Bu çalışmada, Kıbrıs’ta Osmanlı Döneminde eğitim sistemi ve genel
bir örgün eğitim kurumu olan sıbyan okulları, iptidai, rüştiye,
medreseler, örgün eğitim kurumları dışında yer alan, yaygın eğitim
kurumları olarak faaliyet gösteren camiler, mescitler, tekkeler
ve kütüphaneler farklı açılardan ele alınmaya çalışılmıştır. Çalışmada
belirlenen konu başlıkları ışığında, tarihsel süreç içersinde
geçirmiş oldukları değişim ve dönüşüm kültürü açısından belirli
bir değerlendirmeye tabii tutulmuştur. Tarihsel süreç içersinde
ne tür değişikliklerin ortaya çıktığının tespit edilmesi de çalışmanın
kapsam ve sınırlılıkları içersinde ele alınan konulardan birisi
olmuştur.
In this study, the education system in Cyprus during the Ottoman
Period and the formal education institutions as the part of
elementary schools, madrasas and outside of these, as being active
as formal education institutions; mosques , dervish lodges,
and libraries is tried to be addressed from different points of view
(angles). Topics identified in this study, has been kept specific
evaluation in terms of culture within in the historical process to
determine what kinds of changes that occur and also the scope
and limitations of the study has been one of the topics.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2015 |
Gönderilme Tarihi | 11 Eylül 2015 |
Kabul Tarihi | 29 Eylül 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 2 |
Yakın Doğu Üniversitesi İslam Tetkikleri Merkezi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.