BibTex RIS Kaynak Göster

Süreçsel Drama Oturumlarının Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Medya Okuryazarlığı Seviyelerine Etkisi

Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 1, 47 - 68, 15.06.2017

Öz

Çalışma 3. ve. 4. sınıf okul öncesi öğretmen adaylarının medya okuryazarlığı seviyelerine süreçsel drama yoluyla katkı sağlamak amacıyla yapılmıştır. . Bu amaca ulaşabilmek için 21 saatlik medya okuryazarlığı ile ilgili süreçsel drama oturumları oluşturulmuştur. Bu çalışma 15 kadın ve 1 erkek olmak üzere toplam 16 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Araştırma boyunca veriler, katılımcı paylaşımları ve dokümanlar olmak üzere nitel olarak toplanmış ve çalışmada nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Verilerin analizi içerik analizi yöntemi kullanılarak yapılmıştır. Çalışma sonucunda süreçsel drama atölyelerinin katılımcıların medya okuryazarlığı seviyeleri üzerinde olumlu etkiler bıraktığı görülmüştür.

Impact of Pre-school Teacher Candidates on Media Literacy Levels of Proccessional Drama Session

Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 1, 47 - 68, 15.06.2017

Öz

TThe aim of this study is to make a contribution to the media literacy
levels of third and fourth year early childhood pre-service teachers
via process drama. To reach this aim, 21-hour process drama settings
related to media literacy were constructed. This study were conducted
with totally 16 pre-service teachers whom are 15 female and 1 male.
Throughout this research, qualitative data including refl ections and
documents were collected. In other words, in this study, qualitative
research design was used. The collected data were analyzed via content
analysis. After completing this research, it was seen that process drama
workshops had positive impact on participants’ media literacy levels.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA65PF46ZB
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Şule Alıcı Bu kişi benim

Özlem Öznur Gökbulut Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Alıcı, Ş., & Gökbulut, Ö. Ö. (2017). Süreçsel Drama Oturumlarının Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Medya Okuryazarlığı Seviyelerine Etkisi. Yaratıcı Drama Dergisi, 12(1), 47-68.