Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

E.T.A Hoffmann’ın Altın Saksı Eserindeki Romantik Unsurlar

Yıl 2020, Cilt: 10 Sayı: 20, 32 - 38, 30.04.2020

Öz

18. yüzyıl Avrupa’sında rasyonalizmi baş tacı eden Klasisizm
akımına bir tepki olarak doğan Romantizm Akımı rasyonel düşüncenin arka plana
ittiği duygu ve sezgi dünyasını ve yaratıcı imgelem gücünü güncel yaşamın
temeline yerleştirmiştir. Bu şekilde tarihsel alanın dışına itilen insana özgü
olan doğal alana radikal bir dönüş gerçekleşmiştir. Avrupa’yı kökten sarsan bu dönüm,
Alman Edebiyatında da etkisini göstermiştir ve 1797’den 1830’a kadar süren süre
zarfında kimi zaman kültürel bir reform aracı rolü üstlenmiş, kimi zaman Alman
ulusunu yeniden birleştirme amacına hizmet etmiştir. Prusya kökenli bir ailenin
oğlu olarak dünyaya gelen
Ernst Theodor Wilhelm Hoffmann da romantizm akımının
etkisinde kalarak gerçek ile hayal dünyası arasındaki duvara ayna tutan eserler
kaleme almıştır. Hoffmann’nın Altın Saksı
eserini odak noktasına alan bu çalışmanın amacı da bahsi geçen eserin romantik
döneme özgü unsurları ve sıradan gerçekliğin temelindeki romantik gerçek
dışılığı
ne şekilde somutlaştırdığıdır.








Kaynakça

  • KaynakçaAytaç, Gürsel. (2011). Klasik Alman Dil Felsefesi Metinleri. Ankara: Phoenix Yayınevi. Copleston, Frederick. (1996). Felsefe Tarihi Alman İdealizmi. (Çev). Aziz Yardımlı. İstanbul: İdea. Fichte, Johann Gottlieb. (1889). The Sicence of Rights. London: Trünber Co.Herder, J. G. (1880). “İnsanlık Tarihi Felsefesi Üzerine Düşünceler”. (Çev.) D. Özlem. (Der.) D. Özlem & G. Ateşoğlu. İçinde: Tarih Felsefesi: Seçme Metinler (2014). Ankara: Doğu Batı. Hoffmann, E.T.A (2008). “Seçme Masallar". Hasan Ali Yücel Klasikler Dizisi. (Çev) İris Kantemir. İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları.Kılıçarslan, Eyüb Ali & Ateşoğlu, Güçlü. (2006). Alman İdealizmi I: Fichte. Ankara: Doğu Batı Yayınları.Krall, Leo-Friedler Leonhard (1981). Deutsche Literaturgeschichte. Bamberg: C.C. Büchners Verlag. Megill, Allan. (2008). Aşırılığın Peygamberleri. (Çev.) Tuncay Birkan. Ankara: Ayraç. Özlem, Doğan. (2004). Tarih Felsefesi. İstanbul: İnkılâp. Schelling, Friedrich Wilhelm (2016). “Real ve İdeal Olanın Doğadaki Bağıntısı Üstüne”. (Çev.) Ö. N. Soykan. İçinde: Schelling Yaşamı Felsefesi Yapıtları. İstanbul: Bilge Kültür Sanat.Schleiermacher, F . Daniel Emst (1977). Hermeneutik und Kritik. (Hrsg. von) Manfred Frank. Frankfurt am Main: Suhrkamp Verlag. Schmitt, Hans-Jürgen (1974). Romantik I. Die deutsche Literatur in Text und Darstellung. Stuttgart: Reclam Verlag.
Yıl 2020, Cilt: 10 Sayı: 20, 32 - 38, 30.04.2020

Öz

Kaynakça

  • KaynakçaAytaç, Gürsel. (2011). Klasik Alman Dil Felsefesi Metinleri. Ankara: Phoenix Yayınevi. Copleston, Frederick. (1996). Felsefe Tarihi Alman İdealizmi. (Çev). Aziz Yardımlı. İstanbul: İdea. Fichte, Johann Gottlieb. (1889). The Sicence of Rights. London: Trünber Co.Herder, J. G. (1880). “İnsanlık Tarihi Felsefesi Üzerine Düşünceler”. (Çev.) D. Özlem. (Der.) D. Özlem & G. Ateşoğlu. İçinde: Tarih Felsefesi: Seçme Metinler (2014). Ankara: Doğu Batı. Hoffmann, E.T.A (2008). “Seçme Masallar". Hasan Ali Yücel Klasikler Dizisi. (Çev) İris Kantemir. İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları.Kılıçarslan, Eyüb Ali & Ateşoğlu, Güçlü. (2006). Alman İdealizmi I: Fichte. Ankara: Doğu Batı Yayınları.Krall, Leo-Friedler Leonhard (1981). Deutsche Literaturgeschichte. Bamberg: C.C. Büchners Verlag. Megill, Allan. (2008). Aşırılığın Peygamberleri. (Çev.) Tuncay Birkan. Ankara: Ayraç. Özlem, Doğan. (2004). Tarih Felsefesi. İstanbul: İnkılâp. Schelling, Friedrich Wilhelm (2016). “Real ve İdeal Olanın Doğadaki Bağıntısı Üstüne”. (Çev.) Ö. N. Soykan. İçinde: Schelling Yaşamı Felsefesi Yapıtları. İstanbul: Bilge Kültür Sanat.Schleiermacher, F . Daniel Emst (1977). Hermeneutik und Kritik. (Hrsg. von) Manfred Frank. Frankfurt am Main: Suhrkamp Verlag. Schmitt, Hans-Jürgen (1974). Romantik I. Die deutsche Literatur in Text und Darstellung. Stuttgart: Reclam Verlag.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İnci Aras 0000-0002-7237-3901

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2020
Gönderilme Tarihi 2 Ekim 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 20

Kaynak Göster

APA Aras, İ. (2020). E.T.A Hoffmann’ın Altın Saksı Eserindeki Romantik Unsurlar. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 10(20), 32-38.
AMA Aras İ. E.T.A Hoffmann’ın Altın Saksı Eserindeki Romantik Unsurlar. YSBD. Nisan 2020;10(20):32-38.
Chicago Aras, İnci. “E.T.A Hoffmann’ın Altın Saksı Eserindeki Romantik Unsurlar”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 10, sy. 20 (Nisan 2020): 32-38.
EndNote Aras İ (01 Nisan 2020) E.T.A Hoffmann’ın Altın Saksı Eserindeki Romantik Unsurlar. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 10 20 32–38.
IEEE İ. Aras, “E.T.A Hoffmann’ın Altın Saksı Eserindeki Romantik Unsurlar”, YSBD, c. 10, sy. 20, ss. 32–38, 2020.
ISNAD Aras, İnci. “E.T.A Hoffmann’ın Altın Saksı Eserindeki Romantik Unsurlar”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 10/20 (Nisan 2020), 32-38.
JAMA Aras İ. E.T.A Hoffmann’ın Altın Saksı Eserindeki Romantik Unsurlar. YSBD. 2020;10:32–38.
MLA Aras, İnci. “E.T.A Hoffmann’ın Altın Saksı Eserindeki Romantik Unsurlar”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, c. 10, sy. 20, 2020, ss. 32-38.
Vancouver Aras İ. E.T.A Hoffmann’ın Altın Saksı Eserindeki Romantik Unsurlar. YSBD. 2020;10(20):32-8.