Bu
araştırma benlik saygısı ile akademik motivasyon arasındaki ilişkide otomatik
düşüncenin aracı rolünün incelenmesi amaçlanmıştır. Cinsiyet ve bölüm
değişkenlerinin farklılığı ayrıca incelenmiştir. Kuzey Kıbrıstaki bir
üniversitenin psikolojik danışma ve rehberlik ile zihin engelliler öğretmenliği
bölümlerinden seçkisiz olarak atanan 210 lisans öğrenci katılımcı olarak
çalışmaya dahil edilmiştir. Tüm katılımcılardan bilgilendirilmiş onam
alınmıştır. Benlik saygısı için “Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği”
kullanılmıştır. Buna ek olarak akademik motivasyonu ölçemk için “Akademik
Motivasyon Ölçeği” ve otomatik düşünceyi belirlemek için de “Genişletilmiş
Otomatik Düşünce Ölçeği” kullanılmıştır. İlişkisel tarama modelinin
kullanıldığı bu çalışmada, aracı rolün etkisini belirlemek için Baron ve Knny’nin
(1986) sundukları aracı rol analizi yapılmıştır. Benlik saygısı ile olumsuz otomatik
düşünce arasındaki ilişkide motivasyonsuzluğun kısmi aracı rolü olduğu
bulunmuştur. Toplam etki ve doğrudan etki puanları incelendiğinde %28 dolaylı
etki olduğu belirlenmiştir. Motivasyonsuzluk, benlik saygısı ve olumsuz
otomatik düşünce ile ilişkili olduğu gözlenmiştir.
Akademik Motivasyon Otomatik Düşünce Üniversite Öğrencileri Benlik Saygısı
The purpose of the present study is to investigate
the mediational role of automatic thoughts on the association between
self-esteem and academic motivation. Differences would be analyzed separated
according to gender and faculty studied. Participants of the study are 210
undergraduate students (%42.4, 89 women; %57.6, 121 men) selected randomly from
counselling and intelligence teaching departments of University in Northern
Cyprus. All permissions were taken. In
order of the aim of self-esteem were assessed using ‘Rosenberg Self-Esteem
Questionarie’’. In addition academic motivation was measured by ‘Academic
Motivation Scale’ and ‘Automatic Thoughts Inventory’was used in measuring
automatic thought levels of the participants. At this study relational
screening analysis used, and mediation effect of automatic thoughts were
analyzed using Baron and Kenny’s (1986) mediation analysis method. Partial
mediation effect of amotivation subscale was proved among self-esteem and
negative automatic thought. Evaluating the total effect and direct effect, it
is indicated that, the difference is 28% of indirect effect value. Amotivation
is related to self esteem and negative automatic thoughts
Academic Motivation Automatic Thoughts College Students Self-esteem
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Psikoloji |
Bölüm | Cilt:1, Sayı:1 Haziran |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1 |