Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Digitalization Perception in Management of the Employees of Higher Education Institution: A Qualitative Study

Yıl 2022, Cilt: 13 Sayı: 30. YönOrg 2022, 273 - 287, 30.12.2022
https://doi.org/10.21076/vizyoner.1143593

Öz

Digitalization is a process that brings about important developments that affect individual and social life. On the other hand, one of the areas where digitalization is effective is undoubtedly the field of management and organization. Digitalization has become a phenomenon that affects the understanding, structure, and functioning of organizations in every sector and size. Digital applications are an indispensable need for organizations to survive today. In the study, a qualitative research method is used in order to examine the connotation, areas, advantages, disadvantages, opportunities, threats, and future of the digitalization phenomenon in management. Within the framework of the determined purpose, interviews are conducted with a total of 11 people, including academic and administrative staff working in a higher education institution. The findings of the study are evaluated under 7 top themes and 26 sub-themes. It is concluded that digitalization in management takes place in all sectors and management levels, its advantages and opportunities are greater than its disadvantages and threats, it would become more widespread in the future, and public, private, non-governmental organizations and managers should adapt themselves to the process.

Kaynakça

  • Akçakanat, T. ve Uzunbacak, H. H. (2021). Dijital yönetim, liderlik ve yöneticilik. E. Eke (Ed.), Yönetim (dijital çağın yeni normal pratikleri) içinde (s. 327-362). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Altun, F. (2020). Teknolojik gelişmeler, dijitalleşme ve çalışmanın geleceği. O. Bayrakcı (Ed.), Kelebek etkisi çalışma yaşamında değişim ve dönüşüm içinde (s. 169-190). Kriter Yayınevi.
  • Bozkurt, A. Hamutoğlu, N. B., Liman Kaban, A., Taşçı, G. ve Aykul, M. (2021). Dijital bilgi çağı: Dijital toplum, dijital dönüşüm, dijital eğitim ve dijital yeterlilikler. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAD), 7(2), 35-63. https://doi.org/10.51948/auad.911584
  • Braun, V. ve Clarke, V. (2019). Psikolojide tematik analizin kullanımı. S. N. Şad, N. Özer ve A. Atli (Çev.), Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 7(2), 873-898. https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.7c.2s.17m
  • Coşkun Arslan, M. ve Demirkan, S. (2019). Endüstri 4.0 ve muhasebe sistemine etkisi üzerine kuramsal bir inceleme. Enderun, 3(1), 40-56.
  • Dündar, A. (2020). Dijital dönüşümde başarı. G. Telli ve S. Aydın (Ed.), Dijital dönüşüm içinde (s. 103-120). Maltepe Üniversitesi Kitapları.
  • Ege Bölgesi Sanayi Odası. (2015). Sanayi 4.0. http://www.ebso.org.tr/ebsomedia/documents/sanayi-40_88510761.pdf adresinden 12 Haziran 2022 tarihinde alınmıştır.
  • Eke, E. (2021). Yönetim ve hizmetlerin dijitalleşmesi: Devlet. E. Eke (Ed.), Yönetim (dijital çağın yeni normal pratikleri) içinde (s. 1-33). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Endüstri 4.0. (2022). Endüstri tarihine kısa bir yolculuk. https://www.endustri40.com/endustri-tarihine-kisa-bir-yolculuk/ adresinden 9 Temmuz 2022 tarihinde alınmıştır.
  • Erol, A. (2021). Dijitalleşme çağında işyerinin değişimi: Sebepleri ve sonuçları. İnsan ve İnsan, 8(30), 97-113. https://doi.org/10.29224/insanveinsan.963201
  • Ersoy, A. F. (2019). Fenomenoloji. A. Saban ve A. Ersoy (Ed.), Eğitimde nitel araştırma desenleri içinde (s. 81-134). Anı Yayıncılık.
  • Euronews. (2022). İngiltere'de tıp öğrencileri ilk defa hologram hasta üzerinde eğitim aldı. https://tr.euronews.com/2022/06/29/ingilterede-tip-ogrencileri-ilk-defa-hologram-hasta-uzerinde-egitim-aldi adresinden 9 Temmuz 2022 tarihinde alınmıştır.
  • European Commission (EC). (2021). Communication from the commission to the European parliament, the council, the European economic and social committee and the committee of the regions 2030 Digital compass: the European way for the digital decade. https://ec.europa.eu/info/sites/default/files/communication-digital-compass-2030_en.pdf adresinden 12 Temmuz 2022 tarihinde alınmıştır.
  • EY. (2020). COVID-19 sonrası bilgi teknolojilerinin dijital dünyada yeni rolü. https://assets.ey.com/content/dam/ey-sites/ey-com/tr_tr/pdf/2020/08/ey-turkiye-covid-19-sonrasi-bilgi-teknolojilerinin-dijital-dunyada-yeni-rolu--rapor.pdf adresinden 1 Temmuz 2022 tarihinde alınmıştır.
  • Gartner. (2022). Digitalization. https://www.gartner.com/en/information-technology/glossary/digitalization adresinden 28 Şubat 2022 tarihinde alınmıştır.
  • Given, L. M. (2021). 100 soruda nitel araştırma (1. Baskı). (A. Bakla ve İ. Çakır, Çev.), Anı Yayıncılık, (Orijinal eserin basım tarihi 2015).
  • Gül, H. (2017). Dijitalleşmenin kamu yönetimi ve politikaları ile bu alanlardaki araştırmalara etkileri. Yasama Dergisi, 36(5), 5-26.
  • Illich, I. D. (1973). Tools for conviviality (1. Baskı). Harper & Row, Publishers.
  • Imran, F., Shahzad, K., Butt, A. ve Kantola, J. (2020). Leadership competencies for digital transformation: evidence from multiple cases. J. Kantola, S. Nazir ve V. Salminen (Ed.), Advances in human factors, business management and leadership içinde (s. 81-87). Springer.
  • Işık, M. (2020). Değişen yönetici tipolojisi: C- seviye yöneticiler (1. Baskı). Gazi Kitabevi.
  • Kılıç, T. (2017). e-Sağlık, iyi uygulama örneği; Hollanda. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(3), 203-217.
  • Klein, M. (2020). İşletmelerde dijital dönüşüm ve etmenleri. Journal of Business in the Digital Age, 3(1), 24-35. https://doi.org/10.46238/jobda.729499
  • McKinsey. (2020). Industry 4.0: Reimagining manufacturing operations after COVID-19. https://www.mckinsey.com/business-functions/operations/our-insights/industry-40-reimagining-manufacturing-operations-after-covid-19 adresinden 30 Haziran 2022 tarihinde alınmıştır.
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis, second educations. Sage Publications.
  • Parlak, B. (2017). Dijital çağda eğitim: Olanaklar ve uygulamalar üzerine bir analiz. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(Kayfor15 Özel Sayısı), 1741-1759.
  • PricewaterhouseCoopers Türkiye. (2022). 25. küresel CEO araştırması. https://www.pwc.com.tr/ceo-arastirmasi#content-free-1-305d adresinden 28 Şubat 2022 tarihinde alınmıştır.
  • PricewaterhouseCoopers. (2017). The 2016 Chief Digital Officer (CDO) study. https://preview.thenewsmarket.com/Previews/PWC/DocumentAssets/476557.pdf adresinden 29 Haziran 2022 tarihinde alınmıştır.
  • Sağlam, M. (2021). İşletmelerde geleceğin vizyonu olarak dijital dönüşümün gerçekleştirilmesi ve dijital dönüşüm ölçeğinin Türkçe uyarlaması. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(40), 395-420. https://doi.org/10.46928/iticusbe.764373
  • Serinikli, N. (2018). Endüstri 4.0’ın özel, kamu ve kooperatif sektörlerine etkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 23(Endüstri 4.0 ve Örgütsel Değişim Özel Sayısı), 1607-1621.
  • Sevinç, N. H. (2020). Dijitalleşme ve değişim algısının çalışanlar üzerindeki etkisi [Yüksek Lisans Tezi]. Bahçeşehir Üniversitesi.
  • T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı. (2018). Türkiye'nin sanayi devrimi yol haritası. https://www.gmka.gov.tr/dokumanlar/yayinlar/2023_Dijital-Turkiye-Yol-Haritasi.pdf adresinden 12 Temmuz 2022 tarihinde alınmıştır.
  • Taşkıran, A. (2017). Dijital çağda yükseköğretim. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 3(1), 96-109.
  • Timmis, J. K. ve Timmis, K. (2017). The DIY digital medical centre. Microbial Biotechnology, 10(5), 1084-1093. https://doi.org/10.1111/1751-7915.12817
  • Ting İstanbul. (2021). Dijital düşünme raporu 2021. https://ting.istanbul/wp-content/uploads/2021/08/ddr_2021.pdf adresinden 12 Haziran 2022 tarihinde alınmıştır.
  • TRT Haber. (2021). Medikal hologram tıbbın hizmetinde. https://www.trthaber.com/haber/saglik/medikal-hologram-tibbin-hizmetinde-618675.html adresinden 9 Temmuz 2022 tarihinde alınmıştır.
  • Tunca, M. Z. (2021). Örgütlerde dijital üretim yönetimi. E. Eke (Ed.), Yönetim (dijital çağın yeni normal pratikleri) içinde (s. 653-684). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • TÜSİAD, Samsung Electronics, Deloitte ve GfK. (2016). Türkiye’deki dijital değişime CEO bakışı. https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/tr/Documents/technology-media-telecommunications/turkiyedeki-dijital-degisime-CEO-bakisi.pdf adresinden 12 Haziran 2022 tarihinde alınmıştır.
  • United Nations (UN). (2020). UN E-Government knowledgebase. https://publicadministration.un.org/egovkb/en-us/Reports/UN-E-Government-Survey-2020 adresinden 30 Haziran 2022 tarihinde alınmıştır.
  • Unruh, G. ve Kiron, D. (2017). Digital transformation on purpose. https://sloanreview.mit.edu/article/digital-transformation-on-purpose/ adresinden 1 Temmuz 2022 tarihinde alınmıştır.
  • Uzun, U. ve Berberoğlu, M. (2018). İnternet bankacılığı hizmetlerinin banka performansı üzerine etkisi. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, (20), 51-62. https://doi.org/10.18092/ulikidince.310276
  • Verina, N. ve Titko, J. (2019). Digital transformation: Conceptual framework. Contemporary Issues in Business, Management and Economics Engineering, 719-727. https://doi.org/10.3846/cibmee.2019.073
  • Vial, G. (2019). Understanding digital transformation: A review and a research agenda. Journal of Strategic Information Systems, 28(2), 118-144. https://doi.org/10.1016/j.jsis.2019.01.003
  • We Are Social. (2022). Digital 2022 global overview report. https://wearesocial.com/uk/blog/2022/01/digital-2022-another-year-of-bumper-growth-2/ adresinden 11 Temmuz 2022 tarihinde alınmıştır.
  • World Economic Forum. (2020). The future of jobs report 2020. https://www3.weforum.org/docs/WEF_Future_of_Jobs_2020.pdf adresinden 11 Temmuz 2022 tarihinde alınmıştır.
  • Yıldırım, A. (1999). Nitel araştırma yöntemlerinin temel özellikleri ve eğitim araştırmalarındaki yeri ve önemi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 23(112), 7-17.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. Baskı). Seçkin Yayıncılık.

Yükseköğretim Kurumu Çalışanlarının Yönetimde Dijitalleşme Algısı: Nitel Bir Araştırma

Yıl 2022, Cilt: 13 Sayı: 30. YönOrg 2022, 273 - 287, 30.12.2022
https://doi.org/10.21076/vizyoner.1143593

Öz

Dijitalleşme, birey ve toplum yaşamını etkileyen önemli gelişmeleri beraberinde getiren bir süreçtir. Diğer taraftan dijitalleşmenin etkili olduğu alanlardan birisi de hiç kuşkusuz yönetim ve organizasyon alanıdır. Dijitalleşme, her sektör ve boyuttaki organizasyon anlayışını, yapısını ve işleyişini etkileyen bir olgu haline gelmiştir. Dijital uygulamalar, organizasyonların varlığını sürdürebilmesi için günümüzde zaruri bir ihtiyaçtır. Bu araştırmada, yönetimdeki dijitalleşme olgusunun çağrışımı, alanları, avantajları, dezavantajları, fırsatları, tehditleri ve geleceğinin irdelenmesi amacıyla nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Belirlenen amaç çerçevesinde, bir yükseköğretim kurumunda görev yapan akademik ve idari personel olmak üzere toplamda 11 kişi ile görüşmeler yapılmıştır. Araştırmanın bulguları ise 7 üst tema ve 26 alt tema altında değerlendirilmiştir. Yönetimde dijitalleşmenin tüm sektör ve yönetim kademelerinde gerçekleştiği, avantaj ve fırsatlarının dezavantaj ve tehditlerine kıyasla fazla olduğu, gelecekte daha da yaygınlaşacağı ve kamu, özel, sivil örgüt ve yöneticilerinin bu sürece kendilerini adapte etmeleri gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akçakanat, T. ve Uzunbacak, H. H. (2021). Dijital yönetim, liderlik ve yöneticilik. E. Eke (Ed.), Yönetim (dijital çağın yeni normal pratikleri) içinde (s. 327-362). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Altun, F. (2020). Teknolojik gelişmeler, dijitalleşme ve çalışmanın geleceği. O. Bayrakcı (Ed.), Kelebek etkisi çalışma yaşamında değişim ve dönüşüm içinde (s. 169-190). Kriter Yayınevi.
  • Bozkurt, A. Hamutoğlu, N. B., Liman Kaban, A., Taşçı, G. ve Aykul, M. (2021). Dijital bilgi çağı: Dijital toplum, dijital dönüşüm, dijital eğitim ve dijital yeterlilikler. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAD), 7(2), 35-63. https://doi.org/10.51948/auad.911584
  • Braun, V. ve Clarke, V. (2019). Psikolojide tematik analizin kullanımı. S. N. Şad, N. Özer ve A. Atli (Çev.), Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 7(2), 873-898. https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.7c.2s.17m
  • Coşkun Arslan, M. ve Demirkan, S. (2019). Endüstri 4.0 ve muhasebe sistemine etkisi üzerine kuramsal bir inceleme. Enderun, 3(1), 40-56.
  • Dündar, A. (2020). Dijital dönüşümde başarı. G. Telli ve S. Aydın (Ed.), Dijital dönüşüm içinde (s. 103-120). Maltepe Üniversitesi Kitapları.
  • Ege Bölgesi Sanayi Odası. (2015). Sanayi 4.0. http://www.ebso.org.tr/ebsomedia/documents/sanayi-40_88510761.pdf adresinden 12 Haziran 2022 tarihinde alınmıştır.
  • Eke, E. (2021). Yönetim ve hizmetlerin dijitalleşmesi: Devlet. E. Eke (Ed.), Yönetim (dijital çağın yeni normal pratikleri) içinde (s. 1-33). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Endüstri 4.0. (2022). Endüstri tarihine kısa bir yolculuk. https://www.endustri40.com/endustri-tarihine-kisa-bir-yolculuk/ adresinden 9 Temmuz 2022 tarihinde alınmıştır.
  • Erol, A. (2021). Dijitalleşme çağında işyerinin değişimi: Sebepleri ve sonuçları. İnsan ve İnsan, 8(30), 97-113. https://doi.org/10.29224/insanveinsan.963201
  • Ersoy, A. F. (2019). Fenomenoloji. A. Saban ve A. Ersoy (Ed.), Eğitimde nitel araştırma desenleri içinde (s. 81-134). Anı Yayıncılık.
  • Euronews. (2022). İngiltere'de tıp öğrencileri ilk defa hologram hasta üzerinde eğitim aldı. https://tr.euronews.com/2022/06/29/ingilterede-tip-ogrencileri-ilk-defa-hologram-hasta-uzerinde-egitim-aldi adresinden 9 Temmuz 2022 tarihinde alınmıştır.
  • European Commission (EC). (2021). Communication from the commission to the European parliament, the council, the European economic and social committee and the committee of the regions 2030 Digital compass: the European way for the digital decade. https://ec.europa.eu/info/sites/default/files/communication-digital-compass-2030_en.pdf adresinden 12 Temmuz 2022 tarihinde alınmıştır.
  • EY. (2020). COVID-19 sonrası bilgi teknolojilerinin dijital dünyada yeni rolü. https://assets.ey.com/content/dam/ey-sites/ey-com/tr_tr/pdf/2020/08/ey-turkiye-covid-19-sonrasi-bilgi-teknolojilerinin-dijital-dunyada-yeni-rolu--rapor.pdf adresinden 1 Temmuz 2022 tarihinde alınmıştır.
  • Gartner. (2022). Digitalization. https://www.gartner.com/en/information-technology/glossary/digitalization adresinden 28 Şubat 2022 tarihinde alınmıştır.
  • Given, L. M. (2021). 100 soruda nitel araştırma (1. Baskı). (A. Bakla ve İ. Çakır, Çev.), Anı Yayıncılık, (Orijinal eserin basım tarihi 2015).
  • Gül, H. (2017). Dijitalleşmenin kamu yönetimi ve politikaları ile bu alanlardaki araştırmalara etkileri. Yasama Dergisi, 36(5), 5-26.
  • Illich, I. D. (1973). Tools for conviviality (1. Baskı). Harper & Row, Publishers.
  • Imran, F., Shahzad, K., Butt, A. ve Kantola, J. (2020). Leadership competencies for digital transformation: evidence from multiple cases. J. Kantola, S. Nazir ve V. Salminen (Ed.), Advances in human factors, business management and leadership içinde (s. 81-87). Springer.
  • Işık, M. (2020). Değişen yönetici tipolojisi: C- seviye yöneticiler (1. Baskı). Gazi Kitabevi.
  • Kılıç, T. (2017). e-Sağlık, iyi uygulama örneği; Hollanda. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(3), 203-217.
  • Klein, M. (2020). İşletmelerde dijital dönüşüm ve etmenleri. Journal of Business in the Digital Age, 3(1), 24-35. https://doi.org/10.46238/jobda.729499
  • McKinsey. (2020). Industry 4.0: Reimagining manufacturing operations after COVID-19. https://www.mckinsey.com/business-functions/operations/our-insights/industry-40-reimagining-manufacturing-operations-after-covid-19 adresinden 30 Haziran 2022 tarihinde alınmıştır.
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis, second educations. Sage Publications.
  • Parlak, B. (2017). Dijital çağda eğitim: Olanaklar ve uygulamalar üzerine bir analiz. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(Kayfor15 Özel Sayısı), 1741-1759.
  • PricewaterhouseCoopers Türkiye. (2022). 25. küresel CEO araştırması. https://www.pwc.com.tr/ceo-arastirmasi#content-free-1-305d adresinden 28 Şubat 2022 tarihinde alınmıştır.
  • PricewaterhouseCoopers. (2017). The 2016 Chief Digital Officer (CDO) study. https://preview.thenewsmarket.com/Previews/PWC/DocumentAssets/476557.pdf adresinden 29 Haziran 2022 tarihinde alınmıştır.
  • Sağlam, M. (2021). İşletmelerde geleceğin vizyonu olarak dijital dönüşümün gerçekleştirilmesi ve dijital dönüşüm ölçeğinin Türkçe uyarlaması. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(40), 395-420. https://doi.org/10.46928/iticusbe.764373
  • Serinikli, N. (2018). Endüstri 4.0’ın özel, kamu ve kooperatif sektörlerine etkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 23(Endüstri 4.0 ve Örgütsel Değişim Özel Sayısı), 1607-1621.
  • Sevinç, N. H. (2020). Dijitalleşme ve değişim algısının çalışanlar üzerindeki etkisi [Yüksek Lisans Tezi]. Bahçeşehir Üniversitesi.
  • T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı. (2018). Türkiye'nin sanayi devrimi yol haritası. https://www.gmka.gov.tr/dokumanlar/yayinlar/2023_Dijital-Turkiye-Yol-Haritasi.pdf adresinden 12 Temmuz 2022 tarihinde alınmıştır.
  • Taşkıran, A. (2017). Dijital çağda yükseköğretim. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 3(1), 96-109.
  • Timmis, J. K. ve Timmis, K. (2017). The DIY digital medical centre. Microbial Biotechnology, 10(5), 1084-1093. https://doi.org/10.1111/1751-7915.12817
  • Ting İstanbul. (2021). Dijital düşünme raporu 2021. https://ting.istanbul/wp-content/uploads/2021/08/ddr_2021.pdf adresinden 12 Haziran 2022 tarihinde alınmıştır.
  • TRT Haber. (2021). Medikal hologram tıbbın hizmetinde. https://www.trthaber.com/haber/saglik/medikal-hologram-tibbin-hizmetinde-618675.html adresinden 9 Temmuz 2022 tarihinde alınmıştır.
  • Tunca, M. Z. (2021). Örgütlerde dijital üretim yönetimi. E. Eke (Ed.), Yönetim (dijital çağın yeni normal pratikleri) içinde (s. 653-684). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • TÜSİAD, Samsung Electronics, Deloitte ve GfK. (2016). Türkiye’deki dijital değişime CEO bakışı. https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/tr/Documents/technology-media-telecommunications/turkiyedeki-dijital-degisime-CEO-bakisi.pdf adresinden 12 Haziran 2022 tarihinde alınmıştır.
  • United Nations (UN). (2020). UN E-Government knowledgebase. https://publicadministration.un.org/egovkb/en-us/Reports/UN-E-Government-Survey-2020 adresinden 30 Haziran 2022 tarihinde alınmıştır.
  • Unruh, G. ve Kiron, D. (2017). Digital transformation on purpose. https://sloanreview.mit.edu/article/digital-transformation-on-purpose/ adresinden 1 Temmuz 2022 tarihinde alınmıştır.
  • Uzun, U. ve Berberoğlu, M. (2018). İnternet bankacılığı hizmetlerinin banka performansı üzerine etkisi. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, (20), 51-62. https://doi.org/10.18092/ulikidince.310276
  • Verina, N. ve Titko, J. (2019). Digital transformation: Conceptual framework. Contemporary Issues in Business, Management and Economics Engineering, 719-727. https://doi.org/10.3846/cibmee.2019.073
  • Vial, G. (2019). Understanding digital transformation: A review and a research agenda. Journal of Strategic Information Systems, 28(2), 118-144. https://doi.org/10.1016/j.jsis.2019.01.003
  • We Are Social. (2022). Digital 2022 global overview report. https://wearesocial.com/uk/blog/2022/01/digital-2022-another-year-of-bumper-growth-2/ adresinden 11 Temmuz 2022 tarihinde alınmıştır.
  • World Economic Forum. (2020). The future of jobs report 2020. https://www3.weforum.org/docs/WEF_Future_of_Jobs_2020.pdf adresinden 11 Temmuz 2022 tarihinde alınmıştır.
  • Yıldırım, A. (1999). Nitel araştırma yöntemlerinin temel özellikleri ve eğitim araştırmalarındaki yeri ve önemi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 23(112), 7-17.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
Toplam 46 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Kamu Yönetimi, İşletme
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Sıddıka Çam 0000-0002-0200-3526

Erdal Eke 0000-0002-9529-5889

Erken Görünüm Tarihi 27 Aralık 2022
Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 13 Temmuz 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 13 Sayı: 30. YönOrg 2022

Kaynak Göster

APA Çam, S., & Eke, E. (2022). Yükseköğretim Kurumu Çalışanlarının Yönetimde Dijitalleşme Algısı: Nitel Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 13(30. YönOrg 2022), 273-287. https://doi.org/10.21076/vizyoner.1143593

570ceb1545981.jpglogo.pngmiar.pnglogo.pnglogo-minik.pngdownloadimageedit_26_6265761829.pngacarlogoTR.png5bd95eb5f3a21.jpg26784img.pngoaji.gifdownloadlogo.pngLogo-png-768x897.png26838