Bu çalışmada, Isparta Erbil Spor Kulübünde antrenman yapan çeşitli branşlardaki sporcuların inovasyon algılarının bazı değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya Karate, Taekwondo, Kick Boks, Aikido ve Muaytai olmak üzere toplam 5 branştan toplam 70 sporcu katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve Sporda İnovasyon Ölçeği uygulanmıştır.
Katılımcıların kişisel bilgileri ile ölçek ve faktör puanları frekans (f) ve yüzde (%) değerleri şeklinde verilmiştir. Sporcuların Sporda İnovasyon Ölçeğinden elde edilen puanların bağımsız değişkenlere göre farklılıklarını belirlemek için ikili karşılaştırmalarda bağımsız guruplarda T testi uygulanırken üç ya da daha fazla değişkenin karşılaştırılmasında tek yönlü anova, gruplar arası farklılığı belirlemek için Bonferroni testi kullanılmıştır.
Çalışmada Sporda İnovasyon Ölçeğinin sporcularda yaş gruplarına, eğitim durumlarına, kategoriye, spor yılına, ailenin gelir durumuna, daha önce “İnovasyon, Yenilik, Yenilikçi” kavramlarını duyma durumuna, kulübün sporda inovasyon ile ilgili projeler ya da eğitimler verme durumuna, kulübün inovasyona bakışını değerlendirmesine, sporda inovatif (yenilikçi) bakış performansına göre ortalamaları ve bu ortalamalar arasındaki farkın anlamlı olup olmadığının tespiti için analiz yapılmıştır.
Sonuç olarak uzak doğu sporcularının inovatif bakış açılarının tüm alt boyutlar ve ölçek toplamında ortalama düzeyde olduğu görülmüştür. Yaş, eğitim durumu, kategorisi, aile gelir durumu ve inovasyon ile ilgili bilgilerini içeren değişkenlere göre, tüm alt boyutlar ve ölçek toplam puanında anlamlı bir ilişki tespit edilmemiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mart 2023 |
Gönderilme Tarihi | 6 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
http://www.yalvacakademi.org/