Toplumsal cinsiyet kavramı, toplum tarafından empoze edilen, erkeklik vekadınlıkla ilişkilendirilmiş sosyal ve kültürel normları içermektedir ve kavramıntoplumdaki yansıması kadına ve erkeğe atfedilen rollerden oluşmaktadır.Toplumsal cinsiyet rollerinin sunumunda kitle iletişim araçları içerisinde televizyonunyadsınamaz bir yeri vardır. Bu nedenle, kadın ve erkeğe toplumsal cinsiyet rolleriaçısından bakma eğilimi televizyon reklamlarında da somut bir şekilde yer almaktadır. Buçalışmada, reklamlarda kadına yönelik toplumsal cinsiyet rollerinin nasıl sunulduğunuaçıklamak amacıyla bir reklam içerik analizi irdelenmiştir.
Toplumsal cinsiyet kavramı, toplum tarafından empoze edilen, erkeklik vekadınlıkla ilişkilendirilmiş sosyal ve kültürel normları içermektedir ve kavramıntoplumdaki yansıması kadına ve erkeğe atfedilen rollerden oluşmaktadır.Toplumsal cinsiyet rollerinin sunumunda kitle iletişim araçları içerisinde televizyonunyadsınamaz bir yeri vardır. Bu nedenle, kadın ve erkeğe toplumsal cinsiyet rolleriaçısından bakma eğilimi televizyon reklamlarında da somut bir şekilde yer almaktadır. Buçalışmada, reklamlarda kadına yönelik toplumsal cinsiyet rollerinin nasıl sunulduğunuaçıklamak amacıyla bir reklam içerik analizi irdelenmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2013 |
Gönderilme Tarihi | 27 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 2 |
-