Günümüzde yaşanan teknolojik gelişmeler ile inşa edilen büyük mühendislik yapılarının tüm süreçlerinde ve doğal afetlerin yaşam ve ekonomi üzerindeki etkilerini azaltmada jeoloji mühendisliği hizmetleri önemli rol oynamaktadır. Bununla birlikte, ülkemiz bulunduğu konum itibarıyla zengin yer altı kaynaklarına sahip olmasının yanında bir deprem ülkesi olarak kabul edilmektedir. Bu özellikler de jeoloji mühendisliğinin ülkemiz açısından ne derece önemli olduğunu ortaya koymaktadır. Son yıllarda, öğrenim düzeylerinde (lisans, yüksek lisans, doktora) jeoloji mühendisliği eğitimine olan ilgi geçmiş yıllara oranla azalmaya başlamıştır. Bu durum beraberinde öğrenci sayılarında azalma oluşturmuştur. Toplam öğrenci sayılarında olduğu gibi kadın öğrenci sayılarında da benzer azalmalar görülmektedir. Bu çalışma kapsamında, jeoloji mühendisliğinin 2015-2016 ile 2021-2022 öğretim yılları arasında bütün öğrenim düzeyleri verileri değerlendirmeye alınarak kadın öğrencilerin sayıları ve oranları araştırılmıştır. İncelenen yıllarda jeoloji mühendisliği eğitiminde kadın öğrenci sayıları erkek öğrencilere göre daha azdır. Jeoloji mühendisliği eğitimine bütün öğrenim düzeylerinde kayıtlı toplam öğrenci sayısı 2021-2022 yılında 2015-2016 yılına göre 58,16% azalma gösterirken, benzer şekilde kadın öğrenci sayısı da 55,97% azalmıştır.
jeoloji mühendisliği öğretim yılı öğrenim düzeyleri öğrenci sayıları kadın.
Geological engineering services play an important role in all processes of large engineering structures constructed with today's technological developments and in reducing the effects of natural disasters on life and economy. At the same time, our country is considered as an earthquake country as well as having rich underground resources due to its location. These features also reveal the importance of geological engineering for our country. In recent years, the interest in geological engineering education at educational levels (undergraduate, graduate, doctorate) has started to decrease compared to the past years. This situation has led to a decrease in the number of students. Similar decreases are observed in the number of female students as in the total number of students. Within the scope of this study, the numbers and rates of female students were investigated by evaluating the data of all education levels of geological engineering between 2015-2016 and 2021-2022 academic years. In the years examined, the number of female students in geological engineering education is lower than male students. While the total number of students enrolled in geological engineering education at all levels of education decreased by 58.16% in 2021-2022 compared to 2015-2016, similarly, the number of female students decreased by 55.97%.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Veri Yönetimi ve Veri Bilimi (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 11 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 4 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 2 |
http://www.yalvacakademi.org/