Bu çalışma akıllı gözlüklerin hekimler tarafından kullanımını ve hekimlerin bu ürünü benimsemelerinde etkili olan faktörleri araştırmaktadır. Araştırma sırasında çeşitli akıllı gözlükler incelenmesine rağmen, tüm çalışmada fiziksel olarak M100 ürünü kullanılmıştır. Bu araştırmada, derinlemesine yüz yüze görüşme, uzman odak grup çalışması ve modelleme yöntemleri kullanılmıştır. Makale analizleri ve yüz yüze görüşmeler sonucunda 95 adet kavram belirlenmiştir. Odak grup çalışması ile ise bu 95 kavram 41 kavrama indirgenmiştir. En son olarak, modelleme çalışmasında 75 hekime bu 41 kavramı ölçen 51 soru sorulmuştur. Bu çalışmaların ve çoklu regresyon analizlerinin sonucunda, uyumluluk, kolay hatırlatma özelliği, ses tanıma ve kullanım kolaylığının kullanışlılığı; öğrenme kolaylığı, medikal eğitim kolaylığı, dış etkiler ve gizliliğin de kullanım kolaylığını olumlu etkilediği ortaya çıkmıştır. Ayrıca, kullanışlılığın ve kullanım kolaylığının tutumu, tutumunda kullanma niyetini olumlu etkilediği gözlemlenmiştir. Sonuç olarak, ürün geliştirme uzmanlarının hekimler için akıllı gözlük geliştirme süreçlerinde bu tasarım girdilerine ve ortaya çıkan modele önem vermeleri önerilmektedir.
Anahtar Kelimeler: Teknoloji Kabullenme, Akıllı Gözlükler, Medikal Endüstri, Tasarım Ölçütleri, Teknoloji Yönetimi, Bilişim
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 2 |