Din eğitiminin İslam toplumlarında
ne zaman başladığını ve nasıl gerçekleştiğini inceleyebilmek için, ilk dönem
din eğitimcileri olarak adlandırılabilecek âlimlerin eserlerinin incelenmesi
gerekir. Bu tür araştırmalar eski dönem din eğitimi anlayış ve metotları ile
günümüzdekilerin karşılaştırmasını yapabilme açısından önem taşır. Bu çalışmada
öncelikle ilk dönem âlimlerinden olan İbn Sahnun’un eğitime bakış açısı,
kullandığı ve kullanılmasını arzu ettiği metotları, öğrenci ve öğreticiler için
tavsiyeleri incelenmiş, akabinde kendisinden yaklaşık 3 asır sonra gelen bir
âlim olan Zernuci’nin din eğitimi anlayışı, konuyla alakalı eseri, öğrenci ve
öğreticilere yaklaşımı değerlendirilmiştir. Sonrasında ise bu iki âlim arasında
karşılaştırma yapılmıştır. Yapılan bu karşılaştırma ile, aralarında yaklaşık üç
yüz yıllık bir zaman dilimi bulunan bu iki âlimin, İslam eğitimi
anlayışlarındaki metot, içerik ve üsluplarında herhangi bir değişikliğin
meydana gelip gelmediğinin incelenerek, öğrencilerine karşı tutum, davranış ve
düşünce yapılarında farklılıkların oluşup oluşmadığının tespit edilmesini
sağlamıştır. Böylece din eğitiminin geçirdiği aşamalar açısından fikir sahibi
olunması amaçlanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 16 Kasım 2019 |
Kabul Tarihi | 27 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Yakın Doğu Üniversitesi İslam Tetkikleri Merkezi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.