Bu çalışmada, Absürd Tiyatro’nun öğretiminde yaratıcı dramanın bir yöntem olarak
kullanılmasının üniversite tiyatro topluluğu öğrencilerinin içerik bilgileri ile oyunculuk
ve oyun yorumlama becerilerinin gelişimine etkilerini belirlemek amaçlanmıştır.
Çalışmanın katılımcıları Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Tiyatro
Topluluğu’nun üyesi olan 8 kadın ve 4 erkek toplam 12 öğrenciden oluşmaktadır.
Tiyatro topluluğu öğrencileri, tiyatro çalışmaları kapsamında yaratıcı drama ile ilgili
temel kavram ve uygulamalara ilişkin farkındalık düzeyine sahiptir. Bu çalışmada nicel
ve nitel araştırma yöntemlerinin bir arada yer aldığı karma yöntem kullanılmıştır.
Veriler, açık uçlu sorulardan oluşan “Absürd Tiyatro” soru kâğıdı ve katılımcılarla
gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşmeler aracılığıyla elde edilmiştir. Çalışma
öncesinde ve sonrasında, katılımcıların Absürd Tiyatro’ya ilişkin bilgi düzeyini
belirlemek üzere “Absürd Tiyatro” soru kâğıdı kullanılarak katılımcıların çalışma
öncesi ve sonrasındaki alan bilgisi düzeyleri arasındaki fark ortaya çıkarılmıştır.
“Absürd Tiyatro” soru kâğıdında, akıma ilişkin iki, gelişime ilişkin iki, akımın
temsilcilerine ilişkin bir soru yer almaktadır. Yaratıcı dramanın, katılımcıların
oyunculuk becerisi ve oyunu anlamalarına etkisini belirlemek üzere katılımcılarla
yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonucunda tiyatro ile
uygulamalı çalışmalar yapan üniversite öğrencilerinin yaratıcı drama yöntemiyle
çalışılmasının etkili ve verimli olduğu görülmüş, Absürd Tiyatro’nun eleştirel yanı ve
yaratıcı dramanın sorgulatan yanının örtüştüğü, elde edilen bulgularda oyuncu ile
oyun açısından olumlu sonuçların ortaya çıktığı belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 13 Sayı: 1 |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International