Okul öncesi dönemdeki çocuklarda öğrenmelerin kalıcı olması, çocukların doğrudan
deneyimlemesini gerektirmektedir. Bu amaçla öğretmenler sınıf içindeki sınırlı öğrenme
alanlarının yanı sıra sınıf dışında da birçok öğrenme kaynağı oluşturmalıdırlar. Bu
amaçla öğretmenler çocuklara günlük hayatı da içine alacak çeşitli eğitim ortamları
ve eğitim etkinlikleri sunmalıdırlar.
Bu anlamda günümüzde pek çok ülkede çocukların öğrenme deneyimlerini artırmak
amacıyla okul dışı mekânlar olarak çocuk müzeleri, bilim merkezleri, doğa merkezleri
ve keşif odaları gibi çeşitli mekânlar oluşturulmuştur. Çocukları temel alarak kurulan
bu mekânlara en güzel örneklerden biri “çocuk müzeleri” dir. Geçmişi 1899’lara
uzanan çocuk müzeleri, diğer geleneksel müzeler gibi kültürel değerleri belgeleyen
ve sergileyen kurumlar olmanın yanı sıra çocuklara pek çok eğitim aktivitesi de
sunmaktadır. Çocuk müzeleri, çocuklara oyunlar yoluyla öğrenmeleri için tasarlanan
müzeler olup etkinliklerin odağında çocuklar yer almaktadır. Bu müzeler açık ve
kapalı alanda sundukları sergiler, programlar ve atölye çalışmaları yolu ile çocuklara
çeşitli öğrenme fırsatları sunmaktadırlar.
Bu çalışmada okul öncesi dönemde oyun, öğrenme ve öğrenme mekanları olarak
çocuk müzeleri hakkında bilgi verilecek ve çocuklarla çocuk müzesinde yapılabilecek
bir drama etkinliğine yer verilecektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 2 - Yaratıcı Drama Dergisi "Müze Özel Sayısı" |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International