Bu çalışmanın amacı, genelde ön planda olmayan bir konuyu incelemek ve tartışmayasunmaktır. Çalışmada, Avrupa Birliği’nin kuruluşundan bu yana eşitlik ilkesine önemvermesine ve üyeleri arasında eşitliği gerçekleştirme çabasına rağmen eşitlik ilkesineaykırı hareket etmesi Birliğin dil politikası örneği ile anlatılmaya çalışılacaktır. 23 resmidile sahip olan Avrupa Birliği bir taraftan çok dilliliğe önem vermekte, öte yandan çalışmaortamında ve bilgi erişiminde İngilizce, Fransızca ve Almancanın ağırlığı hissedilmekte,hatta birçok alanda İngilizcenin baskınlığından dahi bahsedilebilmektedir. Çalışmada,dil politikasının tarihsel süreci ve resmi altyapısı, çok dilliliğin maliyeti ve faydaları, dilpolitikasının uygulanması ve temel sorunları, İngilizcenin baskınlığı, tek ortak dil seçeneğininolumlu ve olumsuz yönleri ve Avrupa Birliği’nin dil sorununa çözüm çabaları anlatılacaktır.
Bu çalışmanın amacı, genelde ön planda olmayan bir konuyu incelemek ve tartışmayasunmaktır. Çalışmada, Avrupa Birliği’nin kuruluşundan bu yana eşitlik ilkesine önemvermesine ve üyeleri arasında eşitliği gerçekleştirme çabasına rağmen eşitlik ilkesineaykırı hareket etmesi Birliğin dil politikası örneği ile anlatılmaya çalışılacaktır. 23 resmidile sahip olan Avrupa Birliği bir taraftan çok dilliliğe önem vermekte, öte yandan çalışmaortamında ve bilgi erişiminde İngilizce, Fransızca ve Almancanın ağırlığı hissedilmekte,hatta birçok alanda İngilizcenin baskınlığından dahi bahsedilebilmektedir. Çalışmada,dil politikasının tarihsel süreci ve resmi altyapısı, çok dilliliğin maliyeti ve faydaları, dilpolitikasının uygulanması ve temel sorunları, İngilizcenin baskınlığı, tek ortak dil seçeneğininolumlu ve olumsuz yönleri ve Avrupa Birliği’nin dil sorununa çözüm çabaları anlatılacaktır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2013 |
Gönderilme Tarihi | 30 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 3 Sayı: 5 |