BibTex RIS Kaynak Göster

Reklamlarda Toplumsal Cinsiyet Kavramı ve Kadın İmgesinin Kullanımı; Bir İçerik Analizi

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 2, - , 27.12.2013

Öz

Toplumsal cinsiyet kavramı, toplum tarafından empoze edilen, erkeklik vekadınlıkla ilişkilendirilmiş sosyal ve kültürel normları içermektedir ve kavramıntoplumdaki yansıması kadına ve erkeğe atfedilen rollerden oluşmaktadır.Toplumsal cinsiyet rollerinin sunumunda kitle iletişim araçları içerisinde televizyonunyadsınamaz bir yeri vardır. Bu nedenle, kadın ve erkeğe toplumsal cinsiyet rolleriaçısından bakma eğilimi televizyon reklamlarında da somut bir şekilde yer almaktadır. Buçalışmada, reklamlarda kadına yönelik toplumsal cinsiyet rollerinin nasıl sunulduğunuaçıklamak amacıyla bir reklam içerik analizi irdelenmiştir.

Reklamlarda Toplumsal Cinsiyet Kavramı ve Kadın İmgesinin Kullanımı; Bir İçerik Analizi

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 2, - , 27.12.2013

Öz

Toplumsal cinsiyet kavramı, toplum tarafından empoze edilen, erkeklik vekadınlıkla ilişkilendirilmiş sosyal ve kültürel normları içermektedir ve kavramıntoplumdaki yansıması kadına ve erkeğe atfedilen rollerden oluşmaktadır.Toplumsal cinsiyet rollerinin sunumunda kitle iletişim araçları içerisinde televizyonunyadsınamaz bir yeri vardır. Bu nedenle, kadın ve erkeğe toplumsal cinsiyet rolleriaçısından bakma eğilimi televizyon reklamlarında da somut bir şekilde yer almaktadır. Buçalışmada, reklamlarda kadına yönelik toplumsal cinsiyet rollerinin nasıl sunulduğunuaçıklamak amacıyla bir reklam içerik analizi irdelenmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Duygu Dumanlı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2013
Gönderilme Tarihi 27 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Dumanlı, D. (2013). Reklamlarda Toplumsal Cinsiyet Kavramı ve Kadın İmgesinin Kullanımı; Bir İçerik Analizi. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2).
AMA Dumanlı D. Reklamlarda Toplumsal Cinsiyet Kavramı ve Kadın İmgesinin Kullanımı; Bir İçerik Analizi. YSBD. Aralık 2013;1(2).
Chicago Dumanlı, Duygu. “Reklamlarda Toplumsal Cinsiyet Kavramı Ve Kadın İmgesinin Kullanımı; Bir İçerik Analizi”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 1, sy. 2 (Aralık 2013).
EndNote Dumanlı D (01 Aralık 2013) Reklamlarda Toplumsal Cinsiyet Kavramı ve Kadın İmgesinin Kullanımı; Bir İçerik Analizi. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 1 2
IEEE D. Dumanlı, “Reklamlarda Toplumsal Cinsiyet Kavramı ve Kadın İmgesinin Kullanımı; Bir İçerik Analizi”, YSBD, c. 1, sy. 2, 2013.
ISNAD Dumanlı, Duygu. “Reklamlarda Toplumsal Cinsiyet Kavramı Ve Kadın İmgesinin Kullanımı; Bir İçerik Analizi”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 1/2 (Aralık 2013).
JAMA Dumanlı D. Reklamlarda Toplumsal Cinsiyet Kavramı ve Kadın İmgesinin Kullanımı; Bir İçerik Analizi. YSBD. 2013;1.
MLA Dumanlı, Duygu. “Reklamlarda Toplumsal Cinsiyet Kavramı Ve Kadın İmgesinin Kullanımı; Bir İçerik Analizi”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, c. 1, sy. 2, 2013.
Vancouver Dumanlı D. Reklamlarda Toplumsal Cinsiyet Kavramı ve Kadın İmgesinin Kullanımı; Bir İçerik Analizi. YSBD. 2013;1(2).

-