Tez Özeti
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Compassionate Love on Peer Bullying in High School Students

Yıl 2023, , 185 - 198, 31.12.2023
https://doi.org/10.31461/ybpd.1408642

Öz

The aim of this study is to examine the relationship between high school students' compassionate love levels and peer bullying behaviors. The sample of the research consists of a total of 560 high school students attending the 9th, 10th and 11th grades of Anatolian High School and Vocational and Technical Anatolian High School in Kağıthane district of Istanbul province in the 2020-2021 academic year. Personal Information Form, Compassionate Love Scale and Peer Bullying Scale Adolescent Form were used to collect data. In this research, the relational scanning model, one of the descriptive research types, was used. Pearson Product-Moment Correlation Coefficient was used to examine the relationship between Compassionate Love Scale Scores and Peer Bullying, Bully-Victim Subscale Scores and Total Scores, and Regression Analysis was used to test the effect of independent variables on the dependent variable. As a result of the research, it was determined that there was a weak, statistically significant negative relationship between high school students' compassionate love levels and being victims of peer bullying. The Regression Analysis of the Compassionate Love Scale scores with the peer bullying victim scale scores was found to be significant. Compassionate Love Scale scores explain 4% of the variance in peer bullying victim subscale scores.

Kaynakça

  • Akın, A., Eker, H. (2012). Duyarlı Sevgi Ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1), 75-85.
  • Ayas, T. ve Pişkin, M. (2015). Akran Zorbalığı Belirleme Ölçeği Ergen Formu. Akademik Bakış Dergisi, 50, 316-324. Berscheid, E. (2010). Love in the fourth dimension. Annual Review of Psyhology 61(1), 1-25.
  • Brody, S., Wright, S.C., Aron, A. & McLaughlin-Volpe, T. (2009). Compassionate love for ındividuals in other social groups. The Science of Compassionate Love: Theory, Research, and Applications, Der. Beverley Fehr, Susan Sprecher, Lynn G. Underwood. New Jersey: Blackwell Publishing, (pp.283-308).
  • Brouns, T., Externbrink, K. ve Aledo, P.S.B. (2020). Leadership beyond narcissism: On the role of compassionate love as individual antecedent of servant leadership. Administrative Sciences, 10(20), 1-10.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çetin, D. (2019). Üniversite öğrencilerinin psikolojik iyi oluşları ve duyarlı sevgileri ile siber zorbalık ve siber mağduriyetleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Demirel, A. (2019). Lise son sınıf öğrencilerinin duyarlı sevgi düzeyleri, olumlu sosyal davranış eğilimleri ile algılanan anne-baba tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Dilmaç, B. (2009). Psychological needs as a predictor of cyber bullying: A preliminary report on college students. Educational Sciences: Theory & Practice, 9(3), 1307-1325.
  • Eisenberg, N. (2000). Empathy and sempathy. Lewis, W. & Halvin-Jones, J.M. (Eds.). Handbook of Emotions içinde (pp.677-691). New York: The Guilford Press.
  • Eker, H. (2011). Üniversite öğrencilerinin öz-duyarlılık ve duyarlı sevgi düzeylerinin ebeveyn tutumları açısından incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Sakarya: Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Elliot, M. (1992). Bullying: A practicical guide to coping for schools. Wiltshire: Longman.
  • Fehr, B., Sprecher, S. ve Underwood, L.G. (2009). Compassionate love: Theory, research, and applications. Malden, M.A.: Wiley-Blackwell.
  • Fehr, B., Harasymchuk, C. ve Sprecher, S. (2014). Compassionate love in romantic relationships: A review and some new finding. Sage Journals, 31(5), 575-600.
  • Fingerman, K.L. (2004). The consequential stranger: Peripheral relationships across the life span. Lang, F.R. & Fingerman, K.L. (Eds.). Growing together: Personal relationships across the lifespan içinde (pp.183-209). New York: Cambridge University Press.
  • Gene, Y. ve Bulut, S. (2021). Duyarlı sevgi. İbn Haldun Çalışmaları Dergisi, 6(2), 145-156.
  • Gökler, R. (2009). Okullarda akran zorbalığı. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 6(2), 511-537.
  • Hendrick, C. ve Hendrick, S. (1986). A theory and method of love. Journal of Personality and Social Psychology, 50(2), 392-402.
  • İlgül, B. (2022). Akran zorbalığı ile empatik eğilim, olumlu sosyal davranışlar ve saldırgan davranışlar arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Maltepe Üniversitesi Lisans Üstü Eğitim Enstitüsü.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (2004). Yeni insan ve insanları. İstanbul: Evrim Yayınları.
  • Karahan, B. Y. (2016). Yaşamdaki amaç, duygusal iyi oluş, kişisel ölüm korkusu ve duyarlı sevginin ontolojik iyi oluş üzerindeki etkisi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karakaya, Y. (2021). Üniversite öğrencilerinde psikolojik iyi oluş: ana babaya bağlanma ve duyarlı sevgi değişkenlerine göre bir inceleme. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Karataş, M. ve Ünalmış, A. (2019). İlköğretim 6, 7 ve 8. sınıf öğrencileri arasında yaşanan akran zorbalığının farklı değişkenler açısından incelenmesi (Tokat örneği). Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(3), 381-396.
  • Kaya, A. (2021). Yetişkin bireylerde romantik ilişki doyumunun duyarlı sevgi ve yaşamın anlamı değişkenlerine göre incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Koç, Z. (2006). Lise öğrencilerinin zorbalık düzeylerinin yordanması. Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Lazarus, R.S. (1991). Emotion and adaptation. New York: Oxford University Press.
  • Lessne, D., Sayalı, D. ve Harmallar, S. (2013). Student reports of bullying and cyber-bullying: Results from the 2011 school crime supplement to the National Crime Victimization Survey. Web Tables. NCES 2013-329. National Center for Education Statistics.
  • Mynard, H. ve Joseph, S. (2000). Development of the multidimentional peer-victimization scale. Agressive Behavior, 26, 169-178.
  • Neto, F. & Wilks, D.C. (2017). Compassionate love for a romantic partner across the adult life span. Europe's Journal of Psychology, 13(4), 606-617.
  • Nickolas, M.A. (2009). Fostering social support and compassionate love in the greek orthodox church through small groups. Unpublished doctoral dissertation. The Boston University. Olweus, D. (1999). In P.K. Smith, Y. Morita, J. Junger-Tas, D. Olweus, R. Catalano, & P. Slee (Eds.), The nature of school bullying: A cross national perspective. London: Routledge.
  • Olweus, D. (2010). Bullying in schools: Facts and Intervention. Kriminalistik, 64(6), 351-361.
  • Orhan, E. (2021). Pediatri Ünitelerinde Çalışan Hemşirelerin Duyarlı Sevgi Düzeyleri ile Merhamet Düzeyleri Arasındaki İlişki. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Ornish, D. (1999). Love and survival: The scientific basis for the healing power of intimacy. New York: Perennial Currents.
  • Önder, F.C. ve Yıldırım, S.Y. (2017). Ortaokul öğrencilerinde zorbalığı yordamada duygusal zekanın rolü. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(38), 131-146.
  • Özbey, A. (2016). Üstün zekâ/yetenekli ve normal öğrencilerde insani değerler, duyarlı sevgi, sosyal güven ve memnuniyet düzeylerinin karşılaştırılması. Doktora Tezi. Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Özen, Y. ve Gülaçtı, F. (2010). Duyuşsal alan öğrenilerinden sevgi ve sevgi kuramları (Sevgiye dair söylenceler). ODÜ Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 1(2), 135-149.
  • Pişkin, M. ve Ayas, T. (2005). Lise öğrencileri arasında yaşanan akran zorbalığı olgusunun okul türü bakımından karşılaştırılması. 8. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi. Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Post, S.G. (2003). Unlimited love: Altruism, compassion, and service. Philadelphia and London: Templeton Foundation Press.
  • Reis, H.T., Maniaci, M.R. ve Rogge, R.D. (2014). The expression of compassionate love in everyday compassionate acts. Journal of Social and Personal Relationships, 31(5), 651-676.
  • Sedikides, C., Oliver, M.B. ve Campbell, W.K. (1994). Perceived benefits and costs of romantic relationships for women and men: Implications for exchange theory. Personal Relationships, 1, 5-21.
  • Semiz, S. (2018). Erken çocukluk döneminde görülen akran zorbalığının duygusal zekâ ve aile değişkenleri temelinde incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Kastamonu: Kastamonu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Sinclair, L., Fehr, B., Wang, W. ve Regehr, E. (2016). The relation between compassionate love and prejudice: The mediating role of inclusion of out-group members in the self. Social Psychological and Personality Science, 7(2), 176-183.
  • Sprecher, S. ve Fehr, B. (2005). Compassionate love for close others and humanity. Journal of Social and Personal Relationships, 22(5), 629-651.
  • Şahin, M. ve Akbaba S. (2017). Okulda ve sanal ortamda zorbalık ve empati. Ankara: Nobel Yayınları. Underwood, L.G. (2009). Compassionate love: A framework for research. Malden, M. A.: Wiley-Blackwell.
  • Virat, M. (2020). Teachers’ compassionate love for students: A possible determinant of teacher-student relationships with adolescents and a mediator between teachers’ perceived support from coworkers and teacher-student relationships. Educational Studies, 46(1), 1-19.
  • Yaman, E., Eroğlu, Y. ve Peker, A. (2011). Başa çıkma stratejileri ile okul zorbalığı ve siber zorbalık. İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • Yıldırım, R. (2012). Akran zorbalığı. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 39-51.

Lise Öğrencilerinde Duyarlı Sevginin Akran Zorbalığına Etkisi

Yıl 2023, , 185 - 198, 31.12.2023
https://doi.org/10.31461/ybpd.1408642

Öz

Bu çalışmanın amacı lise öğrencilerinin duyarlı sevgi düzeyleri ile akran zorbalığı davranışları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın örneklemini 2020-2021 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Kağıthane ilçesinde bulunan Anadolu Lisesi ve Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi 9, 10 ve 11 sınıflarına devam eden toplam 560 lise öğrencisi oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında ‘Kişisel Bilgi Formu’, ‘Duyarlı Sevgi Ölçeği’ ve ‘Akran Zorbalığı Belirleme Ölçeği Ergen Formu’ kullanılmıştır. Bu araştırmada betimsel araştırma türlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Duyarlı Sevgi Ölçeği Puanları ile Akran Zorbalığı, Zorba-Kurban Alt Ölçek Puanları ve Toplam Puanları Arasındaki İlişkiyi incelemek için Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı ve bağımsız değişkenlerin bağımlı değişken üzerindeki etkisini test etmek için de Regresyon Analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda lise öğrencilerinin duyarlı sevgi düzeyleri ile akran zorbalığı kurbanı olmaları arasında negatif yönlü istatistiksel olarak anlamlı zayıf bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Duyarlı sevgi ölçeği puanlarının akran zorbalığı kurban ölçeği puanları ile elde edilen regresyon analizi anlamlı bulunmuştur. Duyarlı Sevgi Ölçeği puanları akran zorbalığı kurban alt ölçek puanları üzerindeki varyansın %4’ünü açıklamaktadır.

Etik Beyan

İbn Haldun Üniversitesi, Sosyal ve Beşeri Bilimler Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu Başkanlığı'ndan 17/04/2023 tarih ve E-71395021-020-25369 sayılı etik kurul kararı bulunmaktadır.

Kaynakça

  • Akın, A., Eker, H. (2012). Duyarlı Sevgi Ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1), 75-85.
  • Ayas, T. ve Pişkin, M. (2015). Akran Zorbalığı Belirleme Ölçeği Ergen Formu. Akademik Bakış Dergisi, 50, 316-324. Berscheid, E. (2010). Love in the fourth dimension. Annual Review of Psyhology 61(1), 1-25.
  • Brody, S., Wright, S.C., Aron, A. & McLaughlin-Volpe, T. (2009). Compassionate love for ındividuals in other social groups. The Science of Compassionate Love: Theory, Research, and Applications, Der. Beverley Fehr, Susan Sprecher, Lynn G. Underwood. New Jersey: Blackwell Publishing, (pp.283-308).
  • Brouns, T., Externbrink, K. ve Aledo, P.S.B. (2020). Leadership beyond narcissism: On the role of compassionate love as individual antecedent of servant leadership. Administrative Sciences, 10(20), 1-10.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çetin, D. (2019). Üniversite öğrencilerinin psikolojik iyi oluşları ve duyarlı sevgileri ile siber zorbalık ve siber mağduriyetleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Demirel, A. (2019). Lise son sınıf öğrencilerinin duyarlı sevgi düzeyleri, olumlu sosyal davranış eğilimleri ile algılanan anne-baba tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Dilmaç, B. (2009). Psychological needs as a predictor of cyber bullying: A preliminary report on college students. Educational Sciences: Theory & Practice, 9(3), 1307-1325.
  • Eisenberg, N. (2000). Empathy and sempathy. Lewis, W. & Halvin-Jones, J.M. (Eds.). Handbook of Emotions içinde (pp.677-691). New York: The Guilford Press.
  • Eker, H. (2011). Üniversite öğrencilerinin öz-duyarlılık ve duyarlı sevgi düzeylerinin ebeveyn tutumları açısından incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Sakarya: Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Elliot, M. (1992). Bullying: A practicical guide to coping for schools. Wiltshire: Longman.
  • Fehr, B., Sprecher, S. ve Underwood, L.G. (2009). Compassionate love: Theory, research, and applications. Malden, M.A.: Wiley-Blackwell.
  • Fehr, B., Harasymchuk, C. ve Sprecher, S. (2014). Compassionate love in romantic relationships: A review and some new finding. Sage Journals, 31(5), 575-600.
  • Fingerman, K.L. (2004). The consequential stranger: Peripheral relationships across the life span. Lang, F.R. & Fingerman, K.L. (Eds.). Growing together: Personal relationships across the lifespan içinde (pp.183-209). New York: Cambridge University Press.
  • Gene, Y. ve Bulut, S. (2021). Duyarlı sevgi. İbn Haldun Çalışmaları Dergisi, 6(2), 145-156.
  • Gökler, R. (2009). Okullarda akran zorbalığı. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 6(2), 511-537.
  • Hendrick, C. ve Hendrick, S. (1986). A theory and method of love. Journal of Personality and Social Psychology, 50(2), 392-402.
  • İlgül, B. (2022). Akran zorbalığı ile empatik eğilim, olumlu sosyal davranışlar ve saldırgan davranışlar arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Maltepe Üniversitesi Lisans Üstü Eğitim Enstitüsü.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (2004). Yeni insan ve insanları. İstanbul: Evrim Yayınları.
  • Karahan, B. Y. (2016). Yaşamdaki amaç, duygusal iyi oluş, kişisel ölüm korkusu ve duyarlı sevginin ontolojik iyi oluş üzerindeki etkisi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karakaya, Y. (2021). Üniversite öğrencilerinde psikolojik iyi oluş: ana babaya bağlanma ve duyarlı sevgi değişkenlerine göre bir inceleme. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Karataş, M. ve Ünalmış, A. (2019). İlköğretim 6, 7 ve 8. sınıf öğrencileri arasında yaşanan akran zorbalığının farklı değişkenler açısından incelenmesi (Tokat örneği). Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(3), 381-396.
  • Kaya, A. (2021). Yetişkin bireylerde romantik ilişki doyumunun duyarlı sevgi ve yaşamın anlamı değişkenlerine göre incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Koç, Z. (2006). Lise öğrencilerinin zorbalık düzeylerinin yordanması. Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Lazarus, R.S. (1991). Emotion and adaptation. New York: Oxford University Press.
  • Lessne, D., Sayalı, D. ve Harmallar, S. (2013). Student reports of bullying and cyber-bullying: Results from the 2011 school crime supplement to the National Crime Victimization Survey. Web Tables. NCES 2013-329. National Center for Education Statistics.
  • Mynard, H. ve Joseph, S. (2000). Development of the multidimentional peer-victimization scale. Agressive Behavior, 26, 169-178.
  • Neto, F. & Wilks, D.C. (2017). Compassionate love for a romantic partner across the adult life span. Europe's Journal of Psychology, 13(4), 606-617.
  • Nickolas, M.A. (2009). Fostering social support and compassionate love in the greek orthodox church through small groups. Unpublished doctoral dissertation. The Boston University. Olweus, D. (1999). In P.K. Smith, Y. Morita, J. Junger-Tas, D. Olweus, R. Catalano, & P. Slee (Eds.), The nature of school bullying: A cross national perspective. London: Routledge.
  • Olweus, D. (2010). Bullying in schools: Facts and Intervention. Kriminalistik, 64(6), 351-361.
  • Orhan, E. (2021). Pediatri Ünitelerinde Çalışan Hemşirelerin Duyarlı Sevgi Düzeyleri ile Merhamet Düzeyleri Arasındaki İlişki. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Ornish, D. (1999). Love and survival: The scientific basis for the healing power of intimacy. New York: Perennial Currents.
  • Önder, F.C. ve Yıldırım, S.Y. (2017). Ortaokul öğrencilerinde zorbalığı yordamada duygusal zekanın rolü. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(38), 131-146.
  • Özbey, A. (2016). Üstün zekâ/yetenekli ve normal öğrencilerde insani değerler, duyarlı sevgi, sosyal güven ve memnuniyet düzeylerinin karşılaştırılması. Doktora Tezi. Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Özen, Y. ve Gülaçtı, F. (2010). Duyuşsal alan öğrenilerinden sevgi ve sevgi kuramları (Sevgiye dair söylenceler). ODÜ Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 1(2), 135-149.
  • Pişkin, M. ve Ayas, T. (2005). Lise öğrencileri arasında yaşanan akran zorbalığı olgusunun okul türü bakımından karşılaştırılması. 8. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi. Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Post, S.G. (2003). Unlimited love: Altruism, compassion, and service. Philadelphia and London: Templeton Foundation Press.
  • Reis, H.T., Maniaci, M.R. ve Rogge, R.D. (2014). The expression of compassionate love in everyday compassionate acts. Journal of Social and Personal Relationships, 31(5), 651-676.
  • Sedikides, C., Oliver, M.B. ve Campbell, W.K. (1994). Perceived benefits and costs of romantic relationships for women and men: Implications for exchange theory. Personal Relationships, 1, 5-21.
  • Semiz, S. (2018). Erken çocukluk döneminde görülen akran zorbalığının duygusal zekâ ve aile değişkenleri temelinde incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Kastamonu: Kastamonu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Sinclair, L., Fehr, B., Wang, W. ve Regehr, E. (2016). The relation between compassionate love and prejudice: The mediating role of inclusion of out-group members in the self. Social Psychological and Personality Science, 7(2), 176-183.
  • Sprecher, S. ve Fehr, B. (2005). Compassionate love for close others and humanity. Journal of Social and Personal Relationships, 22(5), 629-651.
  • Şahin, M. ve Akbaba S. (2017). Okulda ve sanal ortamda zorbalık ve empati. Ankara: Nobel Yayınları. Underwood, L.G. (2009). Compassionate love: A framework for research. Malden, M. A.: Wiley-Blackwell.
  • Virat, M. (2020). Teachers’ compassionate love for students: A possible determinant of teacher-student relationships with adolescents and a mediator between teachers’ perceived support from coworkers and teacher-student relationships. Educational Studies, 46(1), 1-19.
  • Yaman, E., Eroğlu, Y. ve Peker, A. (2011). Başa çıkma stratejileri ile okul zorbalığı ve siber zorbalık. İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • Yıldırım, R. (2012). Akran zorbalığı. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 39-51.
Toplam 46 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Okul Psikolojik Danışmanlığı
Bölüm Cilt:7, Sayı:14 Aralık
Yazarlar

Yıldırım Gene 0000-0002-1440-8432

Sefa Bulut 0000-0002-2622-4390

Erken Görünüm Tarihi 31 Aralık 2023
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 25 Aralık 2023
Kabul Tarihi 31 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Gene, Y., & Bulut, S. (2023). Lise Öğrencilerinde Duyarlı Sevginin Akran Zorbalığına Etkisi. Yaşam Becerileri Psikoloji Dergisi, 7(14), 185-198. https://doi.org/10.31461/ybpd.1408642