Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Methodical Analysis of the French Second Foreign Language Course Book “Nouveau Bien Sûr! A1.1”

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 2, 91 - 117, 30.12.2022

Öz

Course books which are indispensable for education, have undergone important changes with the requirements of the information age, especially language course books were most affected by it. In today's language teaching, technological tools are frequently used as much as books. These facilitate the work of teachers and students and pave the way for an enjoyable and entertaining teaching. In addition, the Council of Europe, which aims to raise multilingual and multicultural individuals, published the CEFR in the beginning of 21st century a to carry out language teaching in a systematic way, and accepted the Action-Oriented Approach, which teaches languages through actions. In the study, the second language French “Nouveau Bien Sûr! A1.1” book content and
method usage were examined. As a result, it’s seen that its technological elements should be enriched and the educational content should be renewed in line with the interests of the students. In addition, it’s seen that there are no other books in the field, the content is colorful, colorful and suitable for student levels, the subjects are associated with other course, and it teaches language with fun and original activities. It’s observed that the content reflects the characteristics of Communicative, Active and ActionOriented Approaches, the activities supported by cultural elements are ordered from easy to difficult, from concrete to abstract, and the use of language is emphasized

Kaynakça

  • Antony, E.M. (1963). Approach, method, technique. English Language Teaching.17, 63-67. Bekleyen, N. (2015). Dil öğretiminin tarihsel gelişimi, Pegem Akademi, Editör: Nilüfer Bekleyen, 1. Basım. Ceyhan, E. (2007). Yabancı dil öğretim teknolojisi, İstanbul: Morpa. Clarke, M. A. (1983). The scope of approach, the importance of method, and the nature of technique. In J. E. Alatis, H. Stern, & P. Strevens (Eds.). Georgetown University Round Table on Language and Linguistics 1983: Applied linguistics and the Preparation of Second Language Teachers (pp. 106-115). Washington, D.C.: Georgetown University. Conseil de l’Europe. (2001). Le Cadre européen commun de référence pour les languesApprendre, Enseigner, Évaluer (CECRL), Paris, Éditions Didier, 2001. Coşkun, O. (2017). Yabancı dil öğretiminde Eylem Odaklı Yaklaşım. Dil ve Edebiyat Araştırmaları, 16 (16), ss. 83-101. Erişim: [https://dergipark.org.tr/tr/pub/diledeara/issue/31757/349230] Delibaş, M. (2013). Yabancı dil öğretiminde ortak Eylem Odaklı Yaklaşıma göre sınıf içi hedef ve etkinliklerin hazırlanması (Yenilenmiş Bloom Taksonomisi). Turkish Studies - International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 8/10 Fall 2013, ss. 241-249. Demircan, Ö. (2005), Yabancı dil öğretim yöntemleri, İstanbul: Der Yayınevi. Gallison, R. et Coste, D. (1976). Dictionnaire didactique des langues, Paris: Hachette. Germain, C. (1993). Evolution de l’enseignement des langues: 5000 ans d’histoire. CLE International. Paris. Gevrekçi M. (2001). Biçim ve tasarım, L. Küçükahmet (Editör). Konu alanı ders kitabı inceleme kılavuzu yabancı dil. Birinci Baskı. Ankara. Nobel Yayın Dağıtım, ss. 13-18. Günday, R. (2015). Yabancı dil eğitiminde yaklaşımlar, yöntemler, teknikler ve multimedya araç ve materyalleri. Birinci Basım. Favori Yayınları. Ankara. Günday, R. (2015). Eylem odaklı perspektife göre yabancı dil öğretimi-öğreniminde değerlendirme. International Journal of Languages Education and Teaching, 8 (Udes özel sayısı), ss. 2337-2349. ISSN: 2198 – 4999, Mannheim–Germany. Günday, R. ve Aycan, A. (2018). Eylem Odaklı Yaklaşıma göre sosyal bağlama dayalı yabancı dil öğrenme. International Journal of Language Academy, 6(3), ss. 146–159. Güneş, F. (2011). Dil Öğretim Yaklaşımları ve Türkçe Öğretimindeki Uygulamalar. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 123–148. Kumaravadivelu, B. (2006). Understanding language teaching, From method to postmethod. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum. Doi:10.4324/9781410615725 Kuşçu, E. (2011, Ekim). Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Okullarda Okutulan Fransızca Öğretimi Ders Materyallerinin Metotsal Yönden İncelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Küçükahmet L. (2004). Konu alanı ders kitabı inceleme kılavuzu. (2. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Memiş, M. R. Ve Erdem, M. D. (2013). Yabancı dil öğretiminde kullanılan yöntemler: Kullanım özellikleri ve eleştiriler. Turkish Studies, 8(9), ss. 297–319. Nouveau Bien Sûr! A1.1 (2019). Manuel de Français pour l’enseignement secondaire, Cahier d’exercices, MEB: Ankara. Nouveau Bien Sûr! A1.1 (2019). Manuel de Français pour l’enseignement secondaire, Guide de professeur, MEB: Ankara. Nouveau Bien Sûr! A1.1 (2019). Manuel de Français pour l’enseignement secondaire, Livre d’élève, MEB: Ankara. Onan, B. (2013). Dil eğitiminin temel kavramları, Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti., 2. Basım, Ankara. Özünal, B. S. (2004). Yabancı dil öğretiminde eylem odaklı öğretimin uygulama boyutu, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, ss. 79-95. Perrichon, E. (2008). Agir d’usage et agir d’apprendre en didactique des langues-cultures étrangères, enjeux conceptuels, évolution historique et construction d’une nouvelle perspective actionnelle, Université de Jean Monnet de Saint Etienne, Faculté Arts Lettres Langues Doctorat Sciences du langage, Thèse de Doctorat, CELEC-CEDICLEC Puren, C. (1988). Histoire des méthodologies de l’enseignement des langues. Nathan CLE International. Paris. Puren, C. (2002). Perspectives actionnelles et perspectives culturelles en didactique des langues: Vers une perspective co-actionnelle-co-culturelle. Les Langues Modernes, No:3/2002, pp. 55-71. Erişim : [http://www.aplv-languesmodernes.org/spip.php?article844]. Puren, C. (2004c). L’évolution historique des approches en didactique des langues cultures, ou comment faire l’unité des ‘unités didactiques, ADEAF, Ecole Supérieure de Commerce de Clermont-Ferrand, n° 89, TESOL, pp. 40-51. Erişim :[https://www.tesolfrance.org/uploaded_files/files/OJ-Puren05.pdf]. Richards, J. C., and Rodgers, T. (1982). Method: Approach, design, and procedure. TESOL Quarterly, 16(2), pp. 153-168. Saussure, F. (2001). Genel Dilbilim Dersleri. (Çev. Berker Vardar). Multilingual Yayınları. İstanbul. Springer, C. (2009). La Dimension sociale dans le CECR: pistes pour scénariser, évaluer etvaloriser l'apprentissage collaboratif, Le Français dans le Monde/ Recherches et applications no: 45, pp. 511-523. Ünsal Y. ve Güneş B. (2003). Bir kitap inceleme çalışması örneği olarak MEB ilköğretim 8. sınıf fen bilgisi ders kitabına fizik konuları yönünden eleştirel bir bakış. Gazi Üniversitesi Kastamonu: Kastamonu Eğitim Dergisi, 11(2), ss. 387-394 Erişim:[https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/6764/91001] Yaguello, M. (2003). Le grand livre de la langue française. Paris: Seuil. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri, 5. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.

İkinci Yabancı Dil Fransızca Nouveau Bien Sûr! A1.1 Ders Kitabının Yöntemsel Açıdan İncelenmesi

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 2, 91 - 117, 30.12.2022

Öz

Eğitim-öğretimin süreçlerinin vazgeçilmezi olan ders materyallerinin bilgi ve teknoloji çağının gerekleri doğrultusunda önemli bir değişim geçirdiği görülmektedir. Bu değişimden en çok etkilenen dil dersi kitaplarıdır. Dil öğretiminde kitaplara kadar multimedya araç-gereçleri de sıklıkla kullanılmaktadır. Bu öğeler, öğretmen ve öğrencilerin işini kolaylaştırarak her daim keyifli ve eğlenceli bir öğretiminin önünü açmaktadır. Bununla birlikte çok dilli ve kültürlü bireyler yetiştirmeyi amaçlayan Avrupa Konseyi, yüzyılın başında dil öğretimini sistematik bir biçimde gerçekleştirmek için Avrupa Ortak Başvuru Metnini (OBM) yayımlamış, ortak eylemlerle dil öğreten Eylem Odaklı Yöntemi alana kazandırmıştır. Çalışmada doküman analizi yöntemiyle, Fransızca “Nouveau Bien Sûr! A1.1” kitabı içeriği ve yöntem kullanımı incelenmiştir. Sonuç olarak, kitabın teknolojik öğelerinin zenginleştirilmesi, eğitsel içeriğin öğrencilerin ilgi alanları doğrultusunda yenilenmesi gerektiği görülmektedir. Ayrıca alanda başka kitabın olmadığı, içeriğin görselli, rengârenk ve öğrenci düzeylerine uygun olduğu, konuların diğer derslerle ilişkilendirildiği, eğlenceli ve özgün etkinliklerle dilin öğretildiği görülmektedir. İçeriğin İletişimsel, Aktif ve Eylem Odaklı Yöntemlerin özelliklerini yansıtması, kültürel öğelerle desteklenen etkinliklerin kolaydan zora, somuttan soyuta sıralandığı, dilin kullanımının ön plana çıkarıldığı gözlemlenmektedir.

Kaynakça

  • Antony, E.M. (1963). Approach, method, technique. English Language Teaching.17, 63-67. Bekleyen, N. (2015). Dil öğretiminin tarihsel gelişimi, Pegem Akademi, Editör: Nilüfer Bekleyen, 1. Basım. Ceyhan, E. (2007). Yabancı dil öğretim teknolojisi, İstanbul: Morpa. Clarke, M. A. (1983). The scope of approach, the importance of method, and the nature of technique. In J. E. Alatis, H. Stern, & P. Strevens (Eds.). Georgetown University Round Table on Language and Linguistics 1983: Applied linguistics and the Preparation of Second Language Teachers (pp. 106-115). Washington, D.C.: Georgetown University. Conseil de l’Europe. (2001). Le Cadre européen commun de référence pour les languesApprendre, Enseigner, Évaluer (CECRL), Paris, Éditions Didier, 2001. Coşkun, O. (2017). Yabancı dil öğretiminde Eylem Odaklı Yaklaşım. Dil ve Edebiyat Araştırmaları, 16 (16), ss. 83-101. Erişim: [https://dergipark.org.tr/tr/pub/diledeara/issue/31757/349230] Delibaş, M. (2013). Yabancı dil öğretiminde ortak Eylem Odaklı Yaklaşıma göre sınıf içi hedef ve etkinliklerin hazırlanması (Yenilenmiş Bloom Taksonomisi). Turkish Studies - International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 8/10 Fall 2013, ss. 241-249. Demircan, Ö. (2005), Yabancı dil öğretim yöntemleri, İstanbul: Der Yayınevi. Gallison, R. et Coste, D. (1976). Dictionnaire didactique des langues, Paris: Hachette. Germain, C. (1993). Evolution de l’enseignement des langues: 5000 ans d’histoire. CLE International. Paris. Gevrekçi M. (2001). Biçim ve tasarım, L. Küçükahmet (Editör). Konu alanı ders kitabı inceleme kılavuzu yabancı dil. Birinci Baskı. Ankara. Nobel Yayın Dağıtım, ss. 13-18. Günday, R. (2015). Yabancı dil eğitiminde yaklaşımlar, yöntemler, teknikler ve multimedya araç ve materyalleri. Birinci Basım. Favori Yayınları. Ankara. Günday, R. (2015). Eylem odaklı perspektife göre yabancı dil öğretimi-öğreniminde değerlendirme. International Journal of Languages Education and Teaching, 8 (Udes özel sayısı), ss. 2337-2349. ISSN: 2198 – 4999, Mannheim–Germany. Günday, R. ve Aycan, A. (2018). Eylem Odaklı Yaklaşıma göre sosyal bağlama dayalı yabancı dil öğrenme. International Journal of Language Academy, 6(3), ss. 146–159. Güneş, F. (2011). Dil Öğretim Yaklaşımları ve Türkçe Öğretimindeki Uygulamalar. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 123–148. Kumaravadivelu, B. (2006). Understanding language teaching, From method to postmethod. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum. Doi:10.4324/9781410615725 Kuşçu, E. (2011, Ekim). Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Okullarda Okutulan Fransızca Öğretimi Ders Materyallerinin Metotsal Yönden İncelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Küçükahmet L. (2004). Konu alanı ders kitabı inceleme kılavuzu. (2. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Memiş, M. R. Ve Erdem, M. D. (2013). Yabancı dil öğretiminde kullanılan yöntemler: Kullanım özellikleri ve eleştiriler. Turkish Studies, 8(9), ss. 297–319. Nouveau Bien Sûr! A1.1 (2019). Manuel de Français pour l’enseignement secondaire, Cahier d’exercices, MEB: Ankara. Nouveau Bien Sûr! A1.1 (2019). Manuel de Français pour l’enseignement secondaire, Guide de professeur, MEB: Ankara. Nouveau Bien Sûr! A1.1 (2019). Manuel de Français pour l’enseignement secondaire, Livre d’élève, MEB: Ankara. Onan, B. (2013). Dil eğitiminin temel kavramları, Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti., 2. Basım, Ankara. Özünal, B. S. (2004). Yabancı dil öğretiminde eylem odaklı öğretimin uygulama boyutu, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, ss. 79-95. Perrichon, E. (2008). Agir d’usage et agir d’apprendre en didactique des langues-cultures étrangères, enjeux conceptuels, évolution historique et construction d’une nouvelle perspective actionnelle, Université de Jean Monnet de Saint Etienne, Faculté Arts Lettres Langues Doctorat Sciences du langage, Thèse de Doctorat, CELEC-CEDICLEC Puren, C. (1988). Histoire des méthodologies de l’enseignement des langues. Nathan CLE International. Paris. Puren, C. (2002). Perspectives actionnelles et perspectives culturelles en didactique des langues: Vers une perspective co-actionnelle-co-culturelle. Les Langues Modernes, No:3/2002, pp. 55-71. Erişim : [http://www.aplv-languesmodernes.org/spip.php?article844]. Puren, C. (2004c). L’évolution historique des approches en didactique des langues cultures, ou comment faire l’unité des ‘unités didactiques, ADEAF, Ecole Supérieure de Commerce de Clermont-Ferrand, n° 89, TESOL, pp. 40-51. Erişim :[https://www.tesolfrance.org/uploaded_files/files/OJ-Puren05.pdf]. Richards, J. C., and Rodgers, T. (1982). Method: Approach, design, and procedure. TESOL Quarterly, 16(2), pp. 153-168. Saussure, F. (2001). Genel Dilbilim Dersleri. (Çev. Berker Vardar). Multilingual Yayınları. İstanbul. Springer, C. (2009). La Dimension sociale dans le CECR: pistes pour scénariser, évaluer etvaloriser l'apprentissage collaboratif, Le Français dans le Monde/ Recherches et applications no: 45, pp. 511-523. Ünsal Y. ve Güneş B. (2003). Bir kitap inceleme çalışması örneği olarak MEB ilköğretim 8. sınıf fen bilgisi ders kitabına fizik konuları yönünden eleştirel bir bakış. Gazi Üniversitesi Kastamonu: Kastamonu Eğitim Dergisi, 11(2), ss. 387-394 Erişim:[https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/6764/91001] Yaguello, M. (2003). Le grand livre de la langue française. Paris: Seuil. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri, 5. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dil Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ertan Kuşçu Bu kişi benim 0000-0001-9945-9943

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 30 Temmuz 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kuşçu, E. (2022). İkinci Yabancı Dil Fransızca Nouveau Bien Sûr! A1.1 Ders Kitabının Yöntemsel Açıdan İncelenmesi. World Language Studies, 2(2), 91-117.