Bu araştırmanın amacı, dijital pazarlama çalışmalarını bir bütün olarak ele alarak literatürün yoğunlaştığı noktaları belirlemektir. Bu amaca göre araştırmada Web of Science veri tabanından elde edilen; 2006-2022 yılları arasında yer alan; başlığında, özetinde veya anahtar kelimesinde “digital marketing” kavramını barındıran 1140 makale VOSviewer programı aracılığıyla bibliyometrik analiz kullanılarak incelenmiştir. Analizlerin sonucunda en fazla makale yayımlanan ve atıf alan ülkelerin ABD ve İngiltere olduğu, ayrıca en fazla atıf alan ilk 3 makalenin “Journal of Marketing” dergisinde yayımlandığı görülmüştür. En fazla kullanılan anahtar kelimeler ise dijital pazarlama ve sosyal medyadır. Çalışma, en fazla atıf alan ve makale yayımlanan ülkeler, kurumlar, dergiler ile en fazla atıf alan ve makalesi yayımlanan yazarları inceleyerek araştırmacılara çıkarım ve yorum yapmaları için önemli bilgiler sağlamaktadır.
dijital pazarlama bibliyometrik analiz web of science VOSviewer
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 2 Mart 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mart 2023 |
Gönderilme Tarihi | 25 Şubat 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 1 |
http://www.yalvacakademi.org/