BibTex RIS Kaynak Göster

Farisilik ve Rabbiler

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 4, - , 30.12.2013

Öz

Farisiler ve Sadukiler, ölümden sonraki hayat ilkesinde birbiriyle anlaşmazlığa düşmüşlerdir.Sadukiler, ölümden sonra ruhun varlığını devam ettirdiği inancını reddettiği halde;Farisiler, iyi ruhun ölümden sonra bir başka bedene geçerek varlığını devam ettireceğidüşüncesine sahiptir. Ayrıca, kader ve hür irade konusunda da farklı görüşlere sahiptirler.Sadukiler, önceden belirlenmiş kader anlayışını reddederken; Farisiler, kaderi ve hüriradeyi kabul etmişlerdir. Kutsal kitap içinde yazılı olarak kayıt altına alınmış yazılı yasalarıile, antik dönemlerden itibaren ağızdan ağza aktarılmış sözlü yasalardan oluşmuş olaniki yönlü Tevrat; milattan sonra 70 yıllarında Rabbinik düşüncenin ana temasını oluşturmuştur.Farisiler, sözlü Tevrat kavramını, Sadukilere karşı kurdukları kendi otoritelerinihaklı göstermede kullanmışlardır. Farisiler, kapsamlı olarak, Yahve’nin yasasını denetimaltına alan ussallaşma hareketine dayanmıştır. Dünyevi mülk ve servet düşüncesi, artıkkabul edilir olmuştur. Yalnızca, iyi hayat sürmek bir ödül olarak kabul görmemiş; budünyada verilmiş bir ödül olduğu görüşü bu düşünceye katılmıştır. Yine de, Tanrı’nın budünyadaki kutsaması, toplam ödülünün küçük bir kısmını oluşturmuş değildir. Üstelik, budünyada bir adamın başarılı ve varlıklı olması, yaşamıyla Tanrı hoşnutluğuna erişmişbulunduğunun olumlu bir delili olarak görülmüştür. Sırf bu yüzden, öbür dünyada daödülünü umabileceği imanı benimsenmiştir.

Farisilik ve Rabbiler

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 4, - , 30.12.2013

Öz

Farisiler ve Sadukiler, ölümden sonraki hayat ilkesinde birbiriyle anlaşmazlığa düşmüşlerdir.Sadukiler, ölümden sonra ruhun varlığını devam ettirdiği inancını reddettiği halde;Farisiler, iyi ruhun ölümden sonra bir başka bedene geçerek varlığını devam ettireceğidüşüncesine sahiptir. Ayrıca, kader ve hür irade konusunda da farklı görüşlere sahiptirler.Sadukiler, önceden belirlenmiş kader anlayışını reddederken; Farisiler, kaderi ve hüriradeyi kabul etmişlerdir. Kutsal kitap içinde yazılı olarak kayıt altına alınmış yazılı yasalarıile, antik dönemlerden itibaren ağızdan ağza aktarılmış sözlü yasalardan oluşmuş olaniki yönlü Tevrat; milattan sonra 70 yıllarında Rabbinik düşüncenin ana temasını oluşturmuştur.Farisiler, sözlü Tevrat kavramını, Sadukilere karşı kurdukları kendi otoritelerinihaklı göstermede kullanmışlardır. Farisiler, kapsamlı olarak, Yahve’nin yasasını denetimaltına alan ussallaşma hareketine dayanmıştır. Dünyevi mülk ve servet düşüncesi, artıkkabul edilir olmuştur. Yalnızca, iyi hayat sürmek bir ödül olarak kabul görmemiş; budünyada verilmiş bir ödül olduğu görüşü bu düşünceye katılmıştır. Yine de, Tanrı’nın budünyadaki kutsaması, toplam ödülünün küçük bir kısmını oluşturmuş değildir. Üstelik, budünyada bir adamın başarılı ve varlıklı olması, yaşamıyla Tanrı hoşnutluğuna erişmişbulunduğunun olumlu bir delili olarak görülmüştür. Sırf bu yüzden, öbür dünyada daödülünü umabileceği imanı benimsenmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kürşat Haldun Akalın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2013
Gönderilme Tarihi 30 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Akalın, K. H. (2013). Farisilik ve Rabbiler. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 2(4).
AMA Akalın KH. Farisilik ve Rabbiler. YSBD. Aralık 2013;2(4).
Chicago Akalın, Kürşat Haldun. “Farisilik Ve Rabbiler”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 2, sy. 4 (Aralık 2013).
EndNote Akalın KH (01 Aralık 2013) Farisilik ve Rabbiler. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 2 4
IEEE K. H. Akalın, “Farisilik ve Rabbiler”, YSBD, c. 2, sy. 4, 2013.
ISNAD Akalın, Kürşat Haldun. “Farisilik Ve Rabbiler”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 2/4 (Aralık 2013).
JAMA Akalın KH. Farisilik ve Rabbiler. YSBD. 2013;2.
MLA Akalın, Kürşat Haldun. “Farisilik Ve Rabbiler”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, c. 2, sy. 4, 2013.
Vancouver Akalın KH. Farisilik ve Rabbiler. YSBD. 2013;2(4).