Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Yöneticilerinin İletişim Becerileri İle Çatışmayı Yönetme Stratejileri Arasındaki İlişki

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 12, 349 - 364, 28.12.2016

Öz

Bu araştırmada okul yöneticilerinin iletişim becerileri ile kullandıkları çatışmayı yönetme stratejileri arasındaki ilişkiyi belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini İstanbul ili Kartal ilçesindeki ilkokul ve ortaokullarda görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmaya tabakalı küme örneklemi yöntemine göre 15 resmi ilkokul ve 15 resmi ortaokulda çalışan 744 öğretmen katılmıştır. Veriler, İletişim Becerileri Ölçeği ve Çatışma Yönetimi Stratejileri Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizinde yüzde, aritmetik ortalama, t testi ve korelasyon analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda ilkokul ve ortaokul yöneticilerinin iletişim becerilerinin yüksek ve etkili düzeyde olduğu, çatışma yönetimi stratejilerinden en fazla uyma, en az hükmetme stratejilerini kullandıkları belirlenmiştir. Ayrıca, okul yöneticilerinin iletişim becerileri ile kullandıkları çatışma yönetimi stratejileri arasında pozitif yönde yüksek düzeyde bir ilişki olduğu belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Açıkalın, A. (1998). Toplumsal Kurumsal ve Teknik Yönleriyle Okul Yöneticiliği. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Ada, Ş., Çelik, Z., Küçükali, R. ve Manafzadehtabriz, S. (2015). Okul Yöneticilerinin İletişim Becerilerine İlişkin Yönetici ve Öğretmenlerin Algılama Düzeyleri (Erzurum İli Örneği). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(1): 101-114.
  • Akın, M. (2008). Örgütlerde Çatışma, Örgütsel Davranışta Seçme Konular, (Editörler: Mahmut Özdevecioğlu, Himmet Karadal), İlke Yayınevi, Ankara.
  • Başar, H. (1997). Sınıf Yönetimi. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Başaran, İ. E. (2000). Eğitim Yönetimi Nitelikli Okul. Ankara: Feryal Matbaası.
  • Başaran, İ. E. (2004). Yönetimde İnsan İlişkileri, Yönetsel Davranış. Nobel Yayın Dağıtım, İstanbul.
  • Bayar, A. (2015). Bir Örgüt Olarak Okulda Meydana Gelen Çatışma Nedenleri ve Çözüm Yollarına Yönelik Okul Müdürlerinin Görüşleri. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(3):130-141.
  • Bursalıoğlu, Z. (2010). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış. Ankara: Pegem Akademi.
  • Bursalıoğlu, Z. (2012). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış 17. Basım, Ankara: Pegem Akademi.
  • Büte, M. ve Balcı A. (2010). Bağımsız Anaokulu Yöneticilerinin Bakış Açısından Okul Yönetimi Süreçlerinin İşleyişi ve Sorunlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi. 64: 485-511.
Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 12, 349 - 364, 28.12.2016

Öz

Kaynakça

  • Açıkalın, A. (1998). Toplumsal Kurumsal ve Teknik Yönleriyle Okul Yöneticiliği. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Ada, Ş., Çelik, Z., Küçükali, R. ve Manafzadehtabriz, S. (2015). Okul Yöneticilerinin İletişim Becerilerine İlişkin Yönetici ve Öğretmenlerin Algılama Düzeyleri (Erzurum İli Örneği). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(1): 101-114.
  • Akın, M. (2008). Örgütlerde Çatışma, Örgütsel Davranışta Seçme Konular, (Editörler: Mahmut Özdevecioğlu, Himmet Karadal), İlke Yayınevi, Ankara.
  • Başar, H. (1997). Sınıf Yönetimi. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Başaran, İ. E. (2000). Eğitim Yönetimi Nitelikli Okul. Ankara: Feryal Matbaası.
  • Başaran, İ. E. (2004). Yönetimde İnsan İlişkileri, Yönetsel Davranış. Nobel Yayın Dağıtım, İstanbul.
  • Bayar, A. (2015). Bir Örgüt Olarak Okulda Meydana Gelen Çatışma Nedenleri ve Çözüm Yollarına Yönelik Okul Müdürlerinin Görüşleri. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(3):130-141.
  • Bursalıoğlu, Z. (2010). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış. Ankara: Pegem Akademi.
  • Bursalıoğlu, Z. (2012). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış 17. Basım, Ankara: Pegem Akademi.
  • Büte, M. ve Balcı A. (2010). Bağımsız Anaokulu Yöneticilerinin Bakış Açısından Okul Yönetimi Süreçlerinin İşleyişi ve Sorunlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi. 64: 485-511.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mine Süren Kaymak

Sultan Bilge Keskinkılıç Kara

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 31 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Kaymak, M. S., & Keskinkılıç Kara, S. B. (2016). Okul Yöneticilerinin İletişim Becerileri İle Çatışmayı Yönetme Stratejileri Arasındaki İlişki. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 6(12), 349-364.
AMA Kaymak MS, Keskinkılıç Kara SB. Okul Yöneticilerinin İletişim Becerileri İle Çatışmayı Yönetme Stratejileri Arasındaki İlişki. YSBD. Aralık 2016;6(12):349-364.
Chicago Kaymak, Mine Süren, ve Sultan Bilge Keskinkılıç Kara. “Okul Yöneticilerinin İletişim Becerileri İle Çatışmayı Yönetme Stratejileri Arasındaki İlişki”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 6, sy. 12 (Aralık 2016): 349-64.
EndNote Kaymak MS, Keskinkılıç Kara SB (01 Aralık 2016) Okul Yöneticilerinin İletişim Becerileri İle Çatışmayı Yönetme Stratejileri Arasındaki İlişki. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 6 12 349–364.
IEEE M. S. Kaymak ve S. B. Keskinkılıç Kara, “Okul Yöneticilerinin İletişim Becerileri İle Çatışmayı Yönetme Stratejileri Arasındaki İlişki”, YSBD, c. 6, sy. 12, ss. 349–364, 2016.
ISNAD Kaymak, Mine Süren - Keskinkılıç Kara, Sultan Bilge. “Okul Yöneticilerinin İletişim Becerileri İle Çatışmayı Yönetme Stratejileri Arasındaki İlişki”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 6/12 (Aralık 2016), 349-364.
JAMA Kaymak MS, Keskinkılıç Kara SB. Okul Yöneticilerinin İletişim Becerileri İle Çatışmayı Yönetme Stratejileri Arasındaki İlişki. YSBD. 2016;6:349–364.
MLA Kaymak, Mine Süren ve Sultan Bilge Keskinkılıç Kara. “Okul Yöneticilerinin İletişim Becerileri İle Çatışmayı Yönetme Stratejileri Arasındaki İlişki”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, c. 6, sy. 12, 2016, ss. 349-64.
Vancouver Kaymak MS, Keskinkılıç Kara SB. Okul Yöneticilerinin İletişim Becerileri İle Çatışmayı Yönetme Stratejileri Arasındaki İlişki. YSBD. 2016;6(12):349-64.