BibTex RIS Kaynak Göster

Avrupa Birliği Dil Politikaları ve Türkiye'nin Avrupa Birliği'ne Uyum Süreci Bağlamında Türkçe'nin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesi

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 2, - , 27.12.2013

Öz

Türkiye‟de ilköğretim ve ortaöğretim kademelerindeki öğrencilerin ana dilini yeterinceöğrenememeleri, bu öğrencilerin yabancı dil öğrenmelerinde kültürel kimlikproblemi yaratacağı gibi o dilin kolay öğrenilmesine de engel olacaktır. Birçokmillet kendi diline sahip çıkmakla birlikte, her bir vatandaşının da en az bir veya iki yabancıdil bilmesini amaçlarken, Türkiye‟de öğrencilerin hem Türkçeyi, hem de yıllarcaeğitimini aldıkları yabancı dili iyi öğrenememeleri, eğitimimizin genel problemlerindenbiridir. Bu bağlamda, Türkçe‟nin bir yabancı dil olarak uluslararası bir kimlik kazanmasındaana dili ve özellikle de yabancı dil olarak öğretilmesine ayrı bir önem verilmeli vekonuya ilişkin dil politikalarının uygulanmasında tutarlı ve kararlı bir yol izlenmelidir.

Avrupa Birliği Dil Politikaları ve Türkiye'nin Avrupa Birliği'ne Uyum Süreci Bağlamında Türkçe'nin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesi

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 2, - , 27.12.2013

Öz

Türkiye‟de ilköğretim ve ortaöğretim kademelerindeki öğrencilerin ana dilini yeterinceöğrenememeleri, bu öğrencilerin yabancı dil öğrenmelerinde kültürel kimlikproblemi yaratacağı gibi o dilin kolay öğrenilmesine de engel olacaktır. Birçokmillet kendi diline sahip çıkmakla birlikte, her bir vatandaşının da en az bir veya iki yabancıdil bilmesini amaçlarken, Türkiye‟de öğrencilerin hem Türkçeyi, hem de yıllarcaeğitimini aldıkları yabancı dili iyi öğrenememeleri, eğitimimizin genel problemlerindenbiridir. Bu bağlamda, Türkçe‟nin bir yabancı dil olarak uluslararası bir kimlik kazanmasındaana dili ve özellikle de yabancı dil olarak öğretilmesine ayrı bir önem verilmeli vekonuya ilişkin dil politikalarının uygulanmasında tutarlı ve kararlı bir yol izlenmelidir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hüsnü Ceylan Bu kişi benim

Murat Yorulmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2013
Gönderilme Tarihi 27 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ceylan, H., & Yorulmaz, M. (2013). Avrupa Birliği Dil Politikaları ve Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne Uyum Süreci Bağlamında Türkçe’nin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesi. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2).
AMA Ceylan H, Yorulmaz M. Avrupa Birliği Dil Politikaları ve Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne Uyum Süreci Bağlamında Türkçe’nin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesi. YSBD. Aralık 2013;1(2).
Chicago Ceylan, Hüsnü, ve Murat Yorulmaz. “Avrupa Birliği Dil Politikaları Ve Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne Uyum Süreci Bağlamında Türkçe’nin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesi”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 1, sy. 2 (Aralık 2013).
EndNote Ceylan H, Yorulmaz M (01 Aralık 2013) Avrupa Birliği Dil Politikaları ve Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne Uyum Süreci Bağlamında Türkçe’nin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesi. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 1 2
IEEE H. Ceylan ve M. Yorulmaz, “Avrupa Birliği Dil Politikaları ve Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne Uyum Süreci Bağlamında Türkçe’nin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesi”, YSBD, c. 1, sy. 2, 2013.
ISNAD Ceylan, Hüsnü - Yorulmaz, Murat. “Avrupa Birliği Dil Politikaları Ve Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne Uyum Süreci Bağlamında Türkçe’nin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesi”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 1/2 (Aralık 2013).
JAMA Ceylan H, Yorulmaz M. Avrupa Birliği Dil Politikaları ve Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne Uyum Süreci Bağlamında Türkçe’nin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesi. YSBD. 2013;1.
MLA Ceylan, Hüsnü ve Murat Yorulmaz. “Avrupa Birliği Dil Politikaları Ve Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne Uyum Süreci Bağlamında Türkçe’nin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesi”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, c. 1, sy. 2, 2013.
Vancouver Ceylan H, Yorulmaz M. Avrupa Birliği Dil Politikaları ve Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne Uyum Süreci Bağlamında Türkçe’nin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesi. YSBD. 2013;1(2).

-