Sinema günümüzde birçok insan için eğlence ve zaman geçirme faaliyetidir. Birçokyaş grubuna ve farklı alım gücüne sahip insana ulaşabilmesi açısından sinemareklamcılar için her gün daha fazla önem kazanmaktadır. Geçmişten günümüzegelişen reklam ve pazarlama alanındaki kullanılan teknikler açısından en çok kabulgörenlerden biri de sinemada ürün yerleştirmedir. Ürün yerleştirme şirketler için çoksayıda insana aynı anda ulaşma fırsatını vermektedir. Bu nedenle bu çalışmada; Türksinemasında ürün yerleştirmenin en çok kullanıldığı filmlerden, dünya sinemasından, ürünyerleştirme kavramı ve tüketim ilişkisinden örnekler verilecek, Türk sinemasından AsmalıKonak Hayat filmi üzerinde durulacaktır. Çalışmanın amacı filmde kullanılan ürünyerleştirme yönteminin niceliksel ve niteliksel çözümlemesini yaparak ürün yerleştirmeuygulamasına yeni öneriler getirmektir.
Sinema günümüzde birçok insan için eğlence ve zaman geçirme faaliyetidir. Birçokyaş grubuna ve farklı alım gücüne sahip insana ulaşabilmesi açısından sinemareklamcılar için her gün daha fazla önem kazanmaktadır. Geçmişten günümüzegelişen reklam ve pazarlama alanındaki kullanılan teknikler açısından en çok kabulgörenlerden biri de sinemada ürün yerleştirmedir. Ürün yerleştirme şirketler için çoksayıda insana aynı anda ulaşma fırsatını vermektedir. Bu nedenle bu çalışmada; Türksinemasında ürün yerleştirmenin en çok kullanıldığı filmlerden, dünya sinemasından, ürünyerleştirme kavramı ve tüketim ilişkisinden örnekler verilecek, Türk sinemasından AsmalıKonak Hayat filmi üzerinde durulacaktır. Çalışmanın amacı filmde kullanılan ürünyerleştirme yönteminin niceliksel ve niteliksel çözümlemesini yaparak ürün yerleştirmeuygulamasına yeni öneriler getirmektir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2013 |
Gönderilme Tarihi | 27 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 2 |
-