400.
  • Araç Ilgar, E. (2019). Beden eğitimi öğretmenlerinin yönetici olmaya isteklilik düzeylerinin belirlenmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 17(1), 63-77.
  • Aycan, Z. ve Shelia, S. (2019). “Leadership? No, thanks!” A new construct: worries about leadership. European Management Review, 16(1), 21-35.
  • Baloğlu, N. (2011). Dağıtımcı liderlik: Okullarda dikkate alınması gereken bir liderlik yaklaşımı. Journal of Kirsehir Education Faculty, 12(3). 127-148.
  • Binen, B. (2013). Kadın öğretmenlerin yönetici olma taleplerini etkileyen etkenler: Adana ili araştırması. Master's Thesis, Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
  • Brue, K. L. (2018). Harmony and help: Recognizing the ımpact of work-life balance for women leaders. Journal of Leadership Education, 17(4), 214-243.
  • Chan, K. Y. ve Drasgow, F. (2001). Toward a theory of individual differences and leadership: understanding the motivation to lead. Journal of Applied Psychology, 86(3), 481-498.
  • Çekiç, B. (2016). Bahçelievlerde meslek lisesi öğretmenlerinin idareciliğe bakış açıları ve idareciliği tercih nedenleri, Doktora Tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çelik, V. (1997). Eğitim yönetiminde vizyoner liderlik. Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi, 3(4), 465-474.
  • Demircioglu, M. A. ve Chowdhury, F. (2020). Entrepreneurship in public organizations: the role of leadership behavior. Small Business Economics, 1-17.
  • Dönmez, C. ve Uslu, S. (2013). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(1), 42-63.
  • Elmuti, D., Minnis, W. ve Abebe, M. (2005). Does education have a role in developing leadership skills?. Management Decision. 1018-1031.
  • Epitropaki, O. (2018). Self-selection bias in leadership. R. E. Riggio (Ed.), What’s wrong with leadership?: Improving leadership research and practice içinde (89-104). New York, NY: Routledge.
  • Eraslan, L. (2004). Liderlikte post-modern bir paradigma: Dönüşümcü liderlik. Journal of Human Sciences, 1(1). 1-32.
  • Garson, G. D. (2012). Testing Statistical Assumptions. Asheboro, Nc: Statistical Associates Publishing.
  • Giessner, S. R. ve Van Knippenberg, D. (2008). “License to fail”: Goal definition, leader group prototypicality, and perceptions of leadership effectiveness after leader failure. Organizational behavior and human decision processes, 105(1), 14-35.
  • Günay, G. ve Bener, Ö. (2011). Kadınların toplumsal cinsiyet rolleri çerçevesinde aile içi yaşamı algılama biçimleri. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 153(153). 157-171.
  • Günay, G. ve Özbilen, F. M. (2018). Öğretmenlerin okul yöneticiliği istekliliğini etkileyen faktörlerin belirlenmesi. Electronic Turkish Studies, 13(19). 1331-1344.
  • Hoşgör, H., Hoşgör, D. G., ve Memiş, K. (2016). Sosyo-demografik özellikler ile cam tavan sendromu arasındaki ilişki ve farklılıkların incelenmesi: Sağlık çalışanları örneği. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(35). 345-362.
  • Jacobsen, C. B. ve Bøgh Andersen, L. (2017). Leading public service organizations: How to obtain high employee self-efficacy and organizational performance. Public Management Review, 19(2), 253-273.
  • Mizrahi, R. ve Aracı, H. (2010). Kadın yöneticiler ve cam tavan sendromu üzerine bir araştırma. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(1), 149-156.
  • Pekel, E. (2019). Toplumsal cinsiyet rolleri ve kadının çalışma hayatındaki konumu. Balkan ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi, 5, 30-39.
  • Rigby, J. G. (2014). Three logics of instructional leadership. Educational Administration Quarterly, 50(4), 610-644.
  • Soysal, A. ve Baynal, T. (2016). Sağlık kurumlarında cam tavan sendromu: Kayseri özel sağlık kurumlarında bir araştırma. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(2). 225-264.
  • Spillane, J. P., Hallett, T. ve Diamond, J. B. (2003). Forms of capital and the construction of leadership: Instructional leadership in urban elementary schools. Sociology of Education, 76(1), 1-17
  • Şahin, A., Taşpınar, Y., Eryeşil, K., ve Örselli, E. (2016). Kamu yönetiminde liderlik: Yönetici ve çalışanların liderlik algısı. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 18(2), 73-96.
  • Şahin, K. ve Gül, H. (2011). Bilgi toplumunda yeni bir liderlik yaklaşımı olarak transformasyonel liderlik ve kamu çalışanlarının transformasyonel liderlik algısı. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (25) 237-249.
  • Tahaoğlu, F. ve Gedikoğlu, T. (2009). İlköğretim okulu müdürlerinin liderlik rolleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 15(2), 274-298.
  • Tunçer, P. (2011). Örgütsel değişim ve liderlik. Sayıştay Dergisi, 80(1), 57-83.
  • Yeşil, A. (2016). Liderlik ve motivasyon teorilerine yönelik kavramsal bir inceleme. Uluslararası Akademik Yönetim Bilimleri Dergisi, 2 (3), 158-180.
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Kamu Yönetimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Hasret Öztürk 0000-0001-9111-4844

Yayımlanma Tarihi 20 Ağustos 2021
Gönderilme Tarihi 2 Şubat 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 12 Sayı: 31

Kaynak Göster

APA Öztürk, H. (2021). Burdur Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü Çalışanlarının Lider Olma Endişelerinin İncelenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 12(31), 752-765. https://doi.org/10.21076/vizyoner.873381

570ceb1545981.jpglogo.pngmiar.pnglogo.pnglogo-minik.pngdownloadimageedit_26_6265761829.pngacarlogoTR.png5bd95eb5f3a21.jpg26784img.pngoaji.gifdownloadlogo.pngLogo-png-768x897.png26838