Bu araştırmanın temel amacı, okul
öncesi öğretmenliği ve çocuk gelişimi bölümü öğrencilerinin üstbiliş düzeyleri
ve yaşam doyumu düzeylerini incelemektir. İlişkisel tarama modelindeki bu
araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim öğretim yılında İstanbul ilindeki
2 vakıf üniversitesinin okul öncesi öğretmenliği lisans programında ve çocuk
gelişimi ön lisans programında öğrenim görmekte olan 167 öğrenci oluşturmuştur.
Araştırmada veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Üstbiliş Ölçeği-30
ve Yaşam Doyumu Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma verileri SPSS 20 programı
kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, okul öncesi öğretmenliği
ve çocuk gelişimi bölümü öğrencilerinin üstbiliş düzeyleri ve yaşam doyumu
düzeyleri arasında anlamlı ilişki olduğu saptanmıştır. Okul öncesi öğretmenliği
ve çocuk gelişimi öğrencilerinin üstbiliş düzeylerinin üniversite türü ve
bölümüne, sınıf düzeyine göre anlamlı
düzeyde farklılaşmazken; yaşa, kardeş sayısına, okul öncesi öğretmenliği/çocuk
gelişimi bölümünü seçme nedenine ve algılanan ebeveyn tutumuna göre anlamlı
düzeyde farklılaştığı saptanmıştır. Okul öncesi öğretmenliği ve çocuk gelişimi
öğrencilerinin yaşam doyumlarının üniversite türü ve bölümüne, yaşa ve kardeş
sayısına göre anlamlı düzeyde farklılaşmazken; sınıf düzeyine, okul öncesi
öğretmenliği/çocuk gelişimi bölümünü seçme nedenine ve algılanan ebeveyn
tutumuna göre anlamlı düzeyde farklılaştığı saptanmıştır.
The main aim of this research is to
investigate the metacognition levels and life satisfaction levels of the university
students studying in preschool teaching and child development programs. The
relational screening model was used in the research. The study group of the
research consists of 167 university students studying in the preschool teaching
undergraduate program and studying in the child development associate degree
program of 2 private universities in 2017-2018 academic year in Istanbul
province. ‘Personal Information Form’, ‘Metacognition Questionnaire-30’ and
‘Satisfaction With Life Scale’ were used as data collection tools in the
research. The data were analyzed using the SPSS 20.0 program. The results
obtained from the research are as follows: Significant reltionship was
determined between the metacognition level and life satisfaction level of the
students studying at preschool teaching and child development programs. The
metacognition level of the students studying at preschool teaching and child
development programs did not vary significantly by the type of university and
program and grade level; but varied significantly by age, number of sibling,
the reasons of choosing preschool teaching/child development program and
parental attitude they perceive. The life satisfaction level of the students
studying at preschool teaching and child development programs did not vary
significantly by the type of university and program, age and number of sibling;
but varied significantly by the grade
level, reasons of choosing preschool teaching/child development program and
parental attitude they perceive.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Cilt:2, Sayı:4 Aralık |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 4 |