Değişen ve gelişen marka anlayışında, günümüzde tüketicilerin artık tercih etmiş olduğu
markalardan beklentileri içerisinde sunmuş oldukları ürün ya da hizmetin yanı sıra, çeşitli
sosyal sorunlara karşı duyarlı hareket etmelerini ve bu sorunlara karşı sorumluluk
göstermeleri de yer almaktadır. Sosyal sorumluluğun önemi burada bir kez daha
karşımıza çıkmaktadır. Sosyal sorumluluk kavramı, zaman içerisinde gelişim göstermiş
“Kurumsal Sosyal Sorumluluk” anlayışı ile farklı bir boyut kazanmıştır. Sosyal
sorumluluk çalışmalarının marka imajı açısından katkı sağladığı son dönemlerde
yadsınamaz bir duruma gelmiştir. Markanın güven vaadi oluşturabilmesi için sosyal
sorumluluk kampanyalarını güçlü ve dikkat çekici bir biçimde hazırlaması markanın
tutunabilmesi için gerekli olan marka imajının da oluşabilmesi yönünde de markanın bel
kemiği durumuna gelmiştir.
Sosyal sorumluluk çalışmalarının markalar için büyük önem taşıdığı yadsınamaz bir
gerçektir. Bir markanın sosyal sorumluluk çalışmalarının bulunması o markanın güven
sağlaması ve tüketici marka arasında aidiyet oluşturması, güçlü bir imaj yaratması ve de
itibar yönetimi sağlayabilmesi açısından oldukça önem arz etmektedir. Bu çalışmada,
markaların sosyal sorumluluk faaliyetlerinin nasıl yürüttüğü hakkında bilgi verildikten
sonra, Türkcell markasının yürüttüğü sosyal sorumluluk çalışmaları ve bu çalışmaların
markaya kazandırdığı güven, imaj ve itibar üzerinde durulacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 14 Ekim 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2022 |
Gönderilme Tarihi | 23 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 2 |
-