ج عُ أهٍك ػٍ١٘ ٗزث ثٌٛ وغ١شر صمغ ػٍٝ ِٓ ٠قذق ػٍ١٘ ٗزث ثٌٛفف ، فئْ ث٦ٔغجْ إرث وجْ ِغٍّج فف، أ٘ذس ً ّشق د١ٚ ٕٗد١ ٓصٚؽضٗ ٚ ِجإٌٝ غ١ش رٌه ِٓ ث٤فىجَ ثٌضٟ ٟ٘ ِٛمٛع وضخ ثٌفمٗ دِٗ، ٚف . ُ ٌٚخطٛسر ٘زٖ ثٌمن١ز، فمذ ؽّذد ث٦ع٩ َػٍٝ إه٩ق ث٤فىاجَ ُؽضثفاج. لاجي سعاٛي ص فاٍٝ ص ػٍ١اٗ ٚعاٍُ: ً ) ش ثٌشؽً أخجٖ أٚ لجي ثٌشؽً ٤خ١ ٗ٠ج وجفش فمذ دجء دٙج أفذّ٘ج إرث وف () ّ1 .) دجٌفغك ٚ٨ ٠شِ١ ٗدجٌىفش إ٨ ثسصّذس ػٍ١ ٗإْ ٌُ ٠ىٓ فجفذٗ وزٌه() ً ٚلجي أ٠نج: )٨ ٠شِٟ سؽ ًٌ سؽ٩ً 2 .) ً
َٕذّٗ ٌٙزث ، فٍ١ظ وً ِؼق١ز أٚ ِخجٌفز فٟ ث٨ػضمجد صىْٛ وفشث ف١ؾخ ػٍٝ ثٌّغٍُ أْ ٠ض !. ّ ٠ماٛي ث٦ِاجَ ثٌطقاجٚٞ ِذ١ٕاج ش : )ٚٔغاّٟ أ٘اً لذٍضٕاج ِغاٍّ١ ً ٓسأٞ أ٘اً ثٌغإز ٚثٌؾّجػاز فاٟ ِغا ٌز ثٌضىف١ا ً ِآ أ٘اً اش أفاذث ِؤِٕ١ِ ٓج دثِٛث دّج ؽجء دٗ ثٌٕذٟ ِؼضشف١ ٌٗٚ ، ٓدىً ِج لجٌٗ ٚأخذش دٗ ِقا ّذل١ٚ ، ٓ٨ٔ ىفّ
لذٍضٕج دزٔخ ِج ٌُ ٠غضقٍٗ ، ٚ٨ٔ مٛي : ٨ ٠نش ِغ ث٠٦ّجْ رٔخ ٌّٓ ػٍّٗ ، ٚ٨ ٠خشػ ثٌؼذذ ِآ ث٠٦ّاجْ ٨
دؾقٛد ِج١(.)3)
Bu makalede âyetler ıĢığında Müslümanların tekfir meselesi konu edilmiĢ ve Ģu sonuçlaraulaĢılmıĢtır: Küfür, insanın sonradan kazandığı bir vasıftır. Zira her insan fıtrat üzeredoğmaktadır. BaĢkalarını küfürle itham etmek anlamına gelen tekfir dünyada ve ahiretteson derece ağır sonuçlar doğuran bir hükümdür ve gözetilmesi gereken bir takım önĢartları bulunmaktadır. Tekfirin âlimler arasında ittifak edilen bazı Ģartları olduğu gibi,üzerinde ihtilaf bulunan bazı Ģartları da bulunmaktadır. Makalede bu Ģartlar ve etrafındakigörüĢler detaylı bir Ģekilde ele alınarak bunlar karĢılaĢtırılmıĢtır. Tekfir dairesinin sınırınıdaraltan pek çok rivayet bulunmaktadır. Bu rivayetler de makalede ayrıntılı bir ĢekildedeğerlendirilmiĢtir.
The Messenger (PBUH) said: “He who says to his brother „O Disbeliever‟, then it returns upon one of them.” He also said: “And he who accuses a believer of Kufr (disbelief) then it is like killing him.” Scholars of Islam discuss the conditions for the judgment of the “takfeer.” For instance, account will not be taken of the appearance of an action of kufr for the one who did not
intend to leave Islam by it and enter into kufr, and likewise account will not be taken of a word spoken by a Muslim which is a saying of kufr, when he does not believe what it means.
Birincil Dil | Arapça |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2013 |
Gönderilme Tarihi | 27 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 3 |
Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, Açık Erişimli bir dergidir ve yayımladığı içeriği doğrudan açık erişime sunar. Dergi, yayımladığı içerikle bilimin Açık Erişim politikasıyla desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Okurlar, ticari amaç haricinde, yayıncı ya da yazardan izin almadan dergi makalelerinin tam metnini okuyabilir, indirebilir, kopyalayabilir, arayabilir ve link sağlayabilir. Derginin tüm içeriği okura ya da okurun dahil olduğu kuruma ücretsiz olarak sunulur. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile yayınlanmaktadır. Dergi, Libre Açık Erişim sağlama politikasını benimsemiştir. Ayrıca Budapeşte Açık Erişim Deklarasyonunu (BOAI) imzalamıştır (Tıklayınız). Yalova Sosyal Bilimler Dergisi Committee on Publication Ethics (COPE) ve World Association of Medical Editors (WAME) yayın etiği ilkelerini benimsemiştir.