Derleme
PDF Zotero Mendeley EndNote BibTex Kaynak Göster

Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının Marka İmajına Etkisi: Türkcell Markası Örneği

Yıl 2020, Cilt 10, Sayı 21, 1 - 8, 15.10.2020

Öz

ÖZET Değişen ve gelişen marka anlayışında, günümüzde tüketicilerin artık tercih etmiş olduğu markalardan beklentileri içerisinde sunmuş oldukları ürün ya da hizmetin yanı sıra, çeşitli sosyal sorunlara karşı duyarlı hareket etmelerini ve bu sorunlara karşı sorumluluk göstermeleri de yer almaktadır. Sosyal sorumluluğun önemi burada bir kez daha karşımıza çıkmaktadır. Sosyal sorumluluk kavramı, zaman içerisinde gelişim göstermiş “Kurumsal Sosyal Sorumluluk” anlayışı ile farklı bir boyut kazanmıştır. Sosyal sorumluluk çalışmalarının marka imajı açısından katkı sağladığı son dönemlerde yadsınamaz bir duruma gelmiştir. Markanın güven vaadi oluşturabilmesi için sosyal sorumluluk kampanyalarını güçlü ve dikkat çekici bir biçimde hazırlaması markanın tutunabilmesi için gerekli olan marka imajının da oluşabilmesi yönünde de markanın bel kemiği durumuna gelmiştir. Sosyal sorumluluk çalışmalarının markalar için büyük önem taşıdığı yadsınamaz bir gerçektir. Bir markanın sosyal sorumluluk çalışmalarının bulunması o markanın güven sağlaması ve tüketici marka arasında aidiyet oluşturması, güçlü bir imaj yaratması ve de itibar yönetimi sağlayabilmesi açısından oldukça önem arz etmektedir. Bu çalışmada, markaların sosyal sorumluluk faaliyetlerinin nasıl yürüttüğü hakkında bilgi verildikten sonra, Türkcell markasının yürüttüğü sosyal sorumluluk çalışmaları ve bu çalışmaların markaya kazandırdığı güven, imaj ve itibar üzerinde durulacaktır. Anahtar Kelimeler: Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Türkcell, Marka, İmaj, Gönüllülük.

Kaynakça

  • KAYNAKÇA
  • Bozkurt, İ. (2000). Bütünleşik Pazarlama İletişimi. MediaCat Kitapları. Ankara: Kapital Yayınları. Chich, H. (2005). The Effect of Brand Image on Public Relations Perceptions and Customer Loyalty, International Journal of Management. Fombrun, C. (1996). Reputation: Realizing Value from the Corporate Image, Boston. Hasanoğlu, M. (2002). Örgüt Kültürü. İnsan ve İş Dergisi, (16), 51. Helm, S. (2005). Academic Resarch Designing a Formative Measure for Corporate Reputation, Corporate Reputation Review. Keller, K. L. (1993). Conceptualizing, Measuring and Managing Customer Based Brand Equity, Journal of Marketing. Kotler, P. ve Lee N. (2008). Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Çev:Sibel Kaçamak, İstanbul: MediaCat Kitapları. Peltekoğlu, F. Halkla İlişkiler Nedir?, İstanbul: Beta Yayınları. Perry A., Wisnom D., (2004). Markaların DNA’sı Essiz ve Dayanıklı Markalar Yaratmanın Kuralları, çev. Zeynep Yılmaz, İstanbul: MediaCat Kitapları, Rayner, J. (2003). Managing Reputational Risk, Chichester. Schwaiger, M. (2004). Components and Parameters of Corporate Reputation - An Emprical Study, Schmalenbach Business Review. USA. Uztuğ, F. (2002). Markan Kadar Konuş: Marka İletişimi Stratejileri, İstanbul: Media Cat Kitapları. https://www.turkcell.com.tr/tr/hakkimizda/sosyal-sorumluluk/toplumsal-sorumluluk-projelerimiz/kardelenler (Erişim Tarihi: 15.05.2019) https://www.turkcell.com.tr/tr/hakkimizda/sosyal-sorumluluk/toplumsal-sorumluluk-projelerimiz/turkcell-zeka-gucu-projesi (Erişim Tarihi: 15.05.2019) https://www.turkcell.com.tr/tr/hakkimizda/sosyal-sorumluluk/toplumsal-sorumluluk-projelerimiz/engel-tanimayanlar (Erişim Tarihi: 15.05.2019) https://www.turkcell.com.tr/tr/hakkimizda/sosyal-sorumluluk/toplumsal-sorumluluk-projelerimiz/merhaba-umut (Erişim Tarihi: 16.05.2019) https://www.turkcell.com.tr/tr/hakkimizda/sosyal-sorumluluk/toplumsal-sorumluluk-projelerimiz/ekonomiye-kadin-gucu (Erişim Tarihi: 16.05.2019) https://www.turkcell.com.tr/tr/hakkimizda/sosyal-sorumluluk/toplumsal-sorumluluk-projelerimiz/turkcell-diyalog-muzesi (Erişim Tarihi: 16.05.2019) http://www.turkcelldiyalogmuzesi.com/hakkimizda (Erişim Tarihi: 16.05.2019)

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyal
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İpek SUCU (Sorumlu Yazar)
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
0000-0002-6298-7918
Türkiye

Yayımlanma Tarihi 15 Ekim 2020
Başvuru Tarihi 23 Nisan 2020
Kabul Tarihi 7 Eylül 2020
Yayınlandığı Sayı Yıl 2020, Cilt 10, Sayı 21

Kaynak Göster

Bibtex @derleme { yalovasosbil725893, journal = {Yalova Sosyal Bilimler Dergisi}, issn = {2146-1333}, eissn = {2146-1406}, address = {}, publisher = {Yalova Üniversitesi}, year = {2020}, volume = {10}, pages = {1 - 8}, doi = {}, title = {Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının Marka İmajına Etkisi: Türkcell Markası Örneği}, key = {cite}, author = {Sucu, İpek} }
APA Sucu, İ. (2020). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının Marka İmajına Etkisi: Türkcell Markası Örneği . Yalova Sosyal Bilimler Dergisi , 10 (21) , 1-8 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/yalovasosbil/issue/57136/725893
MLA Sucu, İ. "Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının Marka İmajına Etkisi: Türkcell Markası Örneği" . Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 10 (2020 ): 1-8 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/yalovasosbil/issue/57136/725893>
Chicago Sucu, İ. "Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının Marka İmajına Etkisi: Türkcell Markası Örneği". Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 10 (2020 ): 1-8
RIS TY - JOUR T1 - Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının Marka İmajına Etkisi: Türkcell Markası Örneği AU - İpek Sucu Y1 - 2020 PY - 2020 N1 - DO - T2 - Yalova Sosyal Bilimler Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 1 EP - 8 VL - 10 IS - 21 SN - 2146-1333-2146-1406 M3 - UR - Y2 - 2020 ER -
EndNote %0 Yalova Sosyal Bilimler Dergisi Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının Marka İmajına Etkisi: Türkcell Markası Örneği %A İpek Sucu %T Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının Marka İmajına Etkisi: Türkcell Markası Örneği %D 2020 %J Yalova Sosyal Bilimler Dergisi %P 2146-1333-2146-1406 %V 10 %N 21 %R %U
ISNAD Sucu, İpek . "Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının Marka İmajına Etkisi: Türkcell Markası Örneği". Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 10 / 21 (Ekim 2020): 1-8 .
AMA Sucu İ. Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının Marka İmajına Etkisi: Türkcell Markası Örneği. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi. 2020; 10(21): 1-8.
Vancouver Sucu İ. Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının Marka İmajına Etkisi: Türkcell Markası Örneği. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi. 2020; 10(21): 1-8.
IEEE İ. Sucu , "Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının Marka İmajına Etkisi: Türkcell Markası Örneği", Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, c. 10, sayı. 21, ss. 1-8, Eki. 2020


logo.png    2016-11-01-icerik.jpg    DRJI-500x190.jpg    idealonline%20logo%20(2).png    logo.png   logo.png