Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

اٌزىف١رضٛاثطٗ، ِٛأؼٗ، ٌٛازِٗ فٟ ضٛء اٌمرآْ اٌىر٠ُ

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 3, 182 - 200, 27.12.2013

Öz

ج عُ أهٍك ػٍ١٘ ٗزث ثٌٛ وغ١شر صمغ ػٍٝ ِٓ ٠قذق ػٍ١٘ ٗزث ثٌٛفف ، فئْ ث٦ٔغجْ إرث وجْ ِغٍّج فف، أ٘ذس ً ّشق د١ٚ ٕٗد١ ٓصٚؽضٗ ٚ ِجإٌٝ غ١ش رٌه ِٓ ث٤فىجَ ثٌضٟ ٟ٘ ِٛمٛع وضخ ثٌفمٗ  دِٗ، ٚف . ُ ٌٚخطٛسر ٘زٖ ثٌمن١ز، فمذ ؽّذد ث٦ع٩ َػٍٝ إه٩ق ث٤فىاجَ ُؽضثفاج. لاجي سعاٛي ص فاٍٝ ص ػٍ١اٗ ٚعاٍُ: ً ) ش ثٌشؽً أخجٖ أٚ لجي ثٌشؽً ٤خ١ ٗ٠ج وجفش فمذ دجء دٙج أفذّ٘ج إرث وف () ّ1 .) دجٌفغك ٚ٨ ٠شِ١ ٗدجٌىفش إ٨ ثسصّذس ػٍ١ ٗإْ ٌُ ٠ىٓ فجفذٗ وزٌه() ً ٚلجي أ٠نج: )٨ ٠شِٟ سؽ ًٌ سؽ٩ً 2 .) ً
َٕذّٗ ٌٙزث ، فٍ١ظ وً ِؼق١ز أٚ ِخجٌفز فٟ ث٨ػضمجد صىْٛ وفشث ف١ؾخ ػٍٝ ثٌّغٍُ أْ ٠ض !. ّ ٠ماٛي ث٦ِاجَ ثٌطقاجٚٞ ِذ١ٕاج ش : )ٚٔغاّٟ أ٘اً لذٍضٕاج ِغاٍّ١ ً ٓسأٞ أ٘اً ثٌغإز ٚثٌؾّجػاز فاٟ ِغا ٌز ثٌضىف١ا ً ِآ أ٘اً اش أفاذث ِؤِٕ١ِ ٓج دثِٛث دّج ؽجء دٗ ثٌٕذٟ ِؼضشف١ ٌٗٚ ، ٓدىً ِج لجٌٗ ٚأخذش دٗ ِقا ّذل١ٚ ، ٓ٨ٔ ىفّ
لذٍضٕج دزٔخ ِج ٌُ ٠غضقٍٗ ، ٚ٨ٔ مٛي : ٨ ٠نش ِغ ث٠٦ّجْ رٔخ ٌّٓ ػٍّٗ ، ٚ٨ ٠خشػ ثٌؼذذ ِآ ث٠٦ّاجْ  ٨
دؾقٛد ِج١(.)3) 

KUR‟AN-I KERİM‟İN IŞIĞINDA TEKFİRİN ŞARTLARI VE MANİLERİ

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 3, 182 - 200, 27.12.2013

Öz

Bu makalede âyetler ıĢığında Müslümanların tekfir meselesi konu edilmiĢ ve Ģu sonuçlaraulaĢılmıĢtır: Küfür, insanın sonradan kazandığı bir vasıftır. Zira her insan fıtrat üzeredoğmaktadır. BaĢkalarını küfürle itham etmek anlamına gelen tekfir dünyada ve ahiretteson derece ağır sonuçlar doğuran bir hükümdür ve gözetilmesi gereken bir takım önĢartları bulunmaktadır. Tekfirin âlimler arasında ittifak edilen bazı Ģartları olduğu gibi,üzerinde ihtilaf bulunan bazı Ģartları da bulunmaktadır. Makalede bu Ģartlar ve etrafındakigörüĢler detaylı bir Ģekilde ele alınarak bunlar karĢılaĢtırılmıĢtır. Tekfir dairesinin sınırınıdaraltan pek çok rivayet bulunmaktadır. Bu rivayetler de makalede ayrıntılı bir ĢekildedeğerlendirilmiĢtir.

ET-TEKFÎR: DAWABITUHU, MEWANİ’UHU, LEWAZİMUHU FÎ DAW’İ’L-KUR’ÂN

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 3, 182 - 200, 27.12.2013

Öz

The Messenger (PBUH) said: “He who says to his brother „O Disbeliever‟, then it returns upon one of them.” He also said: “And he who accuses a believer of Kufr (disbelief) then it is like killing him.” Scholars of Islam discuss the conditions for the judgment of the “takfeer.” For instance, account will not be taken of the appearance of an action of kufr for the one who did not
intend to leave Islam by it and enter into kufr, and likewise account will not be taken of a word spoken by a Muslim which is a saying of kufr, when he does not believe what it means.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Arapça
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Alabalık Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2013
Gönderilme Tarihi 27 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Alabalık, A. (2013). اٌزىف١رضٛاثطٗ، ِٛأؼٗ، ٌٛازِٗ فٟ ضٛء اٌمرآْ اٌىر٠ُ. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 2(3), 182-200.
AMA Alabalık A. اٌزىف١رضٛاثطٗ، ِٛأؼٗ، ٌٛازِٗ فٟ ضٛء اٌمرآْ اٌىر٠ُ. YSBD. Aralık 2013;2(3):182-200.
Chicago Alabalık, Ahmet. “اٌزىف١رضٛاثطٗ، ِٛأؼٗ، ٌٛازِٗ فٟ ضٛء اٌمرآْ اٌىر٠ُ”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 2, sy. 3 (Aralık 2013): 182-200.
EndNote Alabalık A (01 Aralık 2013) اٌزىف١رضٛاثطٗ، ِٛأؼٗ، ٌٛازِٗ فٟ ضٛء اٌمرآْ اٌىر٠ُ. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 2 3 182–200.
IEEE A. Alabalık, “اٌزىف١رضٛاثطٗ، ِٛأؼٗ، ٌٛازِٗ فٟ ضٛء اٌمرآْ اٌىر٠ُ”, YSBD, c. 2, sy. 3, ss. 182–200, 2013.
ISNAD Alabalık, Ahmet. “اٌزىف١رضٛاثطٗ، ِٛأؼٗ، ٌٛازِٗ فٟ ضٛء اٌمرآْ اٌىر٠ُ”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 2/3 (Aralık 2013), 182-200.
JAMA Alabalık A. اٌزىف١رضٛاثطٗ، ِٛأؼٗ، ٌٛازِٗ فٟ ضٛء اٌمرآْ اٌىر٠ُ. YSBD. 2013;2:182–200.
MLA Alabalık, Ahmet. “اٌزىف١رضٛاثطٗ، ِٛأؼٗ، ٌٛازِٗ فٟ ضٛء اٌمرآْ اٌىر٠ُ”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, c. 2, sy. 3, 2013, ss. 182-00.
Vancouver Alabalık A. اٌزىف١رضٛاثطٗ، ِٛأؼٗ، ٌٛازِٗ فٟ ضٛء اٌمرآْ اٌىر٠ُ. YSBD. 2013;2(3):182-200.