Bu çalışma, sosyal görünüş kaygısı ve sosyal medya bağımlılığının estetik işlem yaptırma algısı ile ilişkisini incelemek amacıyla oluşturulmuştur. Çalışma, Türkiye’de yaşayan on sekiz yaş ve üzerindeki 501 kişi ile kolayda örnekleme yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Veriler Google forms uygulaması kullanılarak hazırlanan online olarak toplanmıştır. Toplanan veriler elde edilen bulgular IBM SPSS Statistics 22 (IBM SPSS, Türkiye) programı aracılığı ile analiz edilmiştir. Çalışmada sosyal görünüş kaygısı ölçeği, sosyal medya bağımlılığı ölçeği ve sosyal medyada estetik işlem yaptırma algısı ölçeği olmak üzere üç ölçekten yararlanılmıştır. Ölçeklerin geçerlik ve güvenilirliklerinin incelenmesi için Cronbach’s Alpha değerleri hesaplanmıştır. Ayrıca ölçeklere normallik testi gerçekleştirilmiştir. Hipotezlerin test edilmesi için bağımsız gruplarda t testi ve tek yönlü varyans analizi uygulanmıştır. İlişkinin tespiti için Pearson Korelasyon analizi gerçekleştirilmiştir. Yapılan analizler sonucunda sosyal görünüş kaygısı ve sosyal medya bağımlılığı arasında, sosyal görünüş kaygısı ve estetik işlem yaptırma algısı arasında, sosyal medya bağımlılığı ve estetik işlem yaptırma algısı arasında pozitif yönde ilişki bulunmuştur.
Sosyal Görünüş Kaygısı Sosyal Medya Bağımlılığı Estetik İşlem Yaptırma Algısı Medikalizasyon
Bu çalışma için Selçuk Üniversitesi Etik Kurulundan 2021/1808 sayılı ve 20.11.2021 tarihli etik kurul onayı alınmıştır.
The study is prepared to examine the relationship between social appearance anxiety and social media addiction and the perception of having aesthetic procedures. The study is carried out with convenience sampling method with 501 people aged eighteen and over living in Turkey. The data are collected by using online Google forms application. The collected data and findings are analyzed through the IBM SPSS Statistics 22 (IBM SPSS, Turkey) program. Three scales are used in the study: the social appearance anxiety scale, the social media addiction scale, and the perception of aesthetic operation in social media. Cronbach's Alpha values are examined to examine the validity and reliability of the scales. In addition, normality test is performed on the scales. In order to test the hypotheses, Independent Sample t-test and one-way ANOVA are applied to independent groups. Pearson Correlation analysis is performed to determine the relationship. As a result of the analyses, a positive relationship is found between social appearance anxiety and social media addiction, between social appearance anxiety and perception of having aesthetic procedures, and between social media addiction and perception of having aesthetic procedures.
Social Appearance Anxiety Social Media Addiction Perception of Having an Aesthetic Procedure Medicalization
Bu çalışma için Selçuk Üniversitesi Etik Kurulundan 2021/1808 sayılı ve 20.11.2021 tarihli etik kurul onayı alınmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Politikası |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Kasım 2023 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 14 Sayı: 40 |