Öz
Amaç: Bu çalışma, yoğun bakım hemşirelerinin sürekli eğitim etkinliklerine katılma ve yararlanma durumlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntemler: Araştırmanın evrenini Sağlık Bakanlığı’na bağlı bir eğitim ve araştırma hastanesi, bir üniversite hastanesi ve özel hastane grubuna bağlı beş hastanenin yoğun bakım ünitelerinde çalışan 351 hemşire, örneklemini ise 251 hemşire oluşturdu. Anket formuyla elde edilen verilerin istatistiksel analizinde ortalama, standart sapma, Tek yönlü ANOVA, Kruskal Wallis, Mann Whitney U, Ki-Kare, korelasyon testleri kullanıldı. Bulgular: Hemşirelerin %88’i kadın, %62,9 lisans mezunudur; yaş ortalaması 26,4 yıl, mesleki deneyim ortalaması 4,4 yıl, yoğun bakım deneyim ortalaması 2,9 yıldır. Hemşirelerin en fazla katıldığı sürekli eğitim etkinlikleri; hizmet içi eğitimler ve klinik oryantasyon programıdır. Hemşireler sürekli eğitimlerden %66,1 oranında bireysel yarar, %95,2 oranında mesleki yarar sağlamak- tadır. Hemşireler, kurumdaki sürekli eğitim etkinliklerinin yeterliliğine 10 üzerinden ortalama 6,4 puan, kendi gelişim düzeylerine ortalama 7,1 puan vermiştir. Hemşirelerin %52,2’si iş yoğunluğu,%34,7’si eleman eksikliği nedeniyle eğitimlere katılmada güçlük yaşamaktadır. Özel ve üniversite hastanelerinde çalışan hemşireler, eğitimlerden daha fazla mesleki ve bireysel yarar sağlamaktadır. Sonuç: Yoğun bakım hemşireleri, katıldıkları sürekli eğitim etkinliklerinin yeterli ve yararlı olduğunu düşünmektedir.