Düzeltme
BibTex RIS Kaynak Göster

Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının Marka İmajına Etkisi: Turkcell Markası Örneği

Yıl 2022, Cilt: 12 Sayı: 2, 140 - 147, 15.10.2022

Öz

Değişen ve gelişen marka anlayışında, günümüzde tüketicilerin artık tercih etmiş olduğu
markalardan beklentileri içerisinde sunmuş oldukları ürün ya da hizmetin yanı sıra, çeşitli
sosyal sorunlara karşı duyarlı hareket etmelerini ve bu sorunlara karşı sorumluluk
göstermeleri de yer almaktadır. Sosyal sorumluluğun önemi burada bir kez daha
karşımıza çıkmaktadır. Sosyal sorumluluk kavramı, zaman içerisinde gelişim göstermiş
“Kurumsal Sosyal Sorumluluk” anlayışı ile farklı bir boyut kazanmıştır. Sosyal
sorumluluk çalışmalarının marka imajı açısından katkı sağladığı son dönemlerde
yadsınamaz bir duruma gelmiştir. Markanın güven vaadi oluşturabilmesi için sosyal
sorumluluk kampanyalarını güçlü ve dikkat çekici bir biçimde hazırlaması markanın
tutunabilmesi için gerekli olan marka imajının da oluşabilmesi yönünde de markanın bel
kemiği durumuna gelmiştir.
Sosyal sorumluluk çalışmalarının markalar için büyük önem taşıdığı yadsınamaz bir
gerçektir. Bir markanın sosyal sorumluluk çalışmalarının bulunması o markanın güven
sağlaması ve tüketici marka arasında aidiyet oluşturması, güçlü bir imaj yaratması ve de
itibar yönetimi sağlayabilmesi açısından oldukça önem arz etmektedir. Bu çalışmada,
markaların sosyal sorumluluk faaliyetlerinin nasıl yürüttüğü hakkında bilgi verildikten
sonra, Türkcell markasının yürüttüğü sosyal sorumluluk çalışmaları ve bu çalışmaların
markaya kazandırdığı güven, imaj ve itibar üzerinde durulacaktır.

Kaynakça

  • Aktan, C. C. ve Börü, D. (2007). Kurumsal Sosyal Sorumluluk, AKTAN, Coşkun Can (Ed.), Kurumsal Sosyal Sorumluluk: İşletmeler ve Sosyal Sorumluluk, İstanbul: İgiad Yayınları.
  • Bozkurt, İ. (2000). Bütünleşik Pazarlama İletişimi. MediaCat Kitapları. Ankara: Kapital Yayınları.Chich, H. (2005). The Effect of Brand Image on Public Relations Perceptions and Customer Loyalty, International Journal of Management.
  • Crowther, D. ve Aras, G. (2008). Corporate Social Responsibility: Principles, Stakeholders and Sustainability(Vol. Part 1): Bookboon.
  • Fombrun, C. (1996). Reputation: Realizing Value from the Corporate Image, Boston.
  • Hasanoğlu, M. (2002). Örgüt Kültürü. İnsan ve İş Dergisi, (16), 51.
  • Helm, S. (2005). Academic Resarch Designing a Formative Measure for Corporate Reputation, Corporate Reputation Review.
  • Keller, K. L. (1993). Conceptualizing, Measuring and Managing Customer Based Brand Equity, Journal of Marketing.
  • Kerr, G. (2008). A Framework of Corporate Social Responsibility for Advertising Accountability: The Case of Australian Government Advertising Campaign , Journal of Marketing Communications, 14, (2), 155-159
  • Kotler, P. ve Lee N. (2008). Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Çev:Sibel Kaçamak, İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • Lantos, G. P. (2001). “The Boundaries of Strategic Corporate Social Responsibility”. The Journal of Consumer Marketing, 18(7), s. 595-649
  • Peltekoğlu, F. Halkla İlişkiler Nedir?, İstanbul: Beta Yayınları.
  • Perry A., Wisnom D., (2004). Markaların DNA’sı Essiz ve Dayanıklı Markalar Yaratmanın Kuralları, çev. Zeynep Yılmaz, İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • Polonsky. M. J. & Jevons. C. (2006). Understanding Issue Complexity When Building a Socially Responsible Brand, European Business Review, 18,(5), 340–349
  • Rayner, J. (2003). Managing Reputational Risk, Chichester.
  • Samast, O. (2014). Kurumsal Sorumluluk ve İtibar Yönetimi, http://www.iye.org.tr/basindaiye/kurumsalsorumluluk-ve-itibar-yonetimi (Erişim Tarihi: 10.06.2019)
  • Schwaiger, M. (2004). Components and Parameters of Corporate Reputation - An Emprical Study, Schmalenbach Business Review. USA.
  • Uztuğ, F. (2002). Markan Kadar Konuş: Marka İletişimi Stratejileri, İstanbul: Media Cat Kitapları.
  • Vural, Z. B. A. ve Coşkun, G. (2011). “Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Etik”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 1(1), s. 61-87
  • https://www.turkcell.com.tr/tr/hakkimizda/sosyal-sorumluluk/toplumsal-sorumlulukprojelerimiz/kardelenler (Erişim Tarihi: 15.05.2019)
  • https://www.turkcell.com.tr/tr/hakkimizda/sosyal-sorumluluk/toplumsal-sorumlulukprojelerimiz/turkcell-zeka-gucu-projesi (Erişim Tarihi: 15.05.2019)
  • https://www.turkcell.com.tr/tr/hakkimizda/sosyal-sorumluluk/toplumsal-sorumlulukprojelerimiz/engel-tanimayanlar (Erişim Tarihi: 15.05.2019)
  • https://www.turkcell.com.tr/tr/hakkimizda/sosyal-sorumluluk/toplumsal-sorumlulukprojelerimiz/merhaba-umut (Erişim Tarihi: 16.05.2019)
  • https://www.turkcell.com.tr/tr/hakkimizda/sosyal-sorumluluk/toplumsal-sorumlulukprojelerimiz/ekonomiye-kadin-gucu (Erişim Tarihi: 16.05.2019)
  • https://www.turkcell.com.tr/tr/hakkimizda/sosyal-sorumluluk/toplumsal-sorumlulukprojelerimiz/turkcell-diyalog-muzesi (Erişim Tarihi: 16.05.2019) http://www.turkcelldiyalogmuzesi.com/hakkimizda (Erişim Tarihi: 16.05.2019)
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İpek Sucu Bu kişi benim 0000-0002-6298-7918

Erken Görünüm Tarihi 14 Ekim 2022
Yayımlanma Tarihi 15 Ekim 2022
Gönderilme Tarihi 23 Nisan 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sucu, İ. (2022). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının Marka İmajına Etkisi: Turkcell Markası Örneği. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 12(2), 140-147.
AMA Sucu İ. Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının Marka İmajına Etkisi: Turkcell Markası Örneği. YSBD. Ekim 2022;12(2):140-147.
Chicago Sucu, İpek. “Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının Marka İmajına Etkisi: Turkcell Markası Örneği”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 12, sy. 2 (Ekim 2022): 140-47.
EndNote Sucu İ (01 Ekim 2022) Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının Marka İmajına Etkisi: Turkcell Markası Örneği. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 12 2 140–147.
IEEE İ. Sucu, “Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının Marka İmajına Etkisi: Turkcell Markası Örneği”, YSBD, c. 12, sy. 2, ss. 140–147, 2022.
ISNAD Sucu, İpek. “Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının Marka İmajına Etkisi: Turkcell Markası Örneği”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 12/2 (Ekim 2022), 140-147.
JAMA Sucu İ. Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının Marka İmajına Etkisi: Turkcell Markası Örneği. YSBD. 2022;12:140–147.
MLA Sucu, İpek. “Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının Marka İmajına Etkisi: Turkcell Markası Örneği”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, c. 12, sy. 2, 2022, ss. 140-7.
Vancouver Sucu İ. Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının Marka İmajına Etkisi: Turkcell Markası Örneği. YSBD. 2022;12(2):140-7.