Eğitim alanında veri madenciliği ile ilgili literatürde genellikle öğrenci başarısını artırmaya yönelik çalışmalar bulunmaktadır. Akademisyenler ise öğrenci başarısı üzerinde en etkili kişilerdir. Veri madenciliği uygulamaları sayesinde akademisyenlerin eğitim içerisindeki çalışmalarının verimliliği artması öğrenci başarısını da artıracaktır. Özellikle bağıl değerlendirmeyi kullanan üniversitelerde yüzlük sistemdeki başarı notunun harf notuna dönüştürme sürecinde istatistiki hesaplamaların yanı sıra veri madenciliği uygulamaları da kullanılabilir. Bu amaçla bu çalışmada akademisyenlerin geçmiş dönemlerde, sınıf ortalaması ve öğrencilerin notlarının yoğunlaştığı noktalar, vb. gibi kriterler göz önünde bulundurularak yapılan not aralıklandırma profillerinden en yakın olanı seçilerek hem daha önce yapılan çalışmadan yararlanma imkanı hem de aynı durumdaki sınıflar için benzer bir başarı notu hesaplaması yapılması amaçlanmaktadır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 2 |