Kuvvetler ayrılığı ilkesinin gereği; yasama, yürütme ve yargı erklerinin birbirinden bağımsız olmalarıdır. Bu ilkeyi benimseyen gelişmiş ülkelerde ve ülkemizde, esas alınan bütçe hakkı anlayışı çerçevesinde, mali iş ve işlemlerde yasama-yürütme denklemini etkileyen bazı mekanizmalar geliştirilmiştir. Parlamentoların bütçelerinin (mali iş ve işlemlerinin) denetimi bunlardan biridir.
Ülkemizde son yıllarda mali yönetim ve kontrol sistemlerine ilişkin önemli düzenlemeler yapılmıştır. Bunlardan en önemlisi kuşkusuz kamu mali yönetim sistemini kökten değiştiren 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’dur. 5018 sayılı Kanun ile Türkiye Büyük Millet Meclisinin mali yönetim ve denetiminde de radikal değişiklikler olmuştur. Yaklaşık 125 yıldır Meclisin mali denetimini yapan Türkiye Büyük Millet Meclisi Hesaplarını İnceleme Komisyonunun varlığı sona ermiştir.
Bu makalenin konusu 5018 sayılı Kanun öncesinde Meclisin mali denetiminin ne şekilde yapıldığını ortaya koymak ve bu denetimi yapan Türkiye Büyük Millet Meclisi Hesaplarını İnceleme Komisyonu hakkında bilgi vermektir.
Türkiye Büyük Millet Meclisi Kamu mali yönetimi Mali denetim Hesapları İnceleme Komisyonu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hukuk |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 2 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 41 |