Hayatımızın her alanına giren teknoloji, eğitim sektörü için geliştirilen uygulamalarda da karşımıza çıkmaktadır. Akıllı telefonların özellikle genç nüfus tarafından sıklıkla kullanılması, eğitim uygulamalarının kullanım oranının artmasına ve geliştirilmesi ihtiyacını oluşturmuştur. Üniversite öğrencileri açısından, okul içi ders başarı durumlarının ve ders içi etkinliklerinin takibinin yapılabilmesi ihtiyaç haline gelmiştir. Bu ihtiyacı karşılamak amacıyla tasarlanan öğrenci bilgi sistemlerinin aktif bir şekilde kullanılması gereklidir. Öğrenci bilgi sistemlerinin mobil uygulamalarının sayısı her geçen gün artmaktadır. Bu uygulamaların kullanılabilirliğinin üst düzeyde olması okul-öğrenci iletişimi açısından son derece önemlidir. Bu çalışma kapsamında, Kocaeli Üniversitesi öğrenci bilgi sistemi örneğinden yola çıkarak akıllı telefonlar üzerinde geliştirilen “Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Bilgi Sistemi Mobil Uygulaması” kullanılabilirliği değerlendirilmiştir. Kullanılabilirlik değerlendirmesi sırasında sistem kullanılabilirlik ölçeği ve mobil uygulama kullanılabilirlik ölçeğinden faydalanılmıştır. Ayrıca, Kocaeli Üniversitesi öğrencilerinin söz konusu uygulamaya ilişkin kullanılabilirlik ile ilgili görüşleri alınarak nitel olarak değerlendirmeye tabi tutulmuş ve değerlendirme sonuçları paylaşılmıştır. Paylaşılan sonuçların demografik değişkenler açısından gösterdikleri benzerlikler ve farklılıklar yorumlanmıştır. “Öğrenci Bilgi Sistemi Mobil Uygulaması”nın web sürümü ile farklılıkların giderilmesi tavsiye edilerek, aynı bilgiye her platformdan ulaşılabilmesi ve kullanıcıların memnuniyetlerinin arttığı ve eğitim süreçleri ile ilgili bilgilere hızlıca ulaşabilecekleri bir arayüz sağlanması amaçlanmıştır. Uygulanan testler sonucunda Öğrenci Bilgi Sistemi Mobil Uygulamasının SUS-TR ölçeğine göre puanı 65,57, MAUS ölçeğine göre ise 73,55 olarak elde edilmiştir.
Kullanılabilirlik SUS-TR MAUS Mobil Uygulama Kullanılabilirliği Öğrenci Bilgi Sistemi.
Technology, which enters every aspect of our lives, is also encountered in applications developed for the education sector. The frequent use of smartphones, especially by the young population, has created the need to increase and develop the rate of use of educational applications. It has become a necessity for university students to be able to follow up their in-school course success and in-class activities. It is necessary to actively use student information systems designed to meet this need. The number of mobile applications of student information systems is increasing day by day. The high level of usability of these applications is extremely important in terms of school-student communication. Within the scope of this study, the usability of the “Kocaeli University Student Information System Mobile Application” developed on smart phones based on the example of Kocaeli University student information system was evaluated. During the usability evaluation, system usability scale and mobile application usability scale were used. In addition, the opinions of Kocaeli University students regarding the usability of the application in question were taken and evaluated qualitatively and the results of the evaluation were shared. The similarities and differences of the shared results in terms of demographic variables were interpreted. It is recommended to eliminate the differences with the web version of the "Student Information System Mobile Application". By doing so, it is aimed to provide an interface where the same information can be accessed from every platform, users' satisfaction increases and they can quickly access information about their education processes. As a result of the tests applied, the score of the Student Information System Mobile Application was 65.57 according to the SUS-TR scale and 73.55 according to the MAUS scale.
Usability SUS-TR MAUS Usability of Mobile Application Student Information System
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 2 Mart 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mart 2023 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 1 |
http://www.yalvacakademi.org/