In the teaching of Arabic language, the attitude which student
develop toward the course and learned language is one of the
important factor in determining the success. Based on literature
review, this study aims to shed light on the studies of the attitude
development by evaluating field studies and in the teaching
Arabic foreign language of the attitudes subject. Ultimately, the
effectiveness of the teaching process largely determines the adequacy
of the instruction and guidance of the teachers. Starting
and continuing teaching processes and developing and changing
attitudes of the Arabic teachers will provide significant contributions
to the success of teaching.
Arapça öğretiminde öğrencinin öğrendiği dile ve derse karşı geliştirmiş
olduğu tutumlar başarıyı belirleyen en önemli etmenlerdendir.
Literatür taramasına dayalı bu çalışma, yabancı dil ve
Arapça öğretiminde tutumları konu alan çalışmaları değerlendirerek,
tutum geliştirme çalışmalarına projeksiyon tutmayı amaçlamaktadır.
Sonuçta öğretim sürecinin etkililiğini büyük oranda
öğretmenlerin öğretim ve rehberlik yeterlikleri belirlemektedir.
Arap dilini öğreten öğretmenlerin öğretim süreçlerine başlarken
ve devamında tutum oluşturma, tutum geliştirme ve tutum değiştirme
çalışmaları yapması öğretimin başarıya ulaşmasına önemli
katkılar sağlayacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mayıs 2017 |
Gönderilme Tarihi | 8 Mart 2017 |
Kabul Tarihi | 25 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Yakın Doğu Üniversitesi İslam Tetkikleri Merkezi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.